Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2013, 22:55
Verwijderd
Ik zit nu dus niet op school meer ga over jaar ofzo weer die opleiding doen , en als ik dit jaar examen zou doen zou je niet kunnen zakken of onvoldoene kunnen krijgen op rekenen en volgens mij ook nederlands..
maar als ik in 2014-2015 weer op school zit zelfde op leiding moet je als het goed is voldoende krijgen ..
maar ik ben zo slecht in rekenen/wiskunde en ook niet zo goed in nederlands
dus als ik niet slaag zou ik zeker weer een jaar voor niks hebben gedaan..
ik weet dat het nog wel lang duurt , weet niet zo goed wat nu mee aan moet ;s
iemand advies ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2013, 09:07
Attention
Attention is offline
Oefenen.
Oud 03-01-2013, 09:52
Verwijderd
Oefenen inderdaad. Zonder oefenen kom je nergens. Dus nu gewoon alvast beginnen met oefenen, dan komt het vast goed.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 10:17
Verwijderd
Je zult gestructureerd te werk moeten gaan.

1. Wat wil je bereiken?

In jouw geval: beter worden in rekenen en nederlands.

2. Hoe ga je het bereiken?

Veel oefenen, ja, maar hoe? Maak een plan voor jezelf. Koop het basis boek wiskunde van kees van den Hoek en werk de hoofdstukken af. Je kunt de uitwerkingen gebruiken op de achterzijde en je kunt op scholieren.com hulp vragen.

3. Wat kan je helpen?

- youtube
- boeken
- scholieren.com
- etc

Ik ben op dit moment ziek, dus een heel uitgebreid hulp kan ik niet geven, heb de put er niet voor.....Aber, sie konnen es!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Je zult gestructureerd te werk moeten gaan.

1. Wat wil je bereiken?

In jouw geval: beter worden in rekenen en nederlands.

2. Hoe ga je het bereiken?

Veel oefenen, ja, maar hoe? Maak een plan voor jezelf. Koop het basis boek wiskunde van kees van den Hoek en werk de hoofdstukken af. Je kunt de uitwerkingen gebruiken op de achterzijde en je kunt op scholieren.com hulp vragen.

3. Wat kan je helpen?

- youtube
- boeken
- scholieren.com
- etc

Ik ben op dit moment ziek, dus een heel uitgebreid hulp kan ik niet geven, heb de put er niet voor.....Aber, sie konnen es!
op school moesten we het op een programma doen .. kan hem nog gebruiken als het goed is ... Is een sitemaar goed als ik dan bij voorbeeld 6x8 heb en ik weet niet wat het is typ ik iets fouts in dan kan je het goede antwoord lezen... Dat doe ik dan paar keer tot ik het weet ... Maar als ik dan volgende dag dezelfde soms zie weet ik het antwoord niet meer
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 12:37
maria kurdi
maria kurdi is offline
waarom koop je geen hulpboeke die laten zien hoe je een formule moet bereken enzo en voor nederlands heb je ook van die boeken veel geluk
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 12:41
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
op school moesten we het op een programma doen .. kan hem nog gebruiken als het goed is ... Is een sitemaar goed als ik dan bij voorbeeld 6x8 heb en ik weet niet wat het is typ ik iets fouts in dan kan je het goede antwoord lezen... Dat doe ik dan paar keer tot ik het weet ... Maar als ik dan volgende dag dezelfde soms zie weet ik het antwoord niet meer
Dit klinkt alsof je een beetje naar de berekening kijkt, naar hoe het opgelost moet worden, en dat nadoet. Maar niet echt snapt WAAROM ze zoiets doen. Je leert de formule, maar snapt niet wat de formule nu eigenlijk doet. Tenminste, zo maak ik het een beetje op.

Je kan ook bijles nemen. Mijn school had altijd speciale uren van vakken waar je heen kon, vaak veel rustiger dan de les en dus ook meer persoonlijke aandacht.

Je kan ook bijles nemen. Er zijn instellingen die dat geven, maar ook gewoon studenten die dat doen. Dit kost echter vaak wel geld en veel vragen minimaal wel 10 euro per uur; wat vrij veel geld kan zijn voor iemand omstreeks middelbareschool. Mijn buurmeisje is 16 en die verdient nog geen 4 euro per uur, dus die moet al 2,5 uur werken voor 1 uur bijles, en je hebt toch snel 1.5 uur nodig. Niet dat ze bijles heeft, maar even ter voorbeeldschets. Dit is, vind ik, wel iets waar ouders even mogen bijspringen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 13:05
Verwijderd
Oefenen. Duh.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 13:08
Verwijderd
Citaat:
waarom koop je geen hulpboeke die laten zien hoe je een formule moet bereken enzo en voor nederlands heb je ook van die boeken veel geluk
Bij wegen had ik gwn steeds foute antwoord gedaan dan kreeg je uit leg , nou gelezen dus ik proberen wou het niet steeds ik snap er niks van .. dus had ik gewoon zo vaak op nieuw dat die ene waar ik het antwoord van het gezien en dan kon ik hem eindelijk goed hebben maar snap er niks van
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Dit klinkt alsof je een beetje naar de berekening kijkt, naar hoe het opgelost moet worden, en dat nadoet. Maar niet echt snapt WAAROM ze zoiets doen. Je leert de formule, maar snapt niet wat de formule nu eigenlijk doet. Tenminste, zo maak ik het een beetje op.

Je kan ook bijles nemen. Mijn school had altijd speciale uren van vakken waar je heen kon, vaak veel rustiger dan de les en dus ook meer persoonlijke aandacht.

Je kan ook bijles nemen. Er zijn instellingen die dat geven, maar ook gewoon studenten die dat doen. Dit kost echter vaak wel geld en veel vragen minimaal wel 10 euro per uur; wat vrij veel geld kan zijn voor iemand omstreeks middelbareschool. Mijn buurmeisje is 16 en die verdient nog geen 4 euro per uur, dus die moet al 2,5 uur werken voor 1 uur bijles, en je hebt toch snel 1.5 uur nodig. Niet dat ze bijles heeft, maar even ter voorbeeldschets. Dit is, vind ik, wel iets waar ouders even mogen bijspringen.
Ik vroeg me af eigelijks waardoor het komt je kan aan mij nu 4x8 vragen maar zou het niet weten .. of 4:8
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 13:17
Verwijderd
Dat kan er ook mee te maken hebben dat je hier de hele tijd nutteloze reacties en excuses aan het geven bent in plaats van nog steeds niet de tafels uit je hoofd zit te leren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 13:51
Verwijderd
Oftopic @ reverend , ik zie je berichten toch niet
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 14:11
Verwijderd
Jawel, want laatst reageerde je er nog vrolijk op.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Oefenen.
Maar wat als ik het echt niet kan ?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 17:27
Verwijderd
Opgeven en gaan vakkenvullen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Maar wat als ik het echt niet kan ?
Het zit zo: Als jij DENKT dat je het niet KAN, dan zul je het ook niet kunnen. Simpel.

Maar als jij gelooft: Ik ga mijn best doen en 1000 opgaves maken, dan lukt het je wel. Tafels tot 10 heb je geen inzicht nodig, dat kan iedereen leren.

Als je 6x8 niet weet is het een beetje raar, ik bedoel, je bent 18. Wat voor niveau doe je uberhaupt? Als je 5 havo zit, dan snap ik echt niet hoe je zonder te weten wat 6x8 is zo ver bent gekomen, maargoed. Volgens mij overdrijf je dus ook?

Dus misschien meer tijd besteden aan opgaves maken dan chatten enzo?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Het zit zo: Als jij DENKT dat je het niet KAN, dan zul je het ook niet kunnen. Simpel.

Maar als jij gelooft: Ik ga mijn best doen en 1000 opgaves maken, dan lukt het je wel. Tafels tot 10 heb je geen inzicht nodig, dat kan iedereen leren.

Als je 6x8 niet weet is het een beetje raar, ik bedoel, je bent 18. Wat voor niveau doe je uberhaupt? Als je 5 havo zit, dan snap ik echt niet hoe je zonder te weten wat 6x8 is zo ver bent gekomen, maargoed. Volgens mij overdrijf je dus ook?

Dus misschien meer tijd besteden aan opgaves maken dan chatten enzo?
Ik deed mbo nivo 2 deed ik maar havo 5 goh , en ik overdrijf niet jammer genoeg
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Ik deed mbo nivo 2 deed ik maar havo 5 goh , en ik overdrijf niet jammer genoeg
Ah.

Nogmaals: ga 1000 opgaves maken. Als je er per dag 10 doet ben je in iets meer dan 3 maanden klaar. Met uitwerkingen en internet hulp kom je heel ver.

- http://khanacademy.org/
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ah.

Nogmaals: ga 1000 opgaves maken. Als je er per dag 10 doet ben je in iets meer dan 3 maanden klaar. Met uitwerkingen en internet hulp kom je heel ver.

- http://khanacademy.org/
1000 sommen ?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 18:24
Verwijderd
Citaat:
1000 sommen ?
Yes.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Yes.
Ik ben met 1 zo opgave was met tijd wel 2 uren bezig ofzo om hem op 2 fouten te hebben in plaats van 5
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ik ben met 1 zo opgave was met tijd wel 2 uren bezig ofzo om hem op 2 fouten te hebben in plaats van 5
Je bent met 6x8 twee uur lang bezig?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Je bent met 6x8 twee uur lang bezig?
Nee met verschillende nou ja 2 uur was het ongeveer toen ik voor de laatste keer daar keek zou nu wel langer zijn geweest maar ben gewoon so slecht
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 23:03
Verwijderd
maar goed ik zie jhet antwoord toch wel bij 6x8 als iemand me die zelfde dag zou vragen heb ik geen idee ... En als iemand me aan kijkt of waxcht kan ik niet na denken kan ik sws niet over rekenen of wiskunde
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 23:52
Verwijderd
Vertel me nu dan eens wat 6x8 is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2013, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Vertel me nu dan eens wat 6x8 is?
Geen idee
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Geen idee
Dan kom je er nooit als je dit zegt. Als ik iets niet weet dan zorg ik er toch voor dat ik er wel achterkom?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Dan kom je er nooit als je dit zegt. Als ik iets niet weet dan zorg ik er toch voor dat ik er wel achterkom?
Rekenmachine

48
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 13:45
Verwijderd
Goedzo en dat leer je dan gewoon uit je hoofd. als ACHT EN VEERTIG. Dat moet toch kunnen?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Goedzo en dat leer je dan gewoon uit je hoofd. als ACHT EN VEERTIG. Dat moet toch kunnen?
Morgen ben ik het al vergeten zelfde dag nog als ik het niet tegen kom
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 18:11
Verwijderd
Dan zie ik verder geen andere oplossing dan spiekbriefjes, serieus.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Dan zie ik verder geen andere oplossing dan spiekbriefjes, serieus.
Bij het examen ik ben niet dom hoor als je dan betrapt word kan je het wel schudden helemaal
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 19:03
Verwijderd
Als je niet weet wat 6x8 is ook.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 19:17
Vice
Vice is offline
Citaat:
Morgen ben ik het al vergeten zelfde dag nog als ik het niet tegen kom
Om het makkelijk te maken.

PHP-code:
  -------8*1--------
 | 
1+1+1+1+1+1+1+1+
61+1+1+1+1+1+1+1+
*| 
1+1+1+1+1+1+1+1+
11+1+1+1+1+1+1+1+
 | 
1+1+1+1+1+1+1+1+
 | 
1+1+1+1+1+1+1+1=48 
Oud 05-01-2013, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Om het makkelijk te maken.

1+1+1+1+1+1+1+1+
1+1+1+1+1+1+1+1+
1+1+1+1+1+1+1+1+
1+1+1+1+1+1+1+1+
1+1+1+1+1+1+1+1+
1+1+1+1+1+1+1+1=48
Oke waarom zet je dat hier neer?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 19:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
Oke waarom zet je dat hier neer?
Om te helpen?
Oud 05-01-2013, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Om te helpen?
Tja... ?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:13
Verwijderd
Je zou normaal kunnen reageren als iemand probeert te helpen. Je snapt dat model/tabelletje serieus niet?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Je zou normaal kunnen reageren als iemand probeert te helpen. Je snapt dat model/tabelletje serieus niet?
labbeltje?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:31
Verwijderd
Trol
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Trol
Bedankt voor de info ?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 12:18
Verwijderd
Misschien omdat je mbo niv.2 doet? Ik bedoel, het kan best dat je op dat niveau gewoon wat voor vwo'ers/havisten/etc heel simpel is, het moeilijk vindt. In jouw geval zou ik bij punt a beginnen; optellen en aftrekken. Niets mis mee. Na een jaar doe je misschien integraal rekenen o.i.d. Maar dat ligt echt aan hoeveel tijd je er aan besteedt. Als je er 10 minuten per dag aan werkt, dan is het te begrijpen dat je na een jaar 2x+1=5 niet begrijpt, maar een uur of 2 uur per dag wel.

Als je in Rotterdam woont en bijles wilt in de beginselen, dan kan ik dat wel voor je doen. Alleen niet gratis......Ik zal veel geduld met je hebben en dan maken we er wel wat van! Maarjah, zelf weten natuurlijk.

Oh, maar als je een luie donder bent, dan hoef je na de eerste les niet meer terug te komen, lol.

Of je zoekt via marktplaats naar een goede docent. Je lijkt me een type waar in het begin zelfstudie misschien lastig gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Misschien omdat je mbo niv.2 doet? Ik bedoel, het kan best dat je op dat niveau gewoon wat voor vwo'ers/havisten/etc heel simpel is, het moeilijk vindt. In jouw geval zou ik bij punt a beginnen; optellen en aftrekken. Niets mis mee. Na een jaar doe je misschien integraal rekenen o.i.d. Maar dat ligt echt aan hoeveel tijd je er aan besteedt. Als je er 10 minuten per dag aan werkt, dan is het te begrijpen dat je na een jaar 2x+1=5 niet begrijpt, maar een uur of 2 uur per dag wel.

Als je in Rotterdam woont en bijles wilt in de beginselen, dan kan ik dat wel voor je doen. Alleen niet gratis......Ik zal veel geduld met je hebben en dan maken we er wel wat van! Maarjah, zelf weten natuurlijk.

Oh, maar als je een luie donder bent, dan hoef je na de eerste les niet meer terug te komen, lol.

Of je zoekt via marktplaats naar een goede docent. Je lijkt me een type waar in het begin zelfstudie misschien lastig gaat.
Ik weet nu nog wel dat een antwoord 48 was maar geen idee waar van .. we hadden rekenen op computer van uhmm 3 kwatier tot uur .. Nou op geven moment had ik er echt genoeg van

Als ik in rotterdam woonde moest je wel engelen gedult hebben ;p
maar woon beetje nogal heel wat van af
Waarom lijk ik het type dat zelf studie niet lukt? ( ben echt de persoon die altijd een waarom wil xd sorry)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 12:55
Verwijderd
Omdat je een totaal gebrek aan capaciteit om te leren heb laten zien.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 12:57
Verwijderd
Citaat:

Ik keek ff op marktplaats en ze hebben het echt xd
Kon me niet voorstellen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 19:26
Verwijderd
In iedergeval helpt optijd beginnen vaak wel heel goed,
als je echt alle tafels nog moet leren kun je beter wat langer over een tafel doen dan alle tafels in een keer
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 20:15
Verwijderd
Citaat:
In iedergeval helpt optijd beginnen vaak wel heel goed,
als je echt alle tafels nog moet leren kun je beter wat langer over een tafel doen dan alle tafels in een keer
We hadden vroeger zo tafel lijst in wc hangen heeft ook nooit geholpen :/
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 13:41
Verwijderd
Al een heel topic lang zit iedereen ideetjes op te werpen maar -alles- wordt bij voorbaat al afgekeurd. Waarom überhaupt een topic openen als je toch alleen maar zielig gaat doen en zeggen dat je het niet kan?

Blijkbaar kan je er inderdaad geen fuck van dus in dat geval kan ik je adviseren om te gaan vakkenvullen. Dan verdien je in ieder geval nog wat centjes, want op school gaat het met jou duidelijk nooit wat worden. Dat moet je maar accepteren.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 15:19
Verwijderd
Niks word afgekeurd -,-
waarom kijk je hier dan steeds je hoef van mij niet perse bericht te plaatsen op elk topic die van mij is
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 17:39
Verwijderd
:')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten