Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2012, 19:04
SuperStarr_x3
SuperStarr_x3 is offline
Iemand tips om de feestdagenkilo's kwijt te raken (;
Thnx
Oud 26-12-2012, 19:07
Em.
Em. is offline
Normaal eten.

Niet extreem gaan lijnen oid dus, maar gewoon normaal eten en niet meer dan waar je lichaam om vraagt.
Oud 26-12-2012, 19:08
SuperStarr_x3
SuperStarr_x3 is offline
Zinvol antwoord zé ;p
Oud 26-12-2012, 19:16
Verwijderd
Waarom zou je opeens meer gaan eten?

Of je eet gewoon niet extreem veel. Of je gaat achteraf lekker joggen. Lastig.
Oud 26-12-2012, 19:18
Em.
Em. is offline
Dat was wel de bedoeling, anders. Kijk, je kan wel gaan lijnen, en dan denk je na een tijdje 'oké, dit vind ik wel prima ' en dan ga je weer normaal eten, maar je lichaam doet dan ondertussen aan 'omg ze hongeren me soms gewoon uit ' en dat gaat dan efficiënter omspringen met wat je erin stopt, dus als je weer normaal gaat eten, dan gaat het dat extra vasthouden en dan word je uiteindelijk dikker dan dat je begon. Ook wel bekend als jojo-effect: mensen die lijnen eindigen (na een lijnperiode en dan weer normaal gaan eten) dikker dan toen ze begonnen met lijnen. Dus óf je moet het al vol houden om weinig te blijven eten, maar dat is gewoon stom, of je moet normaal blijven eten en dat is veruit het leukst als je het mij vraagt. En dan eindig je waarschijnlijk nog minder dik ook dan als je fanatiek gaat vetverbranden voor zolang je motivatie blijft, de kans dat je er op langer termijn dikker van wordt, is niet zo groot.
Oud 26-12-2012, 21:00
konijntje95
konijntje95 is offline
*knip*, zou ik niet doen btw. gewoon niet meer eten dan je normaal eet, en na de kerst gewoon minder snoepen... (vervang het door fruit...)

Laatst gewijzigd op 28-12-2012 om 14:03.
Oud 26-12-2012, 21:09
Em.
Em. is offline
Citaat:
desnoods na de maaltijd een vinger in je keel, zou ik niet doen btw. gewoon niet meer eten dan je normaal eet, en na de kerst gewoon minder snoepen... (vervang het door fruit...)
Het is weliswaar gezonder (niet snoepen maar fruit eten, dan) maar of je ervan afvalt weet ik nog niet zo héél zeker. Wellicht wel, maar fruit is ook niet puur water en er zit ook gewoon suiker in en alles.

Gewoon normaal eten. En een beetje bewegen, want dat is ook wel gezond enzo.

Ik blijf het trouwens een beetje een lastig idee vinden dat je van twee kerstdagen en een oudejaarsavond (?) echt veel dikker wordt. Zo snel gaat dat nog niet? Of eet je heel december heel anders?
Oud 26-12-2012, 21:43
Verwijderd
Ja my thoughts. Die paar maaltijden (te)veel eten zorgen echt niet voor kilo's. Je eigen gewoonte om misschien drie weken lang wafels en ijs te eten, is heel wat anders. Heb je trek, eet eerst een appel voordat je verder iets van snoep/gebak neemt.
Oud 27-12-2012, 09:37
Verwijderd
Citaat:
*knip*, zou ik niet doen btw.
Niet?

Laatst gewijzigd op 28-12-2012 om 14:03.
Oud 27-12-2012, 12:22
Martiño
Martiño is offline
Ja, dit kan dus gewoon in het Voeding-, gewicht- en gezondheidtopic...

Regels voor berichten