Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2012, 14:18
Bianca16*
Bianca16* is offline
Bedankt voor de reacties. Ben er inmiddels achter dat het inderdaad zo werkt, in okt 04 voor het eerst stufi ontvangen betekent tot en met sept 14 de tijd hebben een HBO dipl in ontvangst te nemen

Mijn volgende probleem is dus dat dat onhaalbaar lijkt! Al de hele dag aan het rondbellen waar en hoe ik binnen 22 maanden een erkend HBO dipl kan behalen... Ben bereid er mn hele sociale leven even voor op te geven, tips? (Heb dus HAVO en MBO-4)

Excuses als dit hier niet past, wil de beheerder me dan verplaatsen? :$
Oud 10-10-2012, 14:24
Axel11
Axel11 is offline
Ik heb het voor je naar Studiekeuze verplaatst
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 19:57
Tink*
Tink* is offline
Welke mbo-opleiding heb je? Er zijn hogescholen die een versneld programma aanbieden voor mensen die al een diploma (hbo/wo) hebben behaald. Soms zijn deze trajecten ook voor mensen met een mbo diploma, maar dan moet je vaak wel een proeve van bekwaamheid doen en portfolio aanleveren voordat ze überhaupt gaan beslissen of je de opleiding in mag. Althans zo werkte het bij de tweejarige pabo die ik deed dus wellicht bij een handjevol andere studies.

Je zegt dat je in 04 voor het eerst stufi ontving. Was dat voor je mbo-opleiding? Je krijgt voor een hbo studie opnieuw vier jaar stufi, dus geldt de tien jaar dan wel vanaf het begin of vanaf het begin van je hbo?
Oud 10-10-2012, 20:23
Axel11
Axel11 is offline
2004 was al een HBO-studie, daarme is ze in 2007 gestopt, toen MBO-opleiding afgerond, nu wil ze weer HBO gaan doen. Dat stuk hebben we op Geld & Recht afgehandeld
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 21:43
wallie95
wallie95 is offline
Toch even een kort antwoord hier... LOI en dergelijke hebben ook allerlei HBO opleidingen die je in je eigen tempo kan volgen. Ik weet alleen niet of je recht hebt op stufie...
Misschien is dat een snelle optie?

Laatst gewijzigd op 29-11-2012 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 17:38
Martiño
Martiño is offline
Een vierjarige HBO studie in 22 maanden proppen is waarschijnlijk onmogelijk. Zelfs als het fysiek al mogelijk zou zijn (onwaarschijnlijk, omdat je bij veel studies ook stages moet lopen, samen moet werken met projecten, etc.) is er waarschijnlijk geen hogeschool waar het mogelijk is om voor jou een totaal aangepast, individueel gecomprimeerd curriculum in een te zetten. Daarnaast is het maar de vraag of je dat echt gaat trekken.

Als je het echt niet redt zonder je stufi kun je overwegen voor die 22 maanden waarin je nog stufi krijgt een maximale lening aan te vragen, om zo een potje op te bouwen voor het moment dat je geen lening meer kunt krijgen. Het is niet ideaal, want je bouwt een forse schuld op, maar het is de meest voordelige lening die je ooit zal krijgen en als dat je in staat stelt om door te studeren is dat misschien de oplossing.
Reageren

Regels voor berichten