Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 14:12
rickert
rickert is offline
het zit zo ik ben verliefd op een meisje van 12 terwijl ik 15 ben...maar ze is echt heel leuk en ook volwassen voor de leeftijd zeg maar is dit dan toch erg of niet??
Oud 13-08-2002, 14:21
Verwijderd
Ik ben de laatste om er wat over te zeggen. Even een voorbeeld: ik was 13,5 toen ik met mijn vriend kreeg, die zestien was, en nu heb ik bijna 3 jaar met hem. Het kan, maar twaalf jaar.. bereid je in ieder geval voor op veel commentaar van je omgeving.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:21
DepriJongetje
DepriJongetje is offline
Ik was 15 en had eventjes verkering met een meisje van 11, dus het kan altijd erger

Maar dat ging op zich wel goed, dus waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:28
~Love Angel~
~Love Angel~ is offline
ik zou niet weten wat het probleem is
12 en 15 is volgens mij maar 3 jaar verschil
er zijn zat mensen die 3 jaar verschil hebben en meer.
een vriendin van mij was 14 en die had iets met een jongen van 17.
dat kan toch ook dus waarom 12 en 15 niet.
meisjes zijn toch al eerder volwassen dan jongens dus ik zie het probleem niet.
zolang zij ook iets met jou wil wens ik jullie veel plezier
Oud 13-08-2002, 15:31
Verwijderd
Je moet natuurlijk altijd voor jezelf beslissen, maar ik persoonlijk vind het absoluut niet kunnen. Een meisje van 12 is écht nog een klein meisje...ik denk ook niet dat haar ouders het leuk zullen vinden. Het ook maar de vraag of 'volwassen voor je leeftijd' voor zo'n jong meisje iets positiefs is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:49
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
bereid je in ieder geval voor op veel commentaar van je omgeving.
vooral omdat het verschil best groot is ja, niet tussen leeftijd maar tussen denkgedrag etc..
als jij 19 was en zij 16 zou het commentaar veel minder zijn geweest

trouwens ik denk al dat je nooit iets moet nemen met een meisje van 12, dat is echt nog veel te jong
Oud 13-08-2002, 17:55
Bauduin
Bauduin is offline
doesn't matter, als jullie goed met elkaar overweg kunnen en ongeveer op de zelfde golflengte met elkaar zitten dan denk ik dat het moet lukken.
Oud 13-08-2002, 21:04
Ingrid3
Ingrid3 is offline
zoiets moet je natuurlijk altijd zelf beslisse..
maar ik persoonlijk vin da ze dan te jong voor je is, as je 12 bent ben je toch met andere dinge bezig dan dat je 15 bent?
en je zult idd reacties krijge van buitenaf die vinde da ze te jong is.. maar je kunt ut uiteraard altijd probere!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 21:26
notorious ikke
notorious ikke is offline
maakt helemaal nix uit...

ik ben nu als 16jarig meisje heel gelukkig met mijn ( over 2 weekjes ) 20jarige vriend....

suc-6!!!
Oud 13-08-2002, 21:34
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
notorious ikke schreef:
maakt helemaal nix uit...

ik ben nu als 16jarig meisje heel gelukkig met mijn ( over 2 weekjes ) 20jarige vriend....

suc-6!!!
toch zit daar wel psychisch minder verschil tussen
Oud 13-08-2002, 21:37
notorious ikke
notorious ikke is offline
misschien wel...

maar aan de andere kant: ook 20jarige jongen zijn heel anders als 16 jarige meisjes.
maar als je een goede relatie hebt kom je daar uity als dat problemen op mocht leveren
Oud 13-08-2002, 21:41
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
notorious ikke schreef:
misschien wel...

maar aan de andere kant: ook 20jarige jongen zijn heel anders als 16 jarige meisjes.
maar als je een goede relatie hebt kom je daar uity als dat problemen op mocht leveren
16 jarige meisjes die met 20 jarige jongens gaan zijn in mijn ogen denk ik al redelijk over hun puberteit heen en dat maakt heel veel verschil
Oud 14-08-2002, 10:01
PardonMe
PardonMe is offline
Bij meisjes van 12 denk ik eerlijk gezegd aan van die basisschool/brugklas-verkeringen.. (binnen de kortste keren weer uit)
Ik weet niet of een meisje van die leeftijd al een langdurige relatie aan kan gaan..
En een meisje van 12 verwacht hele andere dingen van een verkering dan dat jij verwacht... Waarschijnlijk dat zij nog anders denkt over bijvoorbeeld zoenen dan dat jij doet..
Maar goed, als het is wat jullie willen, tja, je kan het proberen natuurlijk.. Het is niet dat jullie je nu al voor je leven binden aan elkaar ofzo
Oud 14-08-2002, 11:44
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
wat vinden jullie van leeftijds verschil 16-18...zij is namelijk 18...en anderen vinden dit tog groot verschil omdat je ze veel verandert op deze leeftijden...maar heb tot nu toe geen problemen...(2 weken )
Oud 16-08-2002, 08:56
ZsaZsaZsu
ZsaZsaZsu is offline
hmm.. ik bekijk de dingen liever vanuit een romantisch standpunt..
als t liefde is, waarom niet?
als je haar echt leuk vind (en zij jou duz = belangrijk ) dan doet leeftijd er nix toe.
kijk gewoon hoe het uitwerkt!

kuz
Puzzle
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 09:46
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik ben bijna 17 en mijn vriend is 22 gaat hartstikke goed.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 10:06
Verwijderd
Waarom komen er in dit soort topics toch altijd allerlei mensen weer zeuren 'ik ben X en mijn vriend is Y en dat gaat ook goed' terwijl dat helemaal niet aan de orde is? Het gaat hier om de vraag: een meisje van 12 met een jongen van 15, kan dat?, antwoord: NEE, dat kan niet, meisjes van 12 zijn net het My Little Pony-stadium ontgroeid. En van 'volwassen' meisjes van 12 moet je ver blijven, daar is in hun jeugd vast iets engs mee gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 10:27
Evito
Evito is offline
12, nee zou ik niet doen.
Ik ken ook heel lekkere meisjes uit de 2e klas die 13 zijn, misschien 14 zo te zien. Maar geestelijk hebben ze me niks te bieden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 10:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Waarom komen er in dit soort topics toch altijd allerlei mensen weer zeuren 'ik ben X en mijn vriend is Y en dat gaat ook goed' terwijl dat helemaal niet aan de orde is?
Sorry, zal het nie weer doen. Feit is wél dat 13 en 12 maar één jaar verschil is en ik even wilde illustreren dat het wel kan. als je het ineens over 'ik ben 16 en hij is 20' gaat hebben, dat slaat natuurlijk nergens op.
Citaat:

Het gaat hier om de vraag: een meisje van 12 met een jongen van 15, kan dat?, antwoord: NEE, dat kan niet, meisjes van 12 zijn net het My Little Pony-stadium ontgroeid. En van 'volwassen' meisjes van 12 moet je ver blijven, daar is in hun jeugd vast iets engs mee gebeurd.
Da's wel weer zo.

Krummeltje
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 10:41
Marilyn
Marilyn is offline
Citaat:
rickert schreef:
het zit zo ik ben verliefd op een meisje van 12 terwijl ik 15 ben...maar ze is echt heel leuk en ook volwassen voor de leeftijd zeg maar is dit dan toch erg of niet??
Ik zou het niet zo heel raar vinden, hoor...Het is toch zonde om iemand te laten lopen alleen om het leeftijdsverschil???
Oud 16-08-2002, 14:37
girl18
girl18 is offline
Citaat:
rickert schreef:
een kind van 12 volwassen voor haar leeftijd.. maar noem jij je met jou leeftijd dan volwassen.? nee toch dus ga er voor ok.. jullie zijn allebei niet volwassen ook al gedragen jullie je wel zo jullie zijn het niet klaar uit..

maar goed je hebt twijfels.. als je twijfels hebt moet je erzo niet aan beginnen..
Oud 16-08-2002, 14:43
girl18
girl18 is offline
maar ik wil ff kwijt dat leeftijdverschillen niet uitmaakt.. maar 17 en 20 klinkt nog normaal enzo en 15 en 12 vind ik niet echt normaal stel je nou voor als een jongen van 16 met iemand van 10 neemt.. maar zowiezo ik zal schijt hebben aan wat mensen over mijn leeftijdverschil denken enzo.. maar mensen vinden die leeftijdverschillen meestal alleen maar erg als het jonger dan 15 enzo gaat.. ik vind het ook vies dat iemand van 16 met een 12jarige neemt dan denk ik van ben je zo wanhopig.? maar goed dat vind ik en ik zou het niet doen..
Oud 16-08-2002, 17:31
Octopus
Octopus is offline
Kijk mijn vriendin is 13, 16-13 vind ik ei'k niet zo maar ze is echt veel volwassener en lijkt 14/15. Maar 15-12 vind ik toch echt te.. 12 is gewoon veel te jong.

Zelf had ik toen ik 15 was ook met iemand van 12 (puur toeval dat beide zo jong zijn hoor!) maar dat ging uiteindelijk dus totaal NIET! Ze leek me volwassener maar dat was ze toch op liefdesgebied niet.
Oud 18-08-2002, 17:38
Blenderhead
Blenderhead is offline
12 - 15 is misschien toch een beetje veel.... maar als je jezelf er goed bij voelt moet je t gwoon doen. t blijft altijd een kutidee als 1 van de 2 veel ouder is... maar uiteindelijk ben jij degene die een relatie aangaat.. je omgeving nie!
Oud 18-08-2002, 17:43
Mindfields
Mindfields is offline
hmm tsja sorry Wouter maar ik zeg t toch

mijn vriend is 17 en ik ben 14 en we hebben al 8 maanden wat en dat gaat prima. geestelijk, lichamelijk en sociaal
Oud 18-08-2002, 20:16
moenbase
moenbase is offline
12 + volwassen?
Oud 18-08-2002, 20:21
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik vind leeftijd niet zoveel zeggen, maar het gaat denk ik meer om de 'fases' en het denkniveau. Ja wie ben ik, ik ben ook nog maar 15 met een vriend van 19 maar ok. 12 en 15 zijn 2 heel verschillende leeftijdsfases. Op je 12e ben je vaak echt nog speels (niet dat sommige van 15 dat niet zijn) en nog een echt kindje en begin je net te puberen. Op je 15e wordt je vaak toch al ietsje 'volwassener' en ben je al een beetje uitgepuberd. Het kan natuurlijk goed gaan. Maar 19 - 16(ja ik ben 15, maar mijn vriend is gewoon nog een beetje kindje ) is veel anders dan 15 - 12. Vind ik dan.....
Oud 18-08-2002, 20:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
jongen, het is algemeen bekend dat meiden in die leeftijd 2 jaar voorlopen op jongens... waar maak je je druk om. zat meiden hebben een oudere vriend!!! en je zegt zelf dat ze "volwassen" is voor haar leeftijd. wat houdt je dan tegen?!?!?!?!?!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:51
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef:
wat vinden jullie van leeftijds verschil 16-18...zij is namelijk 18...en anderen vinden dit tog groot verschil omdat je ze veel verandert op deze leeftijden...maar heb tot nu toe geen problemen...(2 weken )
16-18 vind ik goed kunnen...
Zij verandert dan wel nog op deze leeftijd, maar in feite wordt ze alleen wat ouder en groeit ze jou meer tegemoet.. (qua leeftijd en gedrag.. ze wordt volwassener)
Tja tenzij jij op het lieve kleine meisje bent gevallen, wat nu ineens groter wordt
Reageren

Regels voor berichten