Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2012, 11:25
JaniekeVolsleve
JaniekeVolsleve is offline
Hey,

ik ben sinds dit jaar een brugger, en het loopt op dit moment niet zo heel lekker!
Ik haalde eerst allemaal goede cijfers allemaal boven de 7, en nou heb ik opeens 2 onvoldoendes achter elkaar en niet zo snel meer boven de 6,5...
ik snap er helemaal niets van! Hoe kan dit!
Heeft iemad misschien een idee, en hebben jullie misschien een andere manier van leren dan de afdek metrhode?

Xxx Janieke volsleve
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2012, 13:54
Attention
Attention is offline
Dacht je.. ach ik haal toch goeie cijfers laat ik wat minder doen?. Anders zou ik het ook niet kunnen weten hoe je opeens slechtere cijfers haalt.. maargoed het is vakantie.. de periode om achterstanden weg te werken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 18:51
Tink*
Tink* is offline
Eerst kijken naar je eigen inzet. Is die hetzelfde gebleven dan zou ik nagaan of de stof misschien moeilijker is geworden? Of waren het toevallig onderwerpen waar je niet zo goed in bent? Zelfreflectie is de eerste stap!
Oud 28-12-2012, 23:16
strudelpop
strudelpop is offline
Je bent een brugklasser, dus je begint pas aan het voortgezet onderwijs. Aangezien je net van de basisschool komt, moet je je aanpassen aan de grotere verantwoordelijkheden die je krijgt. In het begin is het natuurlijk even wennen, maar als we jou moeten geloven deed je het in het begin prima.

Nu doe je het minder? Dat kan aan een aantal dingen liggen. Wat denk je zelf? Denk je dat je het niveau niet aan kan, moet je ergens aan wennen, ben je gewoon te lui of zitten andere dingen je dwars? Het is zo dat alles in de brugklas moeilijker wordt naarmate het schooljaar vordert.

Als het goed is krijg je nu huiswerkuren (Daltonuren o.i.d.). Mocht dit niet zo zijn en mocht je problemen hebben, meld dit dan altijd aan je mentor. Hij/zij is ervoor getraind om zulke problemen op te kunnen lossen. Een gesprekje kan prima werken, misschien heb je het wel nodig.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 23:28
Verwijderd
Wat balen zeg! Omdat je van de basisschool komt, en nu Middelbare zit, is dit wennen, dus het kan zijn dat je net in een dip zit, maar met 2 onvoldoendes zou ik me geen zorgen maken hoor! Je hebt nog tijd genoeg, maar probeer de motivatie erin te houden! Misschien is het een idee, om voor het vak waar je onvoldoende voor had, samen met een vriendin te gaan leren, en dan er ook echt op focussen van: wat staat hier, en hoe pakken we dit aan?! Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Veel succes Janieke Maar geniet nu effe lekker van je vakantie oke? Heb je verdient!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 15:12
JaniekeVolsleve
JaniekeVolsleve is offline
Dank jullie wel!

@ scholier mavo, zal ik doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten