![]() |
|||
Verwijderd
|
Echt veel constructiefs doen met die woede lijkt me (nu nog) moeilijk, omdat je er niet objectief naar kunt kijken. Stel bijvoorbeeld dat je stage zou gaan lopen bij een blijf-van-mijn-lijf-huis, hoe kun je de mensen daar dan helpen als je trillend wegloopt als het woord 'groepsverkrachting' valt? En hoe wil je dan nog objectief blijven?
Je kunt dus beter eerst langzaam aan je eigen gevoel gaan werken, want het is duidelijk dat je iets nog niet helemaal verwerkt hebt. Een psycholoog kan je daar bij helpen. Iets terugdoen kan later nog altijd, als je daar beter toe in staat bent. Maar als je heel ongeduldig raakt kun je je ondertussen inlezen over verkrachting. Wat je daarin 't interessantst vindt moet je zelf weten, van lezingen en wetenschappelijke essays tot protestacties en generaliserende populair-beschouwelijke artikelen. En verder kan doneren aan een goed doel, inzamelingsacties houden en informatie/kennis verspreiden natuurlijk ook altijd. Dat kan bijvoorbeeld door dit (schrijnende) artikel te lezen en dan die documentaire te kopen. Rechtstreeks doneren aan dat specifieke ziekenhuis kan overigens hierrrr. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De afgelopen twee weken (vakantie!) ben ik sowieso met mezelf in diep overleg gegaan, en volgens mij zou ik nu al minder van streek raken door al die verhalen dan daarvoor. En toen ging ik dus dit lezen: Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik probeer je te helpen ... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Of er een psycholoog bij moet komen is aan dat_ene_meisje en eventueel aan haar huisarts, wij kunnen daar niet echt veel nuttigs over zeggen. Mij lijkt het overigens ook niet per se nodig, ze klinkt best stabiel. Maar verwerking van zulk soort dingen gaat vaak gepaard met erover nadenken en jezelf allerlei vragen stellen, en in je eentje heb je niet altijd het overzicht dat nodig is om dat (effectief) te doen. Een psycholoog is dan een goede optie om in je achterhoofd te houden, mocht het in je eentje niet lukken of te zwaar worden. Het hoeft niet meteen een hele behandeling te worden he, sommige mensen gaan 3-4 keer, krijgen wat handvatten aangereikt en voelen zich daarna zeker genoeg van hun eigen probleemoplossende capaciteiten om niet meer te hoeven gaan.
Misschien is een forum met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt ook een goed idee? Ik weet trouwens niet of je aanrander vergeven wel een essentieel onderdeel van het verwerkingsproces is. Je kunt er best overheen zijn, zelfs in zoverre dat het je volledig koud laat, maar het nog steeds heel erg fout vinden. Maar goed, ik ben niet zo vergevingsgezind. Als het voor jou werkt dan werkt het. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|