Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2012, 13:52
Spenk
Spenk is offline
ik ben erg slecht in Grammatica en ik moest een opdracht voor nederlands schrijven over een internationaliserings-week.
https://www.dropbox.com/s/1qs6z07ywg...ing%5B1%5D.doc
(pagina 2)
https://www.dropbox.com/s/wpljj5a8hx2xjd2/Pagina2.docx

totaal 543 woorden

ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij op enige fouten kan wijzen.

Laatst gewijzigd op 18-12-2012 om 13:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2012, 21:37
floooorrrr
floooorrrr is offline
Ik heb het even heeeeeeeeeel erg snel doorgelezen, echt heel snel. Er zijn waarschijnlijk nog wel wat meer verbeterpuntjes hoor maar goed...

Ik zag op een paar plaatsen ''word'' zonder T, wat fout is De regel van de PVTT (persoonsvorm tegenwoordige tijd) is: Als er IK voor de persoonsvorm staat, IK, JE, JIJ, achter de persoonvorm staat dan is het ALLEEN de stam. (dus bijvoorbeeld IK HEB) Staat ik er niet voor de persoonsvorm, of niet ik, je of jij achter de persoonsvorm EN is het geen gebiedende wijs (Dat zijn zinnen als: Ga weg! Sta op!) dan is het STAM + T (Dus bijvoorbeeld JIJ HEBT)
De PVVT (Persoonsvorm verleden tijd) deed je volgens mij over het algemeen goed, maar dat heb ik niet erg goed bekeken.... Denk even aan de enkelvoud of meervoud is in de zin.
Enkelvoud: ''Hij vertelDE een verhaal. '' is met dE.
Meervoud:''Wij vertelDEN een verhaal''

daarnaast kunnen sommige woorden aan elkaar, nogmaals ik heb het HEEL erg snel bekeken! Maar ik zag bijvoorbeeld duiven poep, dat moet geschreven worden als duivenpoep. Dat mag aan elkaar omdat je het nog gewoon uit kan spreken. mee-eten kan niet aan elkaar want dan krijg je meeeten.. klopt niet natuurlijk

Daarnaast die komma's, bij de titelstukjes op pagina 2. Was dat verplicht in de opdracht of? Anders hoeft dat niet

Hopelijk heb je er iets aan.. Nogmaaaaaals ik heb het heel snel doorgelezen haha Dus echt ik verzeker je niet dat nu alle foutjes enzo er uit zijn.
Succes!!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 23:37
Araignee
Araignee is offline
Ik heb het ook even doorgelezen en ik zou even op je kommagebruik letten. Je gebruikt erg veel komma's die niet altijd nodig zijn en soms vergeet je juist komma's te gebruiken waar die wel nodig zijn. Kijk anders eens op deze website, daar staat goed uitgelegd hoe en wanneer je komma's gebruikt.

Om maar even een voorbeeld te geven: direct aan het begin schrijf je De Aa-kerk iedereen kent het wel, de kerk in Groningen aan de vismarkt.. Beter zou zijn: De Aa-kerk, iedereen kent het wel.(punt) De kerk in Groningen aan de vismarkt.[/I].

Ook zie ik je schrijven in 20 april 1710. Omdat hier een dag bij staat (20) hoor je hier te schrijven: op (!) 20 april 1710.

Succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten