Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2012, 10:56
Balance
Balance is offline
Genoeg mensen zijn bekend met het dobbelspel, maar iedereen speelt het weer anders.
Voor aankomende zaterdag moet ik ook zo'n spel organiseren en ik wil wel eens zien hoe een ieder het invult, zodat ik kan kiezen wat mij het leukst lijkt.
Dus kom maar op met jullie regels van het dobbelspel!

Daarnaast zijn goedkope, ludieke cadeautjes natuurlijk niet te missen bij dit spel. Dus wat heb jij dit jaar gekocht voor in het dobbelspel?
Oud 06-12-2012, 21:20
Intikken
Intikken is offline
Wij hadden een dobbelsteen bij de Hema gekocht
Oud 07-12-2012, 21:22
Ieke
Ieke is offline
Vooral ook met kado's uitpakken heb ik behoorlijke variatie gezien. Soms wordt het pas aan het einde uitgepakt als iedereen er wat heeft (zo hadden we een keer iets wat een fles drank leek te zijn en die dus ingepakt enorm populair was. Aan het eind was de gene die hem had blij, tot die hem uitpakte en het jip&janneke champanje was ) tot al uit pakken tijdens spel.

Laatste keer hadden we zelfs iets met 3 rondes, pas in de 2e kon je uitpakken en in de 3e mocht je ook met bepaalde waarden kado's veilig stellen.
Oud 08-12-2012, 09:00
Verwijderd
Dat spel ga ik spelen volgende week. We hebben 1 cadeautje voor 5 euro gedaan. Je moet om de beurt met de dobbelsteen gooien en als je bijv. het getal 6 hebt, mag je een cadeatje pakken. ( het getal is van te voren afgesproken) Degene met een cadeautje mogen bliven meedoen en als ze 6 gooien mogen ze hun cadeautje omwisselen aan het einde pakt iedereeen het uit.

Je kunt er ook een hebzuchtspel van maken. Door de cadeautjes in dozen te doen met verscillende formaten en dan de doos inpakken. Want dan denken ze in het grootste cadeau zit het meeste in, maar dat hoeft dan niet. De spelregels blijven hetzelfde.
Advertentie

Regels voor berichten