Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2012, 22:15
ellapi
ellapi is offline
Dag mensjes

Ik heb een vraag aan de mensen die constant een piep in hun oren hebben door te veel lawaai bij het uitgaan!

Iedereen heeft wel eens af en toe een korte piep in de oren die ook onmiddellijk weer overgaat.

Diezelfde korte piep is die te vergelijken met de piep die je kan oplopen na het zwaar uitgaan? Of klinkt die anders?

En mensen die zo'n lange constante piep hebben, kunnen die nog zo'n korte piep extra horen?

Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 22:19
monopoly
monopoly is offline
Een piep na het uitgaan vind ik wat anders. Als Ik naar een disco ben geweest hoor ik niet zo'n kleine piep maar een dreun die heel lang blijft. Heel soms hoor ik dan nog wel zo'n extra hoge piep er over heen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 11:46
bloodyb
bloodyb is offline
Als je na de disco een piep of een dreun hoort die pas na heel lang verdwijnt wordt het tijd voor oordopjes of een disco waar ze het volume niet op 11 zetten. Langdurige piep betekent gehoorschade die NIET meer verdwijnt!
Oud 17-12-2012, 12:01
Verwijderd
Jup, oordopjes aanschaffen, want een lange blijvende piep of ruis is niet zo best.

De piep die ik hoor na uitgaan is heeeeel anders (is de volgende dag weg) dan de piep die ik hoor na bijvoorbeeld een partijtje raven. (hoor ik nog wel een week of langer).

En ja, ik heb nu gelukkig geen blijvende piep, maar wel al schade aan mijn oor.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 16:41
Verwijderd
Ik heb wel een blijvende piep. (hevige oorontsteking, daarna 1 bandrepetitie terwijl ik mijn oordopjes was vergeten.) Het is zo'n nare hoge, en ik hoor m op sommige momenten heviger dan anderen. Als ik moe en gestresst ben ik hoor ik m veel meer, waardoor ik weer lastiger kan slapen en daardoor nog moeier wordt . In het begin hoorde ik m veel meer dan ik m nu hoor, nu ben ik er bestwel aan gewend, maar hij is volgens mij niet zachter, want als ik erop ga letten komt hij in alle hevigheid terug.

Ik raad je écht aan om oordoppen te gebruiken, want je wil echt niet voor de rest van je leven met een piep lopen en gehoorschade hebben voor een paar uurtjes plezier. Je hebt ook oordoppen met filter, daardoor blijft de kwaliteit van de muziek gewaarborgd.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 21:57
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik heb een eindje echt een piep gehoord in m'n oren, niet van uit te gaan zelfs
na een week of twee is het vanzelf over gegaan, dat kan een ontsteking ergens in je oor zijn zei m'n dokter
heb dan neusdruppels gekregen (ja ik begreep het ook niet , maar ze hielpen dus wel ) en na een grote week, twee weken was het weg! :-)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 08:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ook als je na de discotheek geen piep hoort, heb je schade opgelopen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 10:53
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ook als je na de discotheek geen piep hoort, heb je schade opgelopen.
Dit is wel een beetje kort door de bocht he, dat ligt er wel aan hoe hard ze de stereo zetten!
Oud 18-12-2012, 11:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben nog nooit in een discotheek geweest waar de muziek zo zacht stond dat je er geen gehoorschade oploopt na er een paar uur door te brengen
Gehoorschade ontstaat al bij langdurige blootstelling aan 80 decibel of meer. Dat is een stofzuiger ofzo. En na een half uur kan je binnenoor zichzelf al niet meer beschermen. (Zoals je pupil vernauwt om fel licht tegen te houden vernauwt er iets in je oor om trillingen te verzwakken maar dat kan maar een korte tijd)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten