Advertentie | |
|
![]() |
|
En ik zeg dat je elkaar ook kunt leren kennen vóór en ná de film en dat je dan sowieso een gespreksonderwerp hebt waarmee je eventuele stiltes kunt opvullen, en waardoor het minder lastig wordt een gesprek gaande te houden wanneer je zenuwachtig of verlegen bent. Het is niet alsof je afspreekt vijf minuten voor de film begint en dan na de film direct weer weggaat. Of doe jij dat wel? Er is zat tijd om te praten.
Het is gewoon onzin dat de bios een slecht idee is. Ik heb daar zelf nooit problemen mee gehad, en de meeste mensen die ik ook niet hoor. |
![]() |
|
![]() |
Bios is geen slecht idee, maar ik vind het niet geschikt als eerste date om exact dezelfde reden als Eind-baas zegt. Wat heb je er nou aan om 2u naast elkaar te zitten en amper iets te kunnen zeggen? Je gedachten gaan veel meer bij hem/haar zijn dan bij de film zelf.
Gespreksonderwerpen komen ongetwijfeld vanzelf. Er zijn zoveel andere leukere en spannendere dingen om als eerste date te doen. |
![]() |
|
![]() |
Als je Bios gaat doen, combineer het dan met iets anders (het liefst nog na de film, niet ervoor). Bijvoorbeeld even een drankje. Anders krijg je inderdaad een beetje film kijken, na de film weer naar huis; heel vriendschappelijk. Je wil wat aanraking kunnen doen, bij een bioscoop kan dat altijd slecht. Bij een drankje ook, maar dan moet je nog weer verplaatsen enzo. Protip: ga bij drinken niet recht tegen over elkaar zitten, naast elkaar of kleine hoek is beter.
Uit eten is een pruts idee. Vaak wordt de tafel al tegenover elkaar gedekt, charmant eten is vrijwel onmogelijk, het is vrij duur, de helft van de tijd zit je met je mond vol, als het niet leuk blijkt te zijn zit je toch nog op dat kut eten te wachten. Poolen/Biljarten kan ook, al vind ik het zelf vaak een beetje tegen vallen; het is gewoon iets dat je wat meer met vrienden doet. Meestal vind ik gewoon bij iemand thuis een film kijken prima, relaxed, niet te vriendschappelijk, niet te duur, kan je terplekken nog bedenken naar iets tofs te gaan. Alleen om nu bij jou of je date thuis te zijn, de eerste keer, dat wordt vaak wat raar opgevat. Samen iets koken schijnt wel een tof idee te zijn. Dat kan je ook koppelen met iets anders daarna; alleen wel beste als je huis voor jezelf hebt; niks zo irritant als ouders. Dit vereist overigens wel dat je een beetje kan koken. Fix dan wel wat duffe kaarsjes en radio om beetje sfeer te maken; je kookt gezellig, niet onder wannaB-TL verlichting. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou je naar de bios gaan om gespreksstof te krijgen? Als je ergens gaat drinken is er zat gespreksstof. Je kan over alles praten. Je hoeft niet eens naar de bios te gaan om het over die film te hebben. Als je op een eerste date al geen gespreksstof hebt dan denk ik dat de volgende dates niet veel beter worden. Maar zoals ik zei, er is altijd gespreksstof. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat te doen eerste date? Sv3nie | 3 | 09-10-2011 23:11 | |
Liefde & Relatie |
Tips blind date gevraagd!:P skraalkip | 7 | 20-06-2010 19:48 | |