Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2012, 16:29
Claire00
Claire00 is offline
Hebben jullie weleens een bepaalde gebeurtenis kunnen voorspellen? of aan voelen komen?

ik heb meerdere keren zoiets mee gemaakt, en ik vind het erg vreemd allemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2012, 16:56
Pluis
Pluis is offline
Nah, ik heb wel eens een voorgevoel, maar dat is dan meer een educated guess dan dat ik de toekomst voorspel oid. En soms heb ik een deja vu ervaring, maar dat noem ik nou niet echt voorspellen. En ik heb heel vaak met m'n moeder dat als we elkaar bellen dat de ander dan net op haar telefoon kijkt omdat we dan aan elkaar denken.
Ik geloof verder niet in paranormale voorspelllingsdingen.
Oud 18-11-2012, 18:52
Verwijderd
De stommiteit van de mensen is altijd te voorspellen. Mensenrechtenschendingen van USA/Israel/Iran enz. ook. Slechte Nederlandse politiek, bezuinigingen, chocoladeletterkoppen in de Telegraaf... Maar serieus, soms voel ik wel eens wat aan ja, maar als ik dingen kon voorspellen, zou ik dat met de Lotto doen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 19:50
Vesta
Vesta is offline
Uh nee, meer een voorgevoel dan voorspellen.
Oud 19-11-2012, 16:45
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik heb echt vaak het gevoel dat ik kan voorspellen, bijvoorbeeld 2 seconden voordat ik een whatsapp van iemand krijg, denkik aan diegene uit het niets o.o
best vaag, ja ik weet dat dat niet echt voorspellen is, maar wel zoiets, en ik heb het echt bijna elke keer.
en als ik bijvoorbeeld heel even uit het niets denk dat een bepaald uur uit zou vallen, met school, gebeurd het altijd.. echt zo vaag..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 19:25
Verwijderd
Uiteraard, dat heeft iedereen. Slimmere mensen meer dan domoren om obvious reasons. Er is verder niets vreemds aan.

Zo voorspel ik dat bepaalde mensen dit weer gaan toeschrijven aan een of andere zesde zintuig.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 10:30
Verwijderd
Ik denk dat dit te maken heeft met een zesde zintuig
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 10:55
Verwijderd
Ik win wel eens wat met de toto, telt dat ook Claire00?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 03:45
Verwijderd
Citaat:

Zo voorspel ik dat bepaalde mensen dit weer gaan toeschrijven aan een of andere zesde zintuig.
Precies dit ja.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 22:25
Verwijderd
het is soms inderdaad erg makkelijk te voorspellen wat mensen gaan doen/zeggen
zovoorspelde ik namelijk dat er heel veel mensen black ops 2 niet leuk zouden gaan vinden. iedereen zei tegen mij dat dat onzin was en dat iedereen er naar uit keek. maar omdat activision zo veel reclame maakt en opschept maakt iedereen hoge verwachtingen, te hoge verwachting waardoor het altijd tegen valt + er is nog nooit een cod game geweest die tijdens de launch al perfect werkte dus mijn voorspelling was zoals ieder jaar weer goed
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 14:08
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:
Bepaalde mensen, ja. Waaronder ik. Ik heb een al ver ontwikkeld zesde zintuig. En ik weet dat er nu reacties gaan komen, dat dat nergens op slaat, en dat het allemaal nep is, maar van mij mag je vinden wat je wil. Ik weet wel beter.
En ik denk inderdaad dat dit met het zesde zintuig te maken heeft/kan hebben. Ik heb het namelijk niet 'soms'. Bij mij is het wel een minimaal 3 keer op een dag.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 14:14
Verwijderd
Citaat:
En ik weet dat er nu reacties gaan komen, dat dat nergens op slaat, en dat het allemaal nep is

Heb je soms een ver ontwikkeld zesde zintuig?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 15:18
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:

Heb je soms een ver ontwikkeld zesde zintuig?
Als je gelezen had, dan had je dat kunnen zien.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 16:53
Verwijderd
Oké.

Ik geloof er trouwens allemaal niet in.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Bepaalde mensen, ja. Waaronder ik. Ik heb een al ver ontwikkeld zesde zintuig. En ik weet dat er nu reacties gaan komen, dat dat nergens op slaat, en dat het allemaal nep is, maar van mij mag je vinden wat je wil. Ik weet wel beter.
En ik denk inderdaad dat dit met het zesde zintuig te maken heeft/kan hebben. Ik heb het namelijk niet 'soms'. Bij mij is het wel een minimaal 3 keer op een dag.
Ah, dan heb ik blijkbaar ook een ver ontwikkeld 6e zintuig. Jouw komst zag ik immers aankomen. Baas boven baas natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 17:43
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:
Ah, dan heb ik blijkbaar ook een ver ontwikkeld 6e zintuig. Jouw komst zag ik immers aankomen. Baas boven baas natuurlijk.
kan hier gwn niks serieus genomen worden?
Met dat ver ontwikkeld 6e zintuig bedoel ik natuurlijk niet alleen de voorspellingen. dat is slechts een heel klein deel van alles.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 18:10
Verwijderd
Citaat:
kan hier gwn niks serieus genomen worden?
Waarom neem je mijn 6e zintuig niet serieus? Zoals je ziet heb ik jouw komst al anderhalve week geleden zien aankomen. Daarom zeg ik; jouw zintuig is duidelijk nog in het beginstadium en niet zo verfijnd als het mijne.
Citaat:
Met dat ver ontwikkeld 6e zintuig bedoel ik natuurlijk niet alleen de voorspellingen. dat is slechts een heel klein deel van alles.
Wat bedoel je dan wel? En wat voor voorspellingen kwalificeer jij tot 6e zintuig en vooral waarom? Noem eens wat voorbeelden!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 21:54
Verwijderd
Reverend heeft een zesde zintuig voor (vermeende) bullshit. Een sterk criterium voor bullshit is dat een gegeven (dat kandidaat is voor het bs-predikaat) niet buiten je eigen hoofd/gedachtegang/fantasie bewijsbaar is. Als het meer is dan toeval, wensdromen of overmatig LSD-gebruik, dan hoort de wetenschap (met name de Amerikanen en Russen) graag van je.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 22:22
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:

Wat bedoel je dan wel? En wat voor voorspellingen kwalificeer jij tot 6e zintuig en vooral waarom? Noem eens wat voorbeelden!
ik heb dit topic gestart omdat ik wou weten of andere mensen dit ook weleens hebben. Ik ga niet al mijn ervaringen hier zomaar neerzetten. Als je daar geinteresseerd in bent dat stuur je maar een pb, maar ik wil dit graag even ot houden.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 03:54
arPos
arPos is offline
ja ik voorspel o.a. dat ik ga eten ergens de komende 24 uur, dat ik ook nog wel in mn bed beland en dat we morgen weer op open zee zijn.
Oja de dood van alle mensen laat zich ook goed voorspellen.
Oud 02-12-2012, 12:07
Volk
Volk is offline
Ik voorspel best veel, maar heel veel dingen zijn dan ook met een beetje verstand te voorspellen.

Recente voorspelligen;
- relatiebreuk van vrienden van mij
- mist
- wegtrekken van mist
- reactie van mijn nichtje op sinterklaas
- krimpen van nieuwe shirt van vriend
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 12:09
Volk
Volk is offline
Vergeet ik bijna te zeggen dat ik een heel diepe band heb met mijn kat waardoor ik kan voorspellen wanneer hij gaat miauwen, en ook wanneer hij ermee stopt. Ik voel ook aan wat hij bedoelt, terwijl hij natuurlijk niet kan praten. Mijn 6de zintuig is dus ook best goed ontwikkeld.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Ik voorspel best veel, maar heel veel dingen zijn dan ook met een beetje verstand te voorspellen.

Recente voorspelligen;
- relatiebreuk van vrienden van mij
- mist
- wegtrekken van mist
- reactie van mijn nichtje op sinterklaas
- krimpen van nieuwe shirt van vriend
- je zag dat ze veel ruzie hadden wist je dat ze uit elkaar zouden gaan
- dat zag je in het weer
- mist trekt altijd weg het kan nooit voor eeuwig mistig zijn
- het is familie van je dus je weet al hoe ze gaan reageren (vooral als je haar reactie van het jaar ervoor ook hebt gezien)
- iedereen die de wasvoorschriften leest weet dat een shirt krimpt als je je niet aan die wasvoorschriften houd. als je een vriend hebt die zig nergens van aan trekt weet je dus al dat hij een shirt laat krimpen.

dit is gewoon allemaal puur geluk.
en als je "voorspelt" wanneer je kat miauwt en wat hij zegt ben je een katten fluisteraar en wil dat niet meteen zeggen dat je kan voorspellen. het zijn maar dieren die zijn zoiezo makkelijk te voorspellen. mijn hond gaat standaard om 8 uur blaffen en dan weet ik dat hij brokken wil omdat dat zijn standaard etens tijd is.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 12:49
Verwijderd
Citaat:
ik heb dit topic gestart omdat ik wou weten of andere mensen dit ook weleens hebben. Ik ga niet al mijn ervaringen hier zomaar neerzetten. Als je daar geinteresseerd in bent dat stuur je maar een pb, maar ik wil dit graag even ot houden.
Waarom zou je die ervaringen niet willen delen? Dat lijkt me vrij OT.

Want volgens mij, en dat bedoel ik aardig, is het bestaan van een 6e zintuig niets anders dan een methode om jezelf beter te voelen, terwijl feit is dat jij helemaal niet iets beter kan voorspellen dan anderen.

M.a.w: Je probeert iets wat hartstikke normaal is magisch te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 14:15
Volk
Volk is offline
Citaat:
- je zag dat ze veel ruzie hadden wist je dat ze uit elkaar zouden gaan
- dat zag je in het weer
- mist trekt altijd weg het kan nooit voor eeuwig mistig zijn
- het is familie van je dus je weet al hoe ze gaan reageren (vooral als je haar reactie van het jaar ervoor ook hebt gezien)
- iedereen die de wasvoorschriften leest weet dat een shirt krimpt als je je niet aan die wasvoorschriften houd. als je een vriend hebt die zig nergens van aan trekt weet je dus al dat hij een shirt laat krimpen.

dit is gewoon allemaal puur geluk.
en als je "voorspelt" wanneer je kat miauwt en wat hij zegt ben je een katten fluisteraar en wil dat niet meteen zeggen dat je kan voorspellen. het zijn maar dieren die zijn zoiezo makkelijk te voorspellen. mijn hond gaat standaard om 8 uur blaffen en dan weet ik dat hij brokken wil omdat dat zijn standaard etens tijd is.
Misschien moet je de definitie van voorspellen eens opzoeken. Het is namelijk wel voorspellen en meer dan alleen puur geluk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2012, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je de definitie van voorspellen eens opzoeken. Het is namelijk wel voorspellen en meer dan alleen puur geluk
het is geen voorspellen als je al WEET dat het gaat gebeuren
je kan ook niet zeggen ik voorspel dat de zon vanavond onder gaat.
als jij me kan vertellen hoeveel graden Celsius het word op 2 december 2078 en hoeveel neerslag er valt en hoe veel uur de zon schijnt dan geef ik toe dat je kan voorspellen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 16:39
Volk
Volk is offline
Citaat:
het is geen voorspellen als je al WEET dat het gaat gebeuren
je kan ook niet zeggen ik voorspel dat de zon vanavond onder gaat.
als jij me kan vertellen hoeveel graden Celsius het word op 2 december 2078 en hoeveel neerslag er valt en hoe veel uur de zon schijnt dan geef ik toe dat je kan voorspellen
Ik weet helemaal niet of de zon ondergaat, dat verwacht ik wel, maar weten doe ik het niet. Het is wel voorspellen. Misschien toch even de definitie opzoeken
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 16:44
deadlytown
deadlytown is offline
Voorspellen zegt t al jE verteld iets waarvan je zeker weer dat het juist is of dat een deel er van klopt
Oud 03-12-2012, 03:17
arPos
arPos is offline
Citaat:
Vergeet ik bijna te zeggen dat ik een heel diepe band heb met mijn kat waardoor ik kan voorspellen wanneer hij gaat miauwen, en ook wanneer hij ermee stopt. Ik voel ook aan wat hij bedoelt, terwijl hij natuurlijk niet kan praten. Mijn 6de zintuig is dus ook best goed ontwikkeld.
dat of je bent zo'n kattenvrouwtje

Citaat:
Ik weet helemaal niet of de zon ondergaat, dat verwacht ik wel, maar weten doe ik het niet. Het is wel voorspellen. Misschien toch even de definitie opzoeken
De zon gaat helemaal niet onder, de wereld draait om haar as.
Oud 03-12-2012, 12:10
Volk
Volk is offline
Citaat:
dat of je bent zo'n kattenvrouwtje

De zon gaat helemaal niet onder, de wereld draait om haar as.
Ik zei toch dat ik het niet wist
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 13:32
arPos
arPos is offline
ja sorry open deur maar het ging toch al nergens heen
Oud 04-12-2012, 19:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou, waarom gebruik je dat ver ontwikkelde zesde zintuig dan niet om de loterij te winnen of de ontwikkeling van de beurskoersen te voorspellen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Nou, waarom gebruik je dat ver ontwikkelde zesde zintuig dan niet om de loterij te winnen of de ontwikkeling van de beurskoersen te voorspellen?
ja, en wip meteen even langs bij james randi om je miljoentje af te halen als je zo zeker bent van je sterk ontwikkelde zesde zintuig
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 10:07
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja, zoiets heb ik regelmatig. Mijn gevoel vertelt me vaak wat ik moet doen, en wanneer ik met m'n verstand er dwars tegenin ga is de kans vrij groot dat ik niet de juiste keuze neem. Ook vertelt mijn gevoel of iets gaat gebeuren - alleen wat, daar moet ik nog achter komen. Zo nu en dan gebeuren ook dingen die later een betekenis krijgen, zo verloor ik een tijdje geleden een armband die me dierbaar was in het lokaal van een docent, en die docent ging een paar maanden later weg. Heb ook wel es een voorspellende droom gehad.

Bij mijn moeder is het sterker, maar ja, ze is dan ook een eeneiige tweeling. Ik heb het denk ik van haar gekregen.

Het is wat je gelooft, mensen die dit niet hebben, of die hun verstand een overheersende rol laten spelen en het gevoel daarbij (bewust of onbewust) onderdrukken weten en begrijpen zelfs niet dat zoiets kan. Al vind ik Uri Geller-praktijken dan wel weer overdreven.
Zolang je leeft weet je dat er iets gaat gebeuren, dat je het gevoel hebt dat er nog iets gaat gebeuren is dus niet zo gek.

Wat heeft eeneiïge tweeling ermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, zoiets heb ik regelmatig. Mijn gevoel vertelt me vaak wat ik moet doen, en wanneer ik met m'n verstand er dwars tegenin ga is de kans vrij groot dat ik niet de juiste keuze neem. Ook vertelt mijn gevoel of iets gaat gebeuren - alleen wat, daar moet ik nog achter komen. Zo nu en dan gebeuren ook dingen die later een betekenis krijgen, zo verloor ik een tijdje geleden een armband die me dierbaar was in het lokaal van een docent, en die docent ging een paar maanden later weg. Heb ook wel es een voorspellende droom gehad.
Maar wat is er anders aan jou dan andere mensen? Wat jij nu beschrijft heeft iedereen namelijk. Daarvoor hoef je nergens in te geloven.

En wat een armband met je docent te maken heeft ontgaat me helemaal. Zou dat iets moeten betekenen? Waarom?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 14:44
arPos
arPos is offline
sowieso, hoe weet je in hemelsnaam of je de juiste keuze hebt gemaakt. je kan maar 1 keer een keuze maken, wat er had kunnen gebeuren als je iets anders had gedaan is alleen maar speculatie.
Oud 05-12-2012, 14:55
soft-cloud
soft-cloud is offline
ik heb meestal dat er ongemerkt een soort foto mijn hoofd binnenkomt, dan pas wanneer de situatie van de foto gebeurt weet ik het, gewoon waar ik in de toekomst naar ga kijken, er kan soms wel een week tijd in zitten, soms krijg ik die beelden ook tijdens mijn slaap
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 18:30
Verwijderd
Ik merk al aan de reacties dat mensen het niet begrijpen. Dat dus . Verder ga ik er maar niet dieper op in.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 20:13
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik merk al aan de reacties dat mensen het niet begrijpen. Dat dus . Verder ga ik er maar niet dieper op in.
O we begrijpen het wel echter;

1. Het is onzin
en als het geen onzin zou zijn dan
2. je kan het niet weten aangezien je alles maar 1 keer kan doen, je weet het resultaat van de "what if" niet.
Oud 06-12-2012, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp het heel goed. Wat jij echter beschrijft is niets bijzonders en ieder mens op de wereld heeft dat in meer of mindere mate. Waarom zoiets 'speciaal' zou zijn ontgaat me even.

Even om op een rijtje te zetten:

Citaat:
Mijn gevoel vertelt me vaak wat ik moet doen, en wanneer ik met m'n verstand er dwars tegenin ga is de kans vrij groot dat ik niet de juiste keuze neem.
Letterlijk -iedereen- twist met zijn 'gevoel' en verstand.
Citaat:
Ook vertelt mijn gevoel of iets gaat gebeuren - alleen wat, daar moet ik nog achter komen.
Dat heet intuïtie en is een kenmerk van simpelweg nadenken. Wederom iets dat iedereen bezit. Jong/oud, slim/dom, sterk/slap.
Citaat:
zo verloor ik een tijdje geleden een armband die me dierbaar was in het lokaal van een docent, en die docent ging een paar maanden later weg.
..dus?
Citaat:
Heb ook wel es een voorspellende droom gehad.
Ik heb zo vaak gedroomd over zaken die later uitkomen. Net zoals ik regelmatig dingen droom die helemaal niets met de werkelijkheid te maken hebben. Wederom iets wat iedereen in meer of mindere mate heeft.

Maar als jij het begrijpt hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn om het even uit te leggen. Het enige wat ik je echter zie beschrijven is een honger naar 'speciaal' of anders zijn. En dat is, net zoals wat ik hierboven allemaal quote, ook iets puur menselijks.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 18:18
Verwijderd
Citaat:
zo verloor ik een tijdje geleden een armband die me dierbaar was in het lokaal van een docent, en die docent ging een paar maanden later weg.

Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 17:59
Verolo
Verolo is offline
Ik had dat ook toen ik op school was. Ik zat in de les en ik moest opeens erg veel aan mijn broer denken. Ik voelde dat er iets met hem aan de hand was. Later toen ik thuis kwam lag mijn broer zijn hand in het verband. Hij had een ongelukje gehad op zijn stageplek.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 10:56
Verwijderd
Als ik niet op mijn telefoon kijk of ik een bericht binnen heb, maar eraan denk ik heb een bericht en dan kijk klopt het ook. Ik kan ook voelen van een fstandje of mensen in de buurt zijn, zonder dat ze geluid maken of ik het zie aankomen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 19:41
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Hebben jullie weleens een bepaalde gebeurtenis kunnen voorspellen? of aan voelen komen?

ik heb meerdere keren zoiets mee gemaakt, en ik vind het erg vreemd allemaal.
Ja.
Door het lezen van non-verbale communicatie, of door verbanden te leggen doen wij dit allemaal in zekere zin.

Zo kunnen de meeste mensen voorspellen of het wellicht gaat regenen of niet als ze uit het raam kijken.
Zo kun je door naar iemand te kijken zien hoe hij of zij zich voelt.
Als je erg goed mensen kan lezen kan je bijvoorbeeld zien of een koppel problemen heeft en kan je zo bijvoorbeeld een scheiding voorspellen.
Als je tijdens de spits, op de snelweg een ongeval ziet gebeuren, kan je wel voorspellen dat er een fille gaat komen.

En zo doen wij allemaal op ons kunnen voorspellingen. =3

Of is dit niet wat je bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 19:57
Verwijderd
Ik geloof niks van 6e zintuig .. het is gewoon toeval dat je dingen weet voor het gezegt is of het gevoel..
Ik zat een liedje te zingen en 1 min later was die op de radio gewoon toeval okal gebeurde het 2 keer..

Waarom deze discussie wat het ook mag zijn?
iedereen blijft toch wel bij zijn mening ?!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 10:09
Patataap
Patataap is offline
In de brugklas zat ik in een bepaald lokaal iets te noteren. De volgende dag was mijn leraar ziek. Ik ben er van overtuigd dat ik hier een paranormale invloed op heb.

OT: ik geloof er in mindere mate in, maar jij hebt het pertinent niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 07:06
Claire00
Claire00 is offline
Citaat:
Maar wat is er anders aan jou dan andere mensen? Wat jij nu beschrijft heeft iedereen namelijk. Daarvoor hoef je nergens in te geloven.
Ik stelde de vraag of anderen het ook weleens hadden. Ik zei niet dat je erin moest geloven om dat te hebben. Ik merk vooral dat jij alles wat mensen zeggen afkraakt, ik weet niet wat je wil bereiken hiermee hoor, maar als mensen hier vertellen dat ze iets hebben gehad dan ben ik daar blij mee, en dan is jouw commentaar hier niet nodig. Je mag hier dan wel sceptisch tegenover staan (want dat sta je, gezien je reacties) maar ga het even niet verzieken. Dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Ik stelde de vraag of anderen het ook weleens hadden. Ik zei niet dat je erin moest geloven om dat te hebben. Ik merk vooral dat jij alles wat mensen zeggen afkraakt, ik weet niet wat je wil bereiken hiermee hoor, maar als mensen hier vertellen dat ze iets hebben gehad dan ben ik daar blij mee, en dan is jouw commentaar hier niet nodig. Je mag hier dan wel sceptisch tegenover staan (want dat sta je, gezien je reacties) maar ga het even niet verzieken. Dankjewel.
Waar heb je het allemaal over? Het enige wat ik constateer is dat jouw zogenaamde voorspellingen heel normaal zijn in plaats van de magie die jij ervan probeert te maken. Vervolgens stel ik daar wat vragen over en begin jij over dat ik de boel zou verzieken. Zou jij geen vragen hebben als ik stellig beweer dat ik superpowers heb? Iets verklaren is geen afkraken, dat heet realistisch zijn.

Als je niet wilt dat mensen hun mening geven of ergens vragen over stellen dan moet je geen topic openen op een internetforum. Verder zou ik het waarderen als je eens ontopic reageert op mijn vragen in plaats van de hele tijd er iets persoonlijks van probeert te maken omdat je eigenlijk geen antwoord hebt op die moeilijke vragen.

dankjewel :')
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 15:49
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ja, zoiets heb ik regelmatig. Mijn gevoel vertelt me vaak wat ik moet doen, en wanneer ik met m'n verstand er dwars tegenin ga is de kans vrij groot dat ik niet de juiste keuze neem. Ook vertelt mijn gevoel of iets gaat gebeuren - alleen wat, daar moet ik nog achter komen.

Het is wat je gelooft, mensen die dit niet hebben, of die hun verstand een overheersende rol laten spelen en het gevoel daarbij (bewust of onbewust) onderdrukken weten en begrijpen zelfs niet dat zoiets kan. Al vind ik Uri Geller-praktijken dan wel weer overdreven.
Dat komt omdat je gevoel afgaat op gebeurtenissen ui het verleden. Hoe meer gebeurtenissen je in je leven hebt meegemaakt, hoe meer factoren je hebt om rekening te houden, waardoor de kans groter wordt dat je voorspelling uitkomt. Verzekeringen werken ook op die manier. Aan de hand van het verleden, kun je de voorzieningen bepalen.

Overigens zijn een aantal zaken niet te voorspellen zoals bijvoorbeeld de loterij. Mensen die beweren het 6e zintuig hebben, zul je ook eerder horen over dat ze van te voren wisten dat er op de parkeerplaats nog één plek vrij was, dan dat ze met hun gave de loterij hadden gewonnen.
Oud 12-12-2012, 16:05
Verwijderd
Dat zogenaamde 6e zintuig is ook gewoon een gevolg van ervaring. Als je dag in dag uit hetzelfde schietspelletje speelt op je xbox -weet- je op een gegeven moment ook waar de tegenstand komt en waar je dus moet mikken. Je 'voorspelt' waar de tegenstand gaat komen.

Ik zie niet in hoe dat anders is dan de voorbeelden die tot noch toe genoemd zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten