Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2013, 22:07
jameskalu
jameskalu is offline
Jongens,
Ik heb een serieuse probleem.
Het lukt mij op een van de andere manier niet om mijn huiswerk te maken.
Ik ben vorige jaar gezakt voor mijn vwo, en ik weet dat het dit keer weer niet moet gebeuren.

Het is heel simpel, gewoon iets voor school doen wanneer het moet.

Is dit herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb echt serieus last van.

Alvast dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2013, 22:09
Axel11
Axel11 is offline
Welkom!

Dit topic past het beste op Algemene schoolzaken. Daarheen verplaats ik het voor je.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 22:11
jameskalu
jameskalu is offline
Citaat:
Welkom!

Dit topic past het beste op Algemene schoolzaken. Daarheen verplaats ik het voor je.
Dank je, heel graag!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 22:19
Verwijderd
Step out of your comfort zone. Doe het gewoon, ookal gaat het mis. Doe het elke dag en je went eraan en dan doe je het wel goed. Het is een proces dat niet in een keer gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 11:25
Verwijderd
Zeker herkenbaar. Ga in de (school) bieb leren met je mobiel uit.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 12:32
maria kurdi
maria kurdi is offline
je moet goed meedoen met de lessen actieve zijn in de klas niet achteraan zitten en elke keer als je iets niet snapt ook al is het heel klein vraag het ik volgde wiskunde bijlessen al had ik een gemiddelde 8 ik haat huiswerk en school is niet echt wat ik dol op ben maar ik probeerde het voor een betere toekomst ik wil niet later werkloos zitten maar waar ligt jou probleem?

ben je te lui?
Snap je de lesse niet ?
Kom je er niet uit in je eentje?

verschillende problemen hebben verschillende oplossing ik denk dat niemand een echt antwoord kan geven voor dat ze weten wat de oorzaak is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 12:36
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Vaak is beginnen met iets het lastigste. Ik hou er ook niet van om naar de sportschool te gaan, maar als ik er eenmaal ben dan is het vaak prima.

Wat voor huiswerk wel belangrijk is, is dat je er mee bezig wil zijn; je moet niet lukraak iets gaan doen en eigenlijk niet weten waar je mee bezig bent. Heb je wiskunde? Ga er dan voor zitten met als doel de puzzel op te lossen, het te ontcijferen, willen weten hoe het werkt zodat je de andere noobs die het er voor de toets nog even in kan wrijven dat ze fout zijn, streef erna to be te genious. Schrijf en kalk de blaadjes vol om de formule op te lossen zodat je er echt heel erg goed in wordt. Vind het leuk om te weten hoe je iets oplost, hoe iets werkt. Dan is het vaak niet zo erg er wat langer over te puzzelen, zolang je dan maar het 'Ojaa!' moment hebt, je ineens snel kan schrijven en vervolgens alle sommen snel oplost, totdat je een nieuw probleem tegen komt.

Dat kost tijd, maar als het goed is vind je het leuk om er even voor te zitten en dan na een tijdje een gekozen deel, hoofdstuk, onderwerp goed te snappen. Dit heb ik pas laat geleerd, vroeger nam ik dezelfde tijd en schoot door de hele stof heen, met als conclusie dat ik het niet echt begreep. Ik kon doen dus bijvoorbeeld nooit mijn docent uitdagen met een goede/moeilijk vraag die eigenlijk net boven het gemiddelde was; waar alleen de betere van de klas echt over mee konden nadenken. Maar dat wel kunnen; het weten waar je het over hebt is zoveeel toffer : ).

Helaas realiseren mensen zich dat meestal pas na hun middelbare school, of zelfs na hun vervolgopleiding, en vooral jongens denk ik ^^.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:07
Attention
Attention is offline
Citaat:
Vaak is beginnen met iets het lastigste. Ik hou er ook niet van om naar de sportschool te gaan, maar als ik er eenmaal ben dan is het vaak prima.

Wat voor huiswerk wel belangrijk is, is dat je er mee bezig wil zijn; je moet niet lukraak iets gaan doen en eigenlijk niet weten waar je mee bezig bent. Heb je wiskunde? Ga er dan voor zitten met als doel de puzzel op te lossen, het te ontcijferen, willen weten hoe het werkt zodat je de andere noobs die het er voor de toets nog even in kan wrijven dat ze fout zijn, streef erna to be te genious. Schrijf en kalk de blaadjes vol om de formule op te lossen zodat je er echt heel erg goed in wordt. Vind het leuk om te weten hoe je iets oplost, hoe iets werkt. Dan is het vaak niet zo erg er wat langer over te puzzelen, zolang je dan maar het 'Ojaa!' moment hebt, je ineens snel kan schrijven en vervolgens alle sommen snel oplost, totdat je een nieuw probleem tegen komt.

Dat kost tijd, maar als het goed is vind je het leuk om er even voor te zitten en dan na een tijdje een gekozen deel, hoofdstuk, onderwerp goed te snappen. Dit heb ik pas laat geleerd, vroeger nam ik dezelfde tijd en schoot door de hele stof heen, met als conclusie dat ik het niet echt begreep. Ik kon doen dus bijvoorbeeld nooit mijn docent uitdagen met een goede/moeilijk vraag die eigenlijk net boven het gemiddelde was; waar alleen de betere van de klas echt over mee konden nadenken. Maar dat wel kunnen; het weten waar je het over hebt is zoveeel toffer : ).

Helaas realiseren mensen zich dat meestal pas na hun middelbare school, of zelfs na hun vervolgopleiding, en vooral jongens denk ik ^^.
Wat heeft een sportschool met huiswerk te maken?

OT: Ik heb er ook last van hoor. Maar het is gewoon een kwestie van doen. Gewoon gaan die banaan. Het is niet leuk maar als het echt moet moet je je er wel even overheen zetten. Uiteindelijk haal je betere cijfers.. dus veel suc6 met meer wilskracht opbouwen

Gelukkig hoeft deze man niet veel te doen want hij zit op het GT
Oud 04-01-2013, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Dat heet dingen met elkaar vergelijken. Een goede analogie als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 18:47
blondamsterdam2
blondamsterdam2 is offline
ik deed ook een tijd lang mijn huiswerk niet, en kreeg daar ook echt problemen mee.
wat ik altijd doe en wat bij mij helpt is
-lijstje maken wat je die dag/weekend/vakantie moet doen
-werk met muziek, ik zoek op youtube gewoon studying music of zoiets
-streep af als je iets af hebt, dan kan je al 1 ding uit je hoofd zetten

ik hoop dat je er iets aan hebt

xxx
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 22:47
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Voor allebei is een stukje motivatie en discipline nodig, en ze werken zo'n beetje volgens hetzelfde concept: eraan beginnen is moeilijk maar als je er eenmaal inzit en goed mee bezig bent valt het reuze mee.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 18:50
Verwijderd
toch doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten