![]() |
|
Heb je er al lang last van? Zo ja, heb je de huisarts er al eens naar laten kijken? En wat voor creme smeer je dan?
Douchen droogt de huid overigens ontzettend uit, niet echt bevorderlijk als je al een gevoelige en jeukende huid hebt! Het beste douche je zo weinig mogelijk, zeker niet iedere dag. Als je je wast met een washandje word je ook schoon en droogt de huid een stuk minder uit!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Handeczeem is vaak heel erg hardnekkig en het velangrijkste is vet, heel vaak en veel vet houden met een neutrale creme. (Ga evt kijken of je cetomacrogol met vasaline creme kan krijgen, ik dacht dat het wel vrij verkrijgbaar is bij de apotheek) Daarnaast zo min mogelijk water erop doen, dat droogt heel erg uit. Dus probeer het douchen, handenwassen, afwassen etc te beperken. Verder met dat koude weer goede handschoenen aan, kou droogt ook uit.
Daarnaast van die zalven van de dokter. Ik weet niet welke je hebt, maar er zijn verschillende sterktes in. Het gaat nooit helemaal over. Het kan wel periodes weg zijn, maar het komt altijd weer terug. Dat kan je wel zo veel mogelijk beperken door ervoor te zorgen dat je huid zo min mogelijk uitdroogt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet zeker dat het van mij nooit weg zal gaan maar met momenten gaan |
![]() |
|
Dat zegt Ieke al: het kan periodes weg zijn, maar er is altijd kans dat het weer terug komt.
Daarom is het belangrijk dat je probeert het te beperken door te voorkomen dat je de huid uitdroogt (of in contact komt met dingen die het eczeem kunnen uitlokken). Dus contact met water zo weinig mogelijk houden, niet te veel zeep, de huid niet te koud laten worden, goed smeren met vette zalf, voorzichtig zijn met wat je op je huid smeert, enzovoorts.
||
Citaat:
Heb je ook nog een hormoonzalf? Vasaline met cetomacrogol is prima voor vet houden, mag meerdere keren per dag. Zit ook niet zoveel troep verder in. Als er parfums etc in zitten kunnen die eczeem ook weer uitlokken.
|
Als het niet goed weg gaat met vette zalf dan zou ik even langs ze huisarts gaan voor zo'n hormoonzalf.
Deze pagina is geschreven door de dermatologie vereniging, wel nuttig voor goede informatie: http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=24
|
En maakt het dan uit wat voor vettigheid/handcreme het is, of is iets voor een droge huid sowieso wel goed?
Ik heb vanavond handschoentjes gehaald bij de apotheek dus nu kan ik wel makkelijker smeren als ik thuis ben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Me vader gaat morgen eerst ziekenhuis bellen om te vragen of het meteen daar heen kan, daar was ik ook door verwezen via de dokter, misschien moet ik daar weer heen.. ik zie wel ,maar ik had van die handschoenen en nu zijn ze alle 2 kwijt :/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat is het verschil tussen cetomacrogol of lanettecreme? Maakt het uit welke je koopt? Zat vanavond toevallig nog ff te googelen maar kon dat niet goed vinden.
|
Je kan ook normale handschoenen van buiten aandoen. Oude bijvoorbeeld die je daarna kan wassen en niet morgen ook weer buiten aan wilt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Hoe doen jullie dat met die zalf? Want ik vind het dus superirritant. Als je het 's ochtends smeert, zit het daarna meteen weer aan je fiets en/ of je handschoenen en/ of je toetsenbord. Als je het 's avonds smeert, dan zit het meteen aan je beddengoed of in je haar. Dus ik smeer maar zo min mogelijk, maar ik heb juist in de loop van de dag minder last en eigenlijk ook niet veel last van jeuk of zo.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 02-02-2013 om 09:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en die handschoenen moet je trouwens zelfbetalen Laatst gewijzigd op 01-02-2013 om 22:03. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als dat niet werkt moet je dit recept proberen: 1 kiwi met 1halve banaan met zure yogurt bij elkaar prakken en dan met badzout er in en dan een uur voor je gaat slapen erop zetten dat werkt ook ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is het niet zo verstandig om papjes met zout erin op toch al droge handen te smeren, dat droogt nog veel verder uit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |