Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2013, 19:12
henkjozefszoon
henkjozefszoon is offline
hoi,

ik ben 16 jaar en hem een heel leuk meisje ontmoet, ik vind haar heel leuk maar we kennen elkaar nog niet zo goed...
we gaan voor de eerste keer op 'date' om elkaar wat beter te leren kennen
hebben jullie wat suggesties waar ik haar heen kan nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2013, 21:30
Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Bios, Wandeling, Uit eten enzovoorts, het ligt er een beetje aan wat zij voor 'type' meisje is .
Maar de 3 beste zijn toch wel die hierboven staan (vind ik persoonlijk)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 11:14
Heer Wil
Heer Wil is offline
Of in plaats van uit eten kun je ook gewoon op het terras gaan zitten, maar da is meer iets voor in de zomer
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 11:15
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1869826

Kijk hier eens?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 12:22
bloodyb
bloodyb is offline
Keertje naar de bios?
Oud 27-01-2013, 13:34
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Geen bios. Bij een eerste date kan je beter wat gaan doen waar je kan praten en elkaar kan ''aanraken''.
Bij de bios zit je alleen leuk de film te kijken maar leer je haar helemaal niet zo goed kennen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 13:52
Vowel
Vowel is offline
Mensen doen altijd alsof naar de bios gaan zo'n slecht idee is. En ik snap niet waarom. Het is niet alsof je direct na de film weer naar huis gaat, lijkt me. Juist als je naar de film gaat heb je sowieso al een onderwerp om het over te hebben, vóór en ná de film. Dat lijkt me juist een voordeel als je zelf heel zenuwachtig bent.

Je kunt best naar de bios en daarna iets drinken (of ervoor én erna) en dan zie je vanzelf wel hoe het gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 19:50
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Mensen doen altijd alsof naar de bios gaan zo'n slecht idee is. En ik snap niet waarom. Het is niet alsof je direct na de film weer naar huis gaat, lijkt me. Juist als je naar de film gaat heb je sowieso al een onderwerp om het over te hebben, vóór en ná de film. Dat lijkt me juist een voordeel als je zelf heel zenuwachtig bent.

Je kunt best naar de bios en daarna iets drinken (of ervoor én erna) en dan zie je vanzelf wel hoe het gaat.
TS zegt dat ze elkaar beter willen leren kennen. Door een film te kijken leer je elkaar niet kennen. Je moet uiteindelijk toch met elkaar praten en ik heb nog nooit een date gehad waarbij er allemaal stiltes waren omdat er geen gespreksstof was, ook al was er niet echt een klik tussen ons.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 19:55
Vowel
Vowel is offline
En ik zeg dat je elkaar ook kunt leren kennen vóór en ná de film en dat je dan sowieso een gespreksonderwerp hebt waarmee je eventuele stiltes kunt opvullen, en waardoor het minder lastig wordt een gesprek gaande te houden wanneer je zenuwachtig of verlegen bent. Het is niet alsof je afspreekt vijf minuten voor de film begint en dan na de film direct weer weggaat. Of doe jij dat wel? Er is zat tijd om te praten.

Het is gewoon onzin dat de bios een slecht idee is. Ik heb daar zelf nooit problemen mee gehad, en de meeste mensen die ik ook niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 20:05
Padzorz
Padzorz is offline
Bios is geen slecht idee, maar ik vind het niet geschikt als eerste date om exact dezelfde reden als Eind-baas zegt. Wat heb je er nou aan om 2u naast elkaar te zitten en amper iets te kunnen zeggen? Je gedachten gaan veel meer bij hem/haar zijn dan bij de film zelf.

Gespreksonderwerpen komen ongetwijfeld vanzelf.

Er zijn zoveel andere leukere en spannendere dingen om als eerste date te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 20:22
Vowel
Vowel is offline
Ok, let's agree to disagree.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 20:28
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als je Bios gaat doen, combineer het dan met iets anders (het liefst nog na de film, niet ervoor). Bijvoorbeeld even een drankje. Anders krijg je inderdaad een beetje film kijken, na de film weer naar huis; heel vriendschappelijk. Je wil wat aanraking kunnen doen, bij een bioscoop kan dat altijd slecht. Bij een drankje ook, maar dan moet je nog weer verplaatsen enzo. Protip: ga bij drinken niet recht tegen over elkaar zitten, naast elkaar of kleine hoek is beter.

Uit eten is een pruts idee. Vaak wordt de tafel al tegenover elkaar gedekt, charmant eten is vrijwel onmogelijk, het is vrij duur, de helft van de tijd zit je met je mond vol, als het niet leuk blijkt te zijn zit je toch nog op dat kut eten te wachten.

Poolen/Biljarten kan ook, al vind ik het zelf vaak een beetje tegen vallen; het is gewoon iets dat je wat meer met vrienden doet. Meestal vind ik gewoon bij iemand thuis een film kijken prima, relaxed, niet te vriendschappelijk, niet te duur, kan je terplekken nog bedenken naar iets tofs te gaan. Alleen om nu bij jou of je date thuis te zijn, de eerste keer, dat wordt vaak wat raar opgevat.

Samen iets koken schijnt wel een tof idee te zijn. Dat kan je ook koppelen met iets anders daarna; alleen wel beste als je huis voor jezelf hebt; niks zo irritant als ouders. Dit vereist overigens wel dat je een beetje kan koken. Fix dan wel wat duffe kaarsjes en radio om beetje sfeer te maken; je kookt gezellig, niet onder wannaB-TL verlichting.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 10:50
bloodyb
bloodyb is offline
Oh en het is de bedoeling om mekaar in 1 avond te leren kennen? Gewoon naar de bios daarna een burger bij de Mac, beetje kleppen, naar huis brengen en volgende keer een filmpje kijken op de bank.
Oud 28-01-2013, 15:13
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Oh en het is de bedoeling om mekaar in 1 avond te leren kennen? Gewoon naar de bios daarna een burger bij de Mac, beetje kleppen, naar huis brengen en volgende keer een filmpje kijken op de bank.
Als je elkaar bij de eerste date al leert kennen weet je of je nog een keer wilt afspreken of dat je liever je tijd niet verdoet omdat het toch niks wordt.

Waarom zou je naar de bios gaan om gespreksstof te krijgen? Als je ergens gaat drinken is er zat gespreksstof. Je kan over alles praten. Je hoeft niet eens naar de bios te gaan om het over die film te hebben. Als je op een eerste date al geen gespreksstof hebt dan denk ik dat de volgende dates niet veel beter worden. Maar zoals ik zei, er is altijd gespreksstof.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten