![]() |
|
Verwijderd
|
Het idee is van Sann en Paranoide!
het origineel De puntentelling is gemaakt door Sann, Fizzle, Paranoide, Apate, Balance, Turk Februari en mij! Iedereen mag voorstellen doen tot aanvulling of verbetering van de puntentelling! Mannen komen ook in aanmerking! Het topic mag ook gebruikt worden voor burgervrouw-tips en om in op te scheppen! Opruimen: 1 punt per kamer Wc schoonmaken: 1 punt per 4 gebruikers, af te ronden naar boven Afstoffen: 1 punt Dierenhok of kattenbak schoonmaken: 1 punt Afwassen: 1 punt per 4 eters, af te ronden naar boven Otto aan straat zetten en weer ophalen, of vuilniszakken naar container brengen: 1 punt Stofzuigen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat Dweilen of moppen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat Badkamer schoonmaken: 2 punten per 4 gebruikers, af te ronden naar boven Ramen lappen: 1 punt per raam Keukenkastjes uitsoppen: 3 punten Auto wassen: 3 punten Fiets wassen (ja dat kan ook toch): 2 punten Was draaien: 1 punt Was opvouwen: 1 punt Strijken: 2 punten Uitgaven bijhouden: 1 punt Bed verschonen: 1 punt Vaatwasser uitruimen: 1 punt Recycling naar de juiste containers brengen: 1 punt Handwerken: bonuspunt Koekjes, brood of gebak bakken: bonuspunt Op een kind passen: bonuspunt per dagdeel per kind (maximaal 5 bonuspunten per etmaal hiervoor, want anders maakt Klaverhap ons allemaal in) Iets doen met je opa of oma: bonuspunt per dagdeel Vrijwilligerswerk: bonuspunt per dagdeel Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: bonuspunt Iets repareren in huis: bonuspunt Iets op volgorde zetten: bonuspunt Een kast of lade opruimen: bonuspunt Tussen 5:30 en 8:30 opstaan: bonuspunt Direct na het afwassen, afdrogen: bonuspunt Een knuffel in de was doen: bonuspunt Bezorgmaaltijd, kant-en-klaarmaaltijd of geen avondmaaltijd eten: 1 strafpunt Meer dan 90% van de dag je pyjama dragen: 1 strafpunt Laatst gewijzigd op 08-07-2012 om 11:10. |
Advertentie | |
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Elke dag boodschappen doen vind ik juist óók wel weer huisvrouwig. "Dan ben je er even uit" enzo. Ik ken mensen die wel een week vooruit bedenken wat ze gaan eten maar dan tóch elke dag boodschappen doen
![]() Maar boodschappen doen is zo lastig te registreren. Als ik naar de stad ga en ik loop ook even langs de toko voor wat kruiden voor een recept, heb ik dan boodschappen gedaan? En als ik zin heb in ijsjes en we hebben geen ijsjes (dat komt nooit voor, maargoed) dus ik ga naar de albert heijn en koop een doos ijsjes en een donald duck pocket, heb ik dan boodschappen gedaan? |
![]() |
||
Citaat:
was gedraaid: 1 pnt afwassen en afdrogen: 2 pnt Totaal: 22.5 punt ![]()
|
Verwijderd
|
Goed:
Opruimen kamer: 1 punt Opruimen keuken: 1 punt Afwassen: 1 punt (vaatwasser in en uitruimen was 1 punt ook toch?) Was draaien: 1 punt Was opvouwen: 1 punt Uitgaven bijhouden: 1 punt Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer komt: 1 punt En: en deze verdient een bonuspunt vind ik zelf. Een knuffel in de wasmachine doen ![]() ![]() ![]() 7 of 8 punten totaal (afhankelijk van of jullie het eens zijn met mijn bonuspunt), misschien ga ik zo nog 2 of 3 ruimtes stofzuigen, even over nadenken ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ging gisteren om twaalf uur slapen en vanochtend werd ik vanzelf om 7:00 wakker en toen ging ik maar hardlopen omdat mensen altijd zeggen van "daar begin je je dag zo lekker mee
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Misschien kun je voor boodschappen een systeem afspreken als: weekboodschappen doen is 3 pnt kleine boodschappen 1 pnt maximaal per week haalbaar puntenaantal voor boodschappen: 5 ?
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind punten voor huishoudelijke artikelen zoals Dasty, bleek om je witte shirts nog witter te krijgen, Vanish, dat soort grappen, of huishoudelijke aankopen zoals een superstofzuiger enzo. Verder niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Strijken is niet verzorgen. Ik strijk nooit, waarom zou ik
![]() Kunnen we voor boodschappen niet alleen doen dat als je supergoed boodschappen hebt gedaan? Dus alleen dingen die op je lijstje stonden en niet ook nog álle koekjes en snoepjes en andere lekkere dingen die je zo graag wou hebben ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met alledaagsheden als boodschappen doen vervalt het ook snel in lange, saaie lijstjes. Gaan we ook punten uitdelen voor niet op de woonkamervloer poepen? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Kinderen: 5 pnt
Opstaan om 7.15: 1 pnt 2 bedden opgemaakt: 2 pnt 2x was opgehangen: 2 pnt Was aangezet: 1 pnt 3x was opgevouwen: 3 pnt Strijken: 2 pnt Afwassen en -drogen: 2 pnt Stofzuigen: 3 pnt Dweilen: 2 pnt 23 ![]()
||
Drie kamers opgeruimd: 3 pt
Wc schoongemaakt: 1 pt Woonkamer afgestofd: 1 pt Stofzuigen huis: 3 pt Badkamer schoongemaakt: 2 pt Bed opmaken: 1pt Totaal: 11 pt Citaat:
|
![]() |
|
|