Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Statistiek zegt nooit iets over het individu, dus daar zou ik niet aan beginnen. Natuurlijk kun je gemiddeldes opstellen van wat 'moeilijk' is, maar dat wordt gemeten aan de hand van maar een dimensie van vaardigheden. Dat doe je terecht. Maar die 2 mensen die vaardigheid x onder de knie krijgen na 100 uur terwijl niemand anders het kan, kunnen weer iets dat door velen als makkelijk wordt beschouwd, moeilijk vinden. (Bah, wat een gedrocht) WO zou moeilijker zijn dan MBO, maar voor sommige mensen zal het MBO ongetwijfeld moeilijker zijn dan het WO. Hoe een bepaald individu dus op een probleem (zoals succesvol volgen van het WO) is niet alleen uit de statistiek te halen, denk ik. Moeilijk is een waarde die we aan iets toekennen, waardoor het voor mij als glad ijs aanvoelt om daarmee te spelen
![]() |
![]() |
|
Niveau 4 avionica, zeevaart e.d. zijn veel breder en zwaarder dan de meeste specifieke HBO studies, vaak moet je naast vakkennis ook leiding kunnen geven en verantwoording dragen, heb je een gewoon en een specifiek (jargon) talenpakket en moet je (om bij de 2 hierboven te blijven) naast praktijkkennis ook enorm veel theorie hebben over bijvoorbeeld motormechanieken, electronica.
Je moet kunnen lassen maar ook de lastheorie kennen, je moet met pneumatica en hydrauliek kunnen werken maar óok de theorie kennen, doorgaans lijdt dit tot blokweken van half 9 tot 18:10 op dagelijkse basis met inderdaad nog flink wat werk voor thuis over. Ik zou het persoonlijk genuanceerder zeggen dan jou en niet "moeilijk" gebruiken maar breed. Want ik ken dus ook mensen die met mij op de opleiding hebben gezeten en daarna HBO zijn gaan doen die er bij blijven dat zeevaart veel moeilijker was vanwege de breedte van je competentiepakket. Ik neem aan dat zoiets voor avionica ook zal gelden. Maar wordt er maar niet te boos over, zo'n vak ik heel specifiek en laat zich moeilijk vergelijken met (om maar wat te zeggen) "een studie economie"
|
Verwijderd
|
Er zijn ook zat mensen die jouw beperkte vliegtechniek opleidinkje lachwekkend simpel vinden. Daarnaast begrijp ik dat je zelf geen hbo hebt gehad en dat geraas niets anders is dan speculatie uit onwetendheid.
Al met al maak je een ongewassen en kinderachtige indruk en moet ik een beetje lachen op je vermeende superioriteit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen die op de HBO zitten willen/moeten mss voor hun beroep die opleiding doen er is niets mis mee met een beetje klagen. Ik geloof niet dat je er veel last van hebt als die mensen over hun opleiding klagen. En haten is verkeerd zonder een goede reden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tussentijdse peiling Verwijderd | 435 | 31-03-2009 17:28 |