Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2013, 19:56
Verwijderd
Ik heb last van eczeem op me handen, Het gaat wel weg met het spul wat ik heb, alleen in de avond gaat het altijd kan heel erg jeuken, overdag voel er ik niks van. Hoe kan het dat je in de avond meer last heb van exceem? en hoe word zorg ik dat het minder geirriteerd raakt in de avond?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 20:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan het zijn dat je in de loop van de dag je handen meer wast en blootstelt aan dingen als kou enzo waardoor het meer uitdroogt en meer gaat jeuken? Dat heb ik zelf namelijk ook wel. Het enige wat bij mij helpt is om de hele dag door veel te blijven smeren met een vette creme (bijvoorbeeld simpele nivea soft of een duurdere creme). 's Nachts smeer ik m'n handen dan in met m'n triamcinolon-zalfje.
Oud 26-01-2013, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Kan het zijn dat je in de loop van de dag je handen meer wast en blootstelt aan dingen als kou enzo waardoor het meer uitdroogt en meer gaat jeuken? Dat heb ik zelf namelijk ook wel. Het enige wat bij mij helpt is om de hele dag door veel te blijven smeren met een vette creme (bijvoorbeeld simpele nivea soft of een duurdere creme). 's Nachts smeer ik m'n handen dan in met m'n triamcinolon-zalfje.
Overdag is het wel te doen, weet niet hoe het kan, Ik smeer ook steeds, ondanks het smeren jeukt het nog steeds, vaak hielp het smeren altijd wel tegen jeuk, maar nu niet ik had nog van die handschoenen maar daar jeuke ik in de nacht ook mee, en ben ze kwijt, en ik gebruik vaan me kleding of dekbed om te jeuken
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 21:56
Verwijderd
Ik heb net gedoucht en het begind weer meteen te jeuken, onder de douche heb ik geen last van ;s
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 22:18
Martiño
Martiño is offline
Heb je er al lang last van? Zo ja, heb je de huisarts er al eens naar laten kijken? En wat voor creme smeer je dan?

Douchen droogt de huid overigens ontzettend uit, niet echt bevorderlijk als je al een gevoelige en jeukende huid hebt! Het beste douche je zo weinig mogelijk, zeker niet iedere dag. Als je je wast met een washandje word je ook schoon en droogt de huid een stuk minder uit!
Oud 26-01-2013, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Heb je er al lang last van? Zo ja, heb je de huisarts er al eens naar laten kijken? En wat voor creme smeer je dan?

Douchen droogt de huid overigens ontzettend uit, niet echt bevorderlijk als je al een gevoelige en jeukende huid hebt! Het beste douche je zo weinig mogelijk, zeker niet iedere dag. Als je je wast met een washandje word je ook schoon en droogt de huid een stuk minder uit!
Jaren, ben al naar ziekehuis geweest tijden terug, en 100 keer troep gekregen op het laatste na, na het douchen vond het zo strak steeds , ik zal volgende keer douche op de manier die u bescheef,. maar zo erg zoals ik deze keer had nooit gehad, heb het denk ik ook beetje te ver laten komen, ben bang dat het nooit echt over gaat dat ik er nooit meer last van zal hebben
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 11:28
Ieke
Ieke is offline
Handeczeem is vaak heel erg hardnekkig en het velangrijkste is vet, heel vaak en veel vet houden met een neutrale creme. (Ga evt kijken of je cetomacrogol met vasaline creme kan krijgen, ik dacht dat het wel vrij verkrijgbaar is bij de apotheek) Daarnaast zo min mogelijk water erop doen, dat droogt heel erg uit. Dus probeer het douchen, handenwassen, afwassen etc te beperken. Verder met dat koude weer goede handschoenen aan, kou droogt ook uit.
Daarnaast van die zalven van de dokter. Ik weet niet welke je hebt, maar er zijn verschillende sterktes in.

Het gaat nooit helemaal over. Het kan wel periodes weg zijn, maar het komt altijd weer terug. Dat kan je wel zo veel mogelijk beperken door ervoor te zorgen dat je huid zo min mogelijk uitdroogt.
Oud 27-01-2013, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Handeczeem is vaak heel erg hardnekkig en het velangrijkste is vet, heel vaak en veel vet houden met een neutrale creme. (Ga evt kijken of je cetomacrogol met vasaline creme kan krijgen, ik dacht dat het wel vrij verkrijgbaar is bij de apotheek) Daarnaast zo min mogelijk water erop doen, dat droogt heel erg uit. Dus probeer het douchen, handenwassen, afwassen etc te beperken. Verder met dat koude weer goede handschoenen aan, kou droogt ook uit.
Daarnaast van die zalven van de dokter. Ik weet niet welke je hebt, maar er zijn verschillende sterktes in.

Het gaat nooit helemaal over. Het kan wel periodes weg zijn, maar het komt altijd weer terug. Dat kan je wel zo veel mogelijk beperken door ervoor te zorgen dat je huid zo min mogelijk uitdroogt.
Heb uhm vaseline nog wat met cetomacrogol, het gaat toch bij sommige wel over of denk ik dat nou?
Ik weet zeker dat het van mij nooit weg zal gaan maar met momenten gaan
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 18:39
Martiño
Martiño is offline
Dat zegt Ieke al: het kan periodes weg zijn, maar er is altijd kans dat het weer terug komt.

Daarom is het belangrijk dat je probeert het te beperken door te voorkomen dat je de huid uitdroogt (of in contact komt met dingen die het eczeem kunnen uitlokken). Dus contact met water zo weinig mogelijk houden, niet te veel zeep, de huid niet te koud laten worden, goed smeren met vette zalf, voorzichtig zijn met wat je op je huid smeert, enzovoorts.
Oud 27-01-2013, 18:47
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Heb uhm vaseline nog wat met cetomacrogol, het gaat toch bij sommige wel over of denk ik dat nou?
Ik weet zeker dat het van mij nooit weg zal gaan maar met momenten gaan
In principe niet. Het kan best jaren weg blijven, maar het komt vrijwel altijd terug. Er is geen genezing voor. Zeker handeczeem is hardnekkig.
Heb je ook nog een hormoonzalf?
Vasaline met cetomacrogol is prima voor vet houden, mag meerdere keren per dag. Zit ook niet zoveel troep verder in. Als er parfums etc in zitten kunnen die eczeem ook weer uitlokken.
Oud 27-01-2013, 21:20
Verwijderd
Dacht al dat het niet te genezen is omdat ik dacht na de eerste keer het is weg voor altijd maar nee, maar heb het dit ook wel wat te ver laten komen, te laat begonnen met smurrie smeren,
Ik heb veder geen hormoonzalf,

En vraag me vaak af hoe eczeem onstaat..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 21:59
Ieke
Ieke is offline
Als het niet goed weg gaat met vette zalf dan zou ik even langs ze huisarts gaan voor zo'n hormoonzalf.

Deze pagina is geschreven door de dermatologie vereniging, wel nuttig voor goede informatie:
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=24
Oud 27-01-2013, 22:40
Verwijderd
Het is nu wel stuke minder dan eerder het gaat wel weg maar best wel langzaam, vorige jaar had ik er amper last van, als het nog langer duurt ga ik naar de dokter want het is wel soms om gek van te wworden, en eigelijks schaam ik me er kapot voor
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 11:39
Verwijderd
Kan je hormoonzalf ook zonder recept krijgen ?
Weet iemand ook waar je van die katoene handschoenen kan kopen (volgens mij van katoen)
Dan hoef ik jniet te wachten op de apotheek en kan ik ze vandaag nog kopen ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 11:55
Martiño
Martiño is offline
Die katoenen handschoenen kun je gewoon bij de apotheek halen, die is op werkdagen gewoon geopend.

Hormoonzalf kun je volgens mij alleen op recept krijgen, je mag die ook niet te lang smeren.
Oud 29-01-2013, 12:13
Verwijderd
Ik vraag me vader denk ik om de dokter te hebben want ik moet zo weg..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 17:21
Verwijderd
Me vader gaat morgen dokter bellen , omdat ik morgen ochtend weg ben, dan kan ik zelfde dag nog terecht, hoop dat ik iets krijg want er zit zelf een scheurtje in en dat doet pijn als het droog is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 19:31
Ieke
Ieke is offline
Constant vettigheid blijven smeren. Dat is sowieso de basis van eczeem behandeling. 1 of 2 keer per dag is niet genoeg.
Oud 29-01-2013, 19:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En maakt het dan uit wat voor vettigheid/handcreme het is, of is iets voor een droge huid sowieso wel goed?

Ik heb vanavond handschoentjes gehaald bij de apotheek dus nu kan ik wel makkelijker smeren als ik thuis ben.
Oud 29-01-2013, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Constant vettigheid blijven smeren. Dat is sowieso de basis van eczeem behandeling. 1 of 2 keer per dag is niet genoeg.
Je hebt momenten dat het niet kan zoals in de nacht als je slaapt, en nu is het geknapt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 19:52
Verwijderd
Citaat:
En maakt het dan uit wat voor vettigheid/handcreme het is, of is iets voor een droge huid sowieso wel goed?

Ik heb vanavond handschoentjes gehaald bij de apotheek dus nu kan ik wel makkelijker smeren als ik thuis ben.
Wat bedoel je met de eerste zin?
Me vader gaat morgen eerst ziekenhuis bellen om te vragen of het meteen daar heen kan, daar was ik ook door verwezen via de dokter, misschien moet ik daar weer heen.. ik zie wel ,maar ik had van die handschoenen en nu zijn ze alle 2 kwijt :/
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 20:13
Verwijderd
Citaat:

Veel mensen met eczeem vinden cetomacrogol met 20% vaseline of lanettecreme met 20% vaseline wel prettig, het is dun genoeg om te smeren maar wel heel vet. Kun je allebei bij de apotheek kopen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Veel mensen met eczeem vinden cetomacrogol met 20% vaseline of lanettecreme met 20% vaseline wel prettig, het is dun genoeg om te smeren maar wel heel vet. Kun je allebei bij de apotheek kopen.
Die gebruik ik nu, maar me huid is geknapt in de nacht, en het gaat niet weg het is gekomen sinds begin december, normaal ging het aardig snel weg maar nu niet,
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 20:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat is het verschil tussen cetomacrogol of lanettecreme? Maakt het uit welke je koopt? Zat vanavond toevallig nog ff te googelen maar kon dat niet goed vinden.
Oud 29-01-2013, 20:22
Verwijderd
Ik zou zelf niet weten wat het veschil is tussen cmr en ltc,,
Maar weet iemand een alternatief voor handschoenen'?
ik ga zo nog wel ff kijken maar weet niet of ik ze kan vinden..
dus wat kan ik in plaats van gebruiken (als het er is)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 20:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan ook normale handschoenen van buiten aandoen. Oude bijvoorbeeld die je daarna kan wassen en niet morgen ook weer buiten aan wilt.
Oud 29-01-2013, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Je kan ook normale handschoenen van buiten aandoen. Oude bijvoorbeeld die je daarna kan wassen en niet morgen ook weer buiten aan wilt.
Kan idd, ik zal nu nog ff zoeken naar die andere
Dank u
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 20:34
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Wat is het verschil tussen cetomacrogol of lanettecreme? Maakt het uit welke je koopt? Zat vanavond toevallig nog ff te googelen maar kon dat niet goed vinden.
maakt niks uit welke je gebruikt. allebei vettig en niet-uitdrogend.
Oud 29-01-2013, 20:45
Verwijderd
Btw ik heb me handschoenen gevonden, ben beetje blind ze laggen de hele tijd achter me sokkenbak,
Ik wist dat ze ergens had gezien xd
'

Laatst gewijzigd op 30-01-2013 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 13:00
Verwijderd
Morgen afspraak bij dokter, en vrijdag ziekenhuis,, ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 21:28
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
misschien door de warmte (verwarming thuis, warme douche...) dat stimuleert de bloedsomloop..
geen idee ik doe een klein gokje :/
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 21:29
Verwijderd
Ben bij dokter geweest (ik mag die vent niet eigelijks) hij geloofde me niet dat ik met die vette zalf vorige keer weg kreeg -,- maar goed andere troep gekregen en kijken anders weer naar zh
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 21:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
misschien door de warmte (verwarming thuis, warme douche...) dat stimuleert de bloedsomloop..
geen idee ik doe een klein gokje :/
Wat wil je hier nu mee zeggen? Want warm douchen is juist een erg slecht idee als je eczeem hebt, staat ook al een aantal keer in dit topic.
Oud 31-01-2013, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je hier nu mee zeggen? Want warm douchen is juist een erg slecht idee als je eczeem hebt, staat ook al een aantal keer in dit topic.
Ik snap ook niet wat ie bedoelt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 22:39
Ieke
Ieke is offline
Wat heb je gekregen?
Oud 01-02-2013, 14:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
In principe niet. Het kan best jaren weg blijven, maar het komt vrijwel altijd terug. Er is geen genezing voor. Zeker handeczeem is hardnekkig.
Heb je ook nog een hormoonzalf?
Vasaline met cetomacrogol is prima voor vet houden, mag meerdere keren per dag. Zit ook niet zoveel troep verder in. Als er parfums etc in zitten kunnen die eczeem ook weer uitlokken.
Wat vreselijk deprimerend

Hoe doen jullie dat met die zalf? Want ik vind het dus superirritant. Als je het 's ochtends smeert, zit het daarna meteen weer aan je fiets en/ of je handschoenen en/ of je toetsenbord. Als je het 's avonds smeert, dan zit het meteen aan je beddengoed of in je haar. Dus ik smeer maar zo min mogelijk, maar ik heb juist in de loop van de dag minder last en eigenlijk ook niet veel last van jeuk of zo.
Oud 01-02-2013, 15:55
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
wel dat bedoel ik juist, dat het slecht is om warm te douchen...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 15:55
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik wou dus zeggen:

het kan erger komen/ongemakkelijker worden door warmte
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 17:18
Martiño
Martiño is offline
Maar wat heeft de bloedsomloop er dan mee te maken?
Oud 01-02-2013, 18:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

Hoe doen jullie dat met die zalf? Want ik vind het dus superirritant. Als je het 's ochtends smeert, zit het daarna meteen weer aan je fiets en/ of je handschoenen en/ of je toetsenbord. Als je het 's avonds smeert, dan zit het meteen aan je beddengoed of in je haar. Dus ik smeer maar zo min mogelijk, maar ik heb juist in de loop van de dag minder last en eigenlijk ook niet veel last van jeuk of zo.
Ik heb katoenen handschoentjes gekocht bij de apotheek die ik er overheen aan kan trekken zodat het niet aan je beddengoed zit enzo. Overdag smeer ik iets wat snel intrekt.
Oud 01-02-2013, 19:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb katoenen handschoentjes gekocht bij de apotheek die ik er overheen aan kan trekken zodat het niet aan je beddengoed zit enzo. Overdag smeer ik iets wat snel intrekt.
O, daar zou ik echt nooit mee kunnen slapen, vrees ik Ik heb al zo moeten wennen aan mijn trouwring...
Oud 01-02-2013, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Wat heb je gekregen?
ff kijken ; het heet elocon , die 2 keer per dag dus doe ik savonds en smorgens en over de dag doe ik gwn vette zalf, die elocon is een andere dan die dokter voorschreef omdat die elocon vette versie sinds begin januraie in bestelling is en nog niet aangekomen is daaro, dus eerst elocon 1 (omzo te zeggen)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 19:16
Verwijderd
Citaat:

Idd handschoenen (heb ze ook) , en gewoon overdags smer ik vette zalf en dan veeg ik me vinger toppen af omdat daar toch niks zit aan broek of handoek of ik doe het precies op de plekken waar het nodig is dus niet op me vindertoppen , dan komt het niet op me telefoon of toetsenbord

Laatst gewijzigd op 02-02-2013 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 19:18
Verwijderd
Citaat:
O, daar zou ik echt nooit mee kunnen slapen, vrees ik Ik heb al zo moeten wennen aan mijn trouwring...
Nou zo irri is het niet bij het slapen hoor, ik val gewoon in slaap of ik ze nou om heb of niet, en wie slaapt er nou met een ring ? xd

en die handschoenen moet je trouwens zelfbetalen

Laatst gewijzigd op 01-02-2013 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 08:08
lovemyy
lovemyy is offline
Citaat:
Nou zo irri is het niet bij het slapen hoor, ik val gewoon in slaap of ik ze nou om heb of niet, en wie slaapt er nou met een ring ? xd

en die handschoenen moet je trouwens zelfbetalen
Nou ik had dt ook een tijdje terug en ik ben bij een natuurwinkel naar een zalfje gaan vragen en het was binnen 1 week weg het is een zalfje met lavendel.
En als dat niet werkt moet je dit recept proberen:
1 kiwi met 1halve banaan met zure yogurt bij elkaar prakken en dan met badzout er in en dan een uur voor je gaat slapen erop zetten dat werkt ook
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Nou ik had dt ook een tijdje terug en ik ben bij een natuurwinkel naar een zalfje gaan vragen en het was binnen 1 week weg het is een zalfje met lavendel.
1 kiwi met 1halve banaan met zure yogurt bij elkaar prakken en dan met badzout er in en dan een uur voor je gaat slapen erop zetten dat werkt ook
Ik weet nu al dat dat niet gaat werken, als dat ene spul wat ik altijd had niet eens werkt, hoe zou dan van die middelenen helpen (heet dat niet homepathie ?)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 12:37
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
dan was het bij jou waarschijnlijk met doodgewone vaseline ook wel overgegaan.
Verder is het niet zo verstandig om papjes met zout erin op toch al droge handen te smeren, dat droogt nog veel verder uit.
Oud 02-02-2013, 13:58
Verwijderd
Citaat:
dan was het bij jou waarschijnlijk met doodgewone vaseline ook wel overgegaan.
Verder is het niet zo verstandig om papjes met zout erin op toch al droge handen te smeren, dat droogt nog veel verder uit.
Ik geloof er ook niet zo in hoor,in die smurrie maken of kopen bij van die winkels, denk dat dat het bij haar idd zoals je wel beetje zegt met vaseline weg kon gaan, of het gewoon heel weinig was,, als je echt erg heb gaat dat smurrie niet helpen wat ze beschrijft
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 17:23
Verwijderd
Het jeukt nu niet meer steeds, het is minder strak

Ik heb zo idee dat het weg gaat over paar weken eindelijk
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten