Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2012, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet dat er al heel veel topics over verstandskiezen zijn maar toch heb ik nog een paar vragen die ik niet terug vind Ongeveer een maand geleden heb ik bij de kaakchirurg twee verstandskiezen laten verwijderen (links boven en linksonder). Linksboven was gewoon recht door, was er zo uit en helemaal geen problemen mee, wond geneest ook goed. Linksonder is echter een ander verhaal. Die kies lag schuin tegen de kies ervoor aan, daarom moest ie er ook uit. Met veel pijn en moeite is ie er uit gekomen, wond is gehecht maar die avond/nacht heb ik een nabloeding gehad met allemaal gelatineachtige stolsels in m'n mond. Is allemaal overgegaan en leek goed te gaan. De hechtingen zijn inmiddels opgelost en het gat is minder diep maar waar boven een mooi vlak 'velletje' over het gat is gekomen is het onder helemaal onregelmatig, bobbelig en ik voel ook dingen eruit steken ofzo? Ook lijkt er nog een diep gat te zitten tussen de kies ervoor en de wond. Als ik iets warms of kouds eet of drink is het ook heel gevoelig (voelt als hele erge gevoelige tanden-pijn) op de plek van de wond.

Mijn vraag: is dit normaal en geneest het zo goed of is het toch niet helemaal zoals het zou moeten gaan? Ik heb de eerste anderhalve week erna braaf gespoeld met waterstofperoxide maar omdat ik daar een hele zere mond van kreeg ben ik daar toen mee gestopt, heb toen een week met Hextril gespoeld en daarna nog af en toe met waterstofperoxide omdat m'n tandvlees door m'n hele mond ontstoken/geïrriteerd is. Hoort dat er ook bij?
Oud 14-11-2012, 20:20
Pluis
Pluis is offline
Klinkt een beetje alsof er nog een stukje wortel zit van de kies met blootliggende zenuw. Das niet zoals het hoort. Op zich is dat onregelmatige bobbelige geen drama, maar die gevoeligheid zou volgens mij wel moeten afnemen.
Ik zou gewoon nog eens terug gaan naar de kaakchirurg (of tandarts) en het voorleggen.
Oud 14-11-2012, 20:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, ik vraag me af of het niet de wortel van de kies ervoor is (die er dus nog zit). Als ik het goed begrepen heb, lag die namelijk (tijdelijk) bloot in dat gat omdat die verstandskies bijna tegen de wortel van die kies aan zat. Ze hebben na het trekken een controlefoto gemaakt en daarop was alleen een klein splintertje te zien wat op m'n zenuw zat en ze er niet uit konden halen maar dus geen wortel oid denk ik dan?
Oud 14-11-2012, 20:29
Pluis
Pluis is offline
Wat het ook is: jij hebt pijn en zij moeten het maar oplossen
Oud 14-11-2012, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, bah ik heb helemaal geen zin om weer terug te moeten Wat zou beter zijn dan, tandarts of kaakchirurg? Kan sowieso wel eens bellen wat zij er van vinden en of het normaal is of dat ik toch langs moet komen.
Oud 15-11-2012, 07:06
indigo
indigo is offline
Bellen zou ik sowieso doen! In principe moet je naar de kaakchirurg bellen natuurlijk, want daar is het probeem "ontstaan", maar als die lastig te bereiken is kun je misschien de tandarts bellen met de vraag of hij/zij vindt dat je met dit probleem terug moet naar de kaakchirurg/ tandarts of dat je nog even moet afwachten. Het klinkt niet als een goed helende wond in elk geval . Oh en ontstoken tandvlees lijkt me ook een beetje raar als je spoelt met iets ontsmettends als waterstofperoxide. (Ik kreeg trouwens chloorhexidine, werkt hetzelfde, maar misschien heb je daar minder last van.)
Oud 18-11-2012, 18:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Donderdag ben ik vergeten te bellen en vrijdag was ik te laat. Het leek iets beter te zijn maar nu ik een half uur na een glaasje water het nog voel, lijkt het me toch echt niet goed dus ga morgen bellen. Ik heb vrijdag wel Corsodyl (chloorhexidine) gekocht, hopelijk gaat de ontsteking dan gauw beter.

Oh, en als er nog een wortel oid in zit, moeten ze het dan ook weer open maken en gaan snijden enzo? Getver, daar zie ik echt tegenop Dan kan ik misschien beter een afspraak maken als ik daarna niets belangrijks heb oid?
Oud 20-11-2012, 15:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb de kaakchirurg-assistente gebeld en die zei dat ik de tandarts moest bellen omdat het van de kies ernaast was en dat ik daar dan misschien een zenuwbehandeling moet ze heeft helemaal niet nagekeken wat er gedaan is en wat dan ook? Ik heb ook helemaal geen zin om hiervoor naar de tandarts te gaan want dat moet ik zelf betalen (mag maar twee consulten declareren per jaar en dat heb ik al gedaan) en het is toch bij de kaakchirurg begonnen/fout gegaan? Ik vind het maar stom en weet nog even niet wat ik nu ga doen
Oud 20-11-2012, 18:11
Pluis
Pluis is offline
nouja op zich heeft ze wel een punt. Als die wortel bloot is dan kan de kaakchirurg die niet zomaar bedekken en moet je idd een wortelkanaalbehandeling om van de pijn af te zijn. Maar het is niet netjes dat ze niet even naar de wond kijken, want die heelt duidelijk niet goed.
Oud 21-11-2012, 18:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag de tandarts maar gebeld. De assistente vond het een raar verhaal maar als ik bij de kaakchrirurg niet geholpen (of gehoord) werd dan kon ze wel een afspraak voor me maken zodat de tandarts er even naar kon kijken. Of hij er wat mee kon, wist ze niet en ook niet of dat dan gelijk kon maar ik loop er nu al een maand mee en het is ook niet dat ik verschrikkelijk onhoudbare pijn heb ofzo. Heb nu een afspraak voor maandagochtend, ben benieuwd. Hoop dat ik er makkelijk vanaf kom. Zou echt balen zijn als er nu toch iets met die kies ernaast is, want die verstandskies ging er juist uit om die kies te sparen Ben iig netjes geholpen nu alvast
Oud 26-11-2012, 19:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest. Hij heeft even gekeken en voor de zekerheid een foto gemaakt om te kijken of er geen gat of beschadiging was in de kies ervoor. Dat was niet het geval. Zijn conclusie was dat de zenuw/wortel van de kies naast mijn verstandskies bloot ligt in het gat van die verstandskies omdat de wond nog niet helemaal tot de normale tandvleesrand genezen is, daardoor krijg ik die pijn. Hij heeft het gat opgevuld met fluorspul maar dat was er na een keer eten alweer af. Hij raadde aan om met Sensodyne te poetsen (doe ik al) en het zou in de loop van de tijd vanzelf minder moeten worden

Op zich is het dus onschuldig maar hij vond het goed dat ik even langsgekomen was omdat de kies ervoor dus echt wel beschadigd had kunnen zijn. Ik ben wel weer gerustgesteld en daar ben ik wel weer blij mee (is me het geld ook wel weer waard). Je hoort zoveel rare verhalen en ik denk toch altijd maar dat pijn een signaal van je lichaam is dat er iets niet goed zit.
Oud 27-11-2012, 18:50
arPos
arPos is offline
ja als het een beetje lullig wilt dan duurt het wel even voor het goed geneest, maar uiteindelijk groeit het wel dicht.

Regels voor berichten