Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2012, 19:58
Verwijderd
Llalalalala hier mag slotje op

Laatst gewijzigd op 19-12-2012 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 20:01
Pluis
Pluis is offline
Wat bedoel je met halve maantjes?
Oud 18-12-2012, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je met halve maantjes?
Die witte dingetjes onder in

http://tinypic.com/view.php?pic=35bt99l&s=6
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 20:17
Pluis
Pluis is offline
ik geloof niet dat dat echt iets betekent. Ik heb het ook niet op al m'n nagels. Zolang je nagels gewoon groeien lijkt me er niks aan de hand.
Oud 18-12-2012, 21:35
Verwijderd
Ik heb ze enkel op mijn duimen duidelijk. En op de wijsvinger en middelvinger van mijn rechterhand een heel kleintje. Verder geen, maar als ik mijn nagelriemen ver terug duw, komt er soms wat piepen. In de chiromantie (handlijnkunde) heeft het vast een betekenis, maar die weet ik niet en of je daar veel waarde aan wil hechten, weet ik ook niet.

Ik kwam dit overigens tegen bij mijn zoektocht: http://www.goeievraag.nl/vraag/perso...s-dienen.53761

Citaat:
Wanneer het half maantje aan alle tien de vingers voorkomt, spreekt men van een stabiele bloedsomloop en een gezonde hartfunctie.
Wanneer de duim een vergroot, in het midden spits toelopend witvlak aan de nagelplooi vertoont, wijst dit op een zenuwoverspanning, opletten dus.
Wanneer er op een goed doorbloedde nagel een groot maantje is, dan pompt het hart te snel en is er sprake van een verhoogde bloeddruk.
Wanneer de maantjes volledig ontbreken, kan dit wijzen op een te lage bloeddruk, bloedsomloopstoornissen en een zwak hart.
Ik heb ooit wel een tijdje een wat lagere bloeddruk gehad, maar bloedsomloopstoornissen en een zwak hart heb ik zeker niet, integendeel. Ik ben er al 30 mee geworden, dus ik zou me niet te druk maken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ze enkel op mijn duimen duidelijk. En op de wijsvinger en middelvinger van mijn rechterhand een heel kleintje. Verder geen, maar als ik mijn nagelriemen ver terug duw, komt er soms wat piepen. In de chiromantie (handlijnkunde) heeft het vast een betekenis, maar die weet ik niet en of je daar veel waarde aan wil hechten, weet ik ook niet.

Ik kwam dit overigens tegen bij mijn zoektocht: http://www.goeievraag.nl/vraag/perso...s-dienen.53761

Ik heb ooit wel een tijdje een wat lagere bloeddruk gehad, maar bloedsomloopstoornissen en een zwak hart heb ik zeker niet, integendeel. Ik ben er al 30 mee geworden, dus ik zou me niet te druk maken.
Dan zal ik lage bloeddruk hebben ?? idk heb wel hoge bloeddruk gehad door te veel drop xd
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:18
Verwijderd
Kom je wel eens bij de huisarts en neemt die nooit je bloeddruk? Als hij niks heeft gezegd, heb je geen lage bloeddruk. De werkelijke reden dat ik dat stukje heb gequote, is om aan te tonen dat het nergens op sloeg. Ik heb al 30 jaar geen halve maantjes en ik heb ooit hoogstens een jaar lage bloeddruk gehad. Ga je nou niet dingen in je hoofd halen die je niet hebt omdat je weinig halve maantjes hebt. Als je werkelijk lage bloeddruk had, dan zou je dat op andere manieren merken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:55
Martiño
Martiño is offline
Ik dacht al, dit meent ze toch niet serieus?

-Winter-: dat stukje dat Mutant daar neerzet, dat moet je met een flinke korrel zout nemen. Je nagels kunnen wel slecht zijn als je last hebt van bepaalde aandoeningen (zoals slechte doorbloeding), maar dat zie je niet aan de halve maantjes. En het is al helemaal onzin dat iemand met kleine halve maantjes een zwak hart heeft ofzo... Bij de een zijn ze nu eenmaal kleiner dan bij de ander. Reden: onbekend.
Oud 19-12-2012, 09:17
Verwijderd
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat er echt mensen zijn die die 'halve maantjes' hebben, ik dacht dat dat een manier van nagels afbeelden was Ik heb ze in ieder geval niet.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht al, dit meent ze toch niet serieus?

-Winter-: dat stukje dat Mutant daar neerzet, dat moet je met een flinke korrel zout nemen.
Ik dacht dat dat wel duidelijk was Maar blijkbaar niet.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 10:30
bloodyb
bloodyb is offline
Ik dacht dat de halve maantjes een gedeelte van je nagels zijn waar ze geen contact met de huid er onder hebben, er zit als het ware lucht onder?
Oud 19-12-2012, 10:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik dacht dat dat wel duidelijk was Maar blijkbaar niet.
Oh jawel hoor, maar ik las het iets te snel
Oud 19-12-2012, 19:20
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Het heeft een witte kleur omdat het bestaat uit nieuwe cellen van de nagelmatrix. Zodra de nagel groeit, verschuiven de cellen naar de vrije rand en worden deze doorzichtig.
Iedereen heeft deze halve maantjes, maar zijn niet altijd zichtbaar. Soms bevinden ze net onder de huid.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:51
Pluis
Pluis is offline
Citaat:

mensen zetten echt debiele dingen op het internet

Regels voor berichten