Advertentie | |
|
![]() |
|
Zie ook: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...k_er_naar.html
Ik weet niet hoe het allemaal zit, maar dat het in ieder geval nu heel lastig wordt om voor deze verdachte nog enige vorm van maatschappelijk leven op te bouwen. Het lastige van in dit soort zaken een genuanceerde houding aannemen, is dat mensen dat interpreteren alsof je iemands daden vergoelijkt. Het wordt vaak zo zwart-wit gemaakt en dat is link.
|
Dat Facebook etc. wordt ingezet als een soort Opsporing Verzocht vind ik niet zo problematisch, het is blijkbaar een zeer effectief medium, en welk medium je gebruikt maak imo niet zo veel uit, dat ligt er maar net aan in welk tijdperk je leeft. Opsporing Verzocht is ook al jaren op de tv en daar klaagt niemand over en ook als je een foto in de krant zet kun je boze mensen achter je aan krijgen.
Het recht in eigen hand nemen of mensen publiekelijk aan de schandpaal nagelen is ook van alle tijden, dus zo schokkend vind ik het ook weer niet (behalve dan dat het maar laat zien dat het menselijk gedrag zelden verandert), maar het mag natuurlijk niet. De redenen daarvoor lijken me duidelij Dat het toevallig via sites als GeenStijl loopt, tja, vroeger was het de krant of een omroeper die dit soort dingen dan verspreiden waarna de al dan niet spreekwoordelijke hooivorken uit de stal werden gehaald... Je moet niet kijken naar het medium waarmee het verspreid wordt, want daar komt de frustratie niet uit voort, maar gewoon naar de praktijken zelf en de betrokkenen aanspreken, en zorgen dat er een rechtsvaardigheidsgevoel leeft in de samenleving door dit soort criminelen snel op te pakken en een terechte straf te geven.
|
Verwijderd
|
Het zou een goede manier zijn om daders op te sporen, als er niet zo ontiegelijk veel imbecielen zouden zijn die de daders dan vervolgens gaan bedreigen. En zo zelf dus ook weer een strafbaar feit plegen. Soms snap ik 't heel goed, denk zelf ook vaak 'Zou hem of haar wel wat aan willen doen' als ik zo'n filmpie heb gezien. Maar dan heb ik toch de ratio om het niet echt te doen, en een hoop gasten missen dat blijkbaar.
|
![]() |
||
Citaat:
Verder vind ik het wel prima dat er foto's van verdachten worden gepubliceerd zeker als ik een paar keer per jaar preventief gefouilleerd word. Dat met dat pestfilmpje vind ik maar niks.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
En het gaat ook wel eens mis: http://www.omroepbrabant.nl/?news/18...Eindhoven.aspx
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de "wall of shame" voortkomt uit de veel te slappe straffen die uitgedeeld worden. Nederland wil "justice" en het enige handvat wat ze hebben is de pakkans vergroten. Eens in de 4 jaar mogen stemmen op een partij heeft geen invloed op (de strafmaat van) rechters, dan de schandpaal maar weer invoeren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.joop.nl/media/detail/arti...enstijl_stond/ Zelf kunnen die lui natuurlijk nergens tegen. Ze wanen zich onaantastbaar, zo lijkt het. Moet je die tweede link eens lezen, naar twitter. Kwaad worden omdat de NOS per ongeluk de kinderen aan de lijn krijgt. Het ergste is dat het waarschijnlijk nog werkt ook. Die achterlijke geenstijllezers zijn allang vergeten dat ze nog iets te rectificeren had.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De digitale schandpaal zal in ieder geval blijven bestaan totdat de overheid onderbuikgevoelens van de bevolking niet weet te onderdrukken. Onderbuikgevoelens die ik met behoorlijke regelmaat begrijp, kijkende naar bepaalde lage straffen voor zware delicten en een justitiesysteem dat regelmatig niet naar behoren functioneert. Bij opsporing is de digitale schandpaal uiteraard zeer nuttig. Beelden zoals bij de mishandeling in Eindhoven moeten wat mij betreft zo snel mogelijk online worden gezet, hier is het duidelijk dat een stel criminelen daadwerkelijk een delict plegen. Er is geen sprake van een situatie waarbij een mogelijke verdachte van een inbraak in straat X door een camera werd opgevangen in straat Y twee kilometer verderop. Het incident in Eindhoven gebeurde op 4 januari. Dat de beelden pas een paar dagen geleden zijn vrijgegeven vind ik onbegrijpelijk. Waarschijnlijk omdat de politie geen idee had wie het waren. Inmiddels zijn er ruim 2 weken agenten mee bezig geweest, die al veel langer op andere zaken hadden kunnen zitten. Gelukkig zitten we breed in de politiecapaciteit... Daarnaast denk ik dat het opsporen van dit soort gespuis d.m.v. getuigen baat heeft wanneer een dergelijk filmpje zo snel mogelijk viral gaat.
|||
Citaat:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media...gn=Cookiecheck Wie de stukken op GeenStijl beter leest, moet concluderen dat het eerder omgekeerd is. Grosso modo weerspiegelen ze een gedachtengoed dat grote verwantschap vertoont met dat van de Verlichting die we juist beschouwen als één van de grote vormgevers van onze beschaving. Meer precies gaat het terug op de radicale variant van deze filosofische stroming. Maar iets zegt me eigenlijk dat jij de stukjes op geenstijl niet eens globaal scant, laat staan doorleest. Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Mah ik weet het niet. In het val van die aanval op die jongen in Eindhoven zou ik het persoonlijk niet erg vinden als de daders worden gelunched door een boze menigte. Van mij mogen ze deze laffe daad best met de dood bekopen.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je gelyncht bedoelt ^^ geluncht zou nogal zombie-achtige taferelen geven denk ik.
Ik weet niet wat ik er mee moet. Ik vind het heel begrijpelijk als mensen zelf het heft in eigen handen gaan nemen als je hoort dat sommige daders na een dag alweer op straat staan. Meermaals. En ik kan ook heel goed de woede begrijpen die veel mensen zullen voelen als ze iemand gepest en geslagen zien worden zonder dat er ook maar iemand ingrijpt. Maar het publieke brengt wel het gevaar met zich mee dat er fouten gemaakt worden. Als je dezelfde naam draagt, dan ben je behoorlijk de lul, zoals hierboven al wordt aangetoond. En dat mensen het gedrag gaan vertonen dat ze zelf in eerste instantie verachten: de pester gaan pesten, dan ben je geen haar beter uiteindelijk. Al zou zo'n kutkind best mogen voelen hoe het is, vind ik persoonlijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Edit: je bedoelt toch niet die Kantelberg uit Eindhoven? Dat is gerectificeerd.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
http://nos.nl/op3/video/465480-het-g...geenstijl.html Zou kunnen dat ze het na de uitzending alsnog maar gedaan hebben ... weet ik niet zeker (en ik heb ook geen zin om die walgelijke, conservatieve website door te zoeken ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Het teringtiefustuigh Bob Sloots, Brent Leysen, Ismail Bouzi, Jordy Moeskops, Tom Kantelberg (nee, die andere), Brett Smits en de andere twee en daar is de rectificatie ![]()
|
![]() |
Wat, die drie woorden tussen haakjes in een ander artikel? Je kunt wel zien dat die progressieve lui van geenstijl hun best doen, misverstanden te voorkomen.
![]() Maar goed, ik zie dat je niet verder komt dan een beetje flauw te gaan zitten doen over Kantelberg. We kunnen wel ophouden met discussiëren denk ik zo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben idd onduidelijk, ik bedoel dat ik zo iemand niet echt wat aan doe, en ook niet bedreig, wat anderen dus wel doen blijkbaar. Het is me nog niet duidelijk op welke manier ik mezelf op de borst klop hiermee. Het is toch een feit dat mensen die daders van geweldsdelicten bedreigen, de ratio ontbreekt om dat juist niet te doen, zoals de meerderheid van bevolking? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
The end of the bemiddelaar Simon | 109 | 24-11-2012 17:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Kotra of the Hills Kitten | 2 | 12-04-2009 20:51 | |
Muziek |
Dryathon 2005 deel 3 86dagreed | 500 | 23-02-2005 22:39 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee? Briseïs | 500 | 09-11-2004 16:49 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 |