Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met dat ver ontwikkeld 6e zintuig bedoel ik natuurlijk niet alleen de voorspellingen. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Reverend heeft een zesde zintuig voor (vermeende) bullshit. Een sterk criterium voor bullshit is dat een gegeven (dat kandidaat is voor het bs-predikaat) niet buiten je eigen hoofd/gedachtegang/fantasie bewijsbaar is. Als het meer is dan toeval, wensdromen of overmatig LSD-gebruik, dan hoort de wetenschap (met name de Amerikanen en Russen) graag van je.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ja ik voorspel o.a. dat ik ga eten ergens de komende 24 uur, dat ik ook nog wel in mn bed beland en dat we morgen weer op open zee zijn.
Oja de dood van alle mensen laat zich ook goed voorspellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
- dat zag je in het weer - mist trekt altijd weg het kan nooit voor eeuwig mistig zijn - het is familie van je dus je weet al hoe ze gaan reageren (vooral als je haar reactie van het jaar ervoor ook hebt gezien) - iedereen die de wasvoorschriften leest weet dat een shirt krimpt als je je niet aan die wasvoorschriften houd. als je een vriend hebt die zig nergens van aan trekt weet je dus al dat hij een shirt laat krimpen. dit is gewoon allemaal puur geluk. en als je "voorspelt" wanneer je kat miauwt en wat hij zegt ben je een katten fluisteraar en wil dat niet meteen zeggen dat je kan voorspellen. het zijn maar dieren die zijn zoiezo makkelijk te voorspellen. mijn hond gaat standaard om 8 uur blaffen en dan weet ik dat hij brokken wil omdat dat zijn standaard etens tijd is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want volgens mij, en dat bedoel ik aardig, is het bestaan van een 6e zintuig niets anders dan een methode om jezelf beter te voelen, terwijl feit is dat jij helemaal niet iets beter kan voorspellen dan anderen. M.a.w: Je probeert iets wat hartstikke normaal is magisch te maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kan ook niet zeggen ik voorspel dat de zon vanavond onder gaat. als jij me kan vertellen hoeveel graden Celsius het word op 2 december 2078 en hoeveel neerslag er valt en hoe veel uur de zon schijnt dan geef ik toe dat je kan voorspellen |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat heeft eeneiïge tweeling ermee te maken? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat een armband met je docent te maken heeft ontgaat me helemaal. Zou dat iets moeten betekenen? Waarom? |
![]() |
|
sowieso, hoe weet je in hemelsnaam of je de juiste keuze hebt gemaakt. je kan maar 1 keer een keuze maken, wat er had kunnen gebeuren als je iets anders had gedaan is alleen maar speculatie.
||
Citaat:
1. Het is onzin en als het geen onzin zou zijn dan 2. je kan het niet weten aangezien je alles maar 1 keer kan doen, je weet het resultaat van de "what if" niet.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Even om op een rijtje te zetten: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als jij het begrijpt hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn om het even uit te leggen. Het enige wat ik je echter zie beschrijven is een honger naar 'speciaal' of anders zijn. En dat is, net zoals wat ik hierboven allemaal quote, ook iets puur menselijks. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Door het lezen van non-verbale communicatie, of door verbanden te leggen doen wij dit allemaal in zekere zin. Zo kunnen de meeste mensen voorspellen of het wellicht gaat regenen of niet als ze uit het raam kijken. Zo kun je door naar iemand te kijken zien hoe hij of zij zich voelt. Als je erg goed mensen kan lezen kan je bijvoorbeeld zien of een koppel problemen heeft en kan je zo bijvoorbeeld een scheiding voorspellen. Als je tijdens de spits, op de snelweg een ongeval ziet gebeuren, kan je wel voorspellen dat er een fille gaat komen. En zo doen wij allemaal op ons kunnen voorspellingen. =3 Of is dit niet wat je bedoelt? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof niks van 6e zintuig .. het is gewoon toeval dat je dingen weet voor het gezegt is of het gevoel..
Ik zat een liedje te zingen en 1 min later was die op de radio gewoon toeval okal gebeurde het 2 keer.. Waarom deze discussie wat het ook mag zijn? iedereen blijft toch wel bij zijn mening ?! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je niet wilt dat mensen hun mening geven of ergens vragen over stellen dan moet je geen topic openen op een internetforum. Verder zou ik het waarderen als je eens ontopic reageert op mijn vragen in plaats van de hele tijd er iets persoonlijks van probeert te maken omdat je eigenlijk geen antwoord hebt op die moeilijke vragen. dankjewel :') |
![]() |
||
Citaat:
Overigens zijn een aantal zaken niet te voorspellen zoals bijvoorbeeld de loterij. Mensen die beweren het 6e zintuig hebben, zul je ook eerder horen over dat ze van te voren wisten dat er op de parkeerplaats nog één plek vrij was, dan dat ze met hun gave de loterij hadden gewonnen.
|
Verwijderd
|
Dat zogenaamde 6e zintuig is ook gewoon een gevolg van ervaring. Als je dag in dag uit hetzelfde schietspelletje speelt op je xbox -weet- je op een gegeven moment ook waar de tegenstand komt en waar je dus moet mikken. Je 'voorspelt' waar de tegenstand gaat komen.
Ik zie niet in hoe dat anders is dan de voorbeelden die tot noch toe genoemd zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Voorspel Lfj | 14 | 09-01-2009 02:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Toekomst voorspellen Iwein | 49 | 02-11-2008 11:46 | |
Seksualiteit |
Voorspel Fixion XXL | 50 | 17-01-2004 05:38 | |
Vrije tijd |
het WK2002 voorspelling game Tofke_H | 111 | 01-07-2002 02:17 | |
Vrije tijd |
Voorspellingen KPN Eredivisie - 13/03-17/03 Tofke_H | 113 | 19-03-2002 16:25 | |
Vrije tijd |
Voorspellingen KPN Eredivisie - 20/02-24/02 Tofke_H | 84 | 25-02-2002 13:10 |