Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2012, 19:26
tanos
tanos is offline
Hallo,

Ik heb Tanos, 16 jaar en woon in Oost Vlaanderen ( Belgie )

Ik doe ASO Economie-wetenschappen, 5de middelbaar

Mijn probleem is dat ik nog nooit in mijn leven gestudeerd heb, altans niet veel
in het lager was dat niet nodige en de voorbije jaren leerde ik langzaam minder.

Het probleem is , nu, met de examens dat ik slechte resultaten zal hebben voor de vakken waarvan ik al examens heb gemaakt !

Het is puur van niet te leren, ik denk dat ik per examen MAX 1 uur leer, en dat voornamelijk 's morgens. Ik kan gewoonweg niet 5uur leren tijdens het studieverlof de dag voor het examen, ik ben continu met iets bezig, pc, iPod, gsm.
Nu is mijn vraag hoe vermeid ik dit, door deze spullen weg te leggen zit ik gewoon te staren.

Ik hoop dat jullie me vandaag nog helpen zodat ik morgen 4a5 uurtjes kan leren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2012, 19:34
Verwijderd
Tja... daarvoor moet je toch echt zelf de discipline gaan opbrengen. Leg alles wat kan afleiden weg. Zorg dat je alles wat je nodig hebt bij de hand hebt. Als je bijv. tijdens het leren ontdekt dat je een rekenmachine mist, blijf je weer in iets anders hangen terwijl je die gaat pakken. Bij mij werkte het ook altijd goed, als ik mezelf beloonde. Een zak M&M's erbij bijvoorbeeld en na iedere paragraaf die ik had samengevat pakte ik er dan vijf.

Houdt wel in de gaten dat 5 uur achter elkaar leren veel minder oplevert dan 5x een uur. Door te herhalen en de stof in kleinere blokjes te verdelen blijft het beter hangen. Na vijf uur studie ben je echt niet meer geconcentreerd.

Succes! Post je overmorgen even of het gelukt is?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 19:38
tanos
tanos is offline
Citaat:
Tja... daarvoor moet je toch echt zelf de discipline gaan opbrengen. Leg alles wat kan afleiden weg. Zorg dat je alles wat je nodig hebt bij de hand hebt. Als je bijv. tijdens het leren ontdekt dat je een rekenmachine mist, blijf je weer in iets anders hangen terwijl je die gaat pakken. Bij mij werkte het ook altijd goed, als ik mezelf beloonde. Een zak M&M's erbij bijvoorbeeld en na iedere paragraaf die ik had samengevat pakte ik er dan vijf.

Houdt wel in de gaten dat 5 uur achter elkaar leren veel minder oplevert dan 5x een uur. Door te herhalen en de stof in kleinere blokjes te verdelen blijft het beter hangen. Na vijf uur studie ben je echt niet meer geconcentreerd.

Succes! Post je overmorgen even of het gelukt is?
Bedankt voor de post,
Ik laat morgen weten of het leren gelukt is,
En maandag laat ik zeker weten of mijn examen gelukt is,

Ik hoop dat ik zoals het hoort morgen eens enkele uren kan leren,
Maar echt het is zo bizar dat ik gewoon niet kan leren. Ik ga nu mijn bureau klaarmaken voor morgen te studeren, alvast bedankt voor de tip !
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 19:50
Verwijderd
Geef je jezelf wel na ieder uur even een kwartiertje pauze? Je zult merken dat je daarna veel geconcentreerder weer aan de slag gaat dan wanneer je non-stop door blijft gaan. Kun je in dat kwartiertje ook meteen je smsjes en Facebook checken, zodat je daar daarna niet meer naar hoeft te kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 12:33
tanos
tanos is offline
Citaat:
Geef je jezelf wel na ieder uur even een kwartiertje pauze? Je zult merken dat je daarna veel geconcentreerder weer aan de slag gaat dan wanneer je non-stop door blijft gaan. Kun je in dat kwartiertje ook meteen je smsjes en Facebook checken, zodat je daar daarna niet meer naar hoeft te kijken.
Hallo,

Het leren zelf ging enkel maar gisteren voormiddag, maar mijn examen zal boven de 50% zijn dus bedankt, in de voormiddag leerde ik H 1 & 2 , 3 & 4 heb ik dus niet geleerd en daar heb ik ook het meeste fouten tegen gemaakt op mijn examen, dus voor de mensen

LEREN IS ECHT NUTTIG ALS JE GOEDE RESULTATEN WILT !
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 19:35
Verwijderd
Mooi gedaan

En als je het nu in blokjes bij blijft houden, hoef je de volgende keer niet zoveel en niet zo lang te leren! Dan heb je aan overkijken genoeg! Schrijf tijdens de les bijv. een samenvatting. Geen enkele docent die daar iets op tegen heeft (integendeel, het betekent vaak punten scoren voor inzet!) en het scheelt je bij een toets veel werk!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 13:15
tanos
tanos is offline
Citaat:
Mooi gedaan

En als je het nu in blokjes bij blijft houden, hoef je de volgende keer niet zoveel en niet zo lang te leren! Dan heb je aan overkijken genoeg! Schrijf tijdens de les bijv. een samenvatting. Geen enkele docent die daar iets op tegen heeft (integendeel, het betekent vaak punten scoren voor inzet!) en het scheelt je bij een toets veel werk!
Vandaag had ik mondeling en dat viel tegen,
Morgen AA, hopelijk komt het goed
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 15:09
Verwijderd
AA?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 17:28
tanos
tanos is offline
Aarderijkskunde
Met citaat reageren