Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2013, 17:37
Verwijderd
Hallo,

ik heb sinds een maand een hp pavilion g6, ik heb hem gekocht omdat hij een redelijke videokaart zou moeten hebben van AMD maar ik wou hem opschonen met ccleaner en er blijkt dus intel HD graphics 4000 in te zitten -.- op de doos staat ook AMD videokaart dus de winkel waar ik hem gekocht heb heeft niks fout gedaan. wat moet ik doen? ik heb met meerdere programmas het getest maar er zit echt GEEN AMD videokaart in.

wat is mijn recht tegenover hp of de winkel waar ik hem gekocht heb?

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2013, 18:08
hookee
hookee is offline
Citaat:
Hallo,

ik heb sinds een maand een hp pavilion g6, ik heb hem gekocht omdat hij een redelijke videokaart zou moeten hebben van AMD maar ik wou hem opschonen met ccleaner en er blijkt dus intel HD graphics 4000 in te zitten -.- op de doos staat ook AMD videokaart dus de winkel waar ik hem gekocht heb heeft niks fout gedaan. wat moet ik doen? ik heb met meerdere programmas het getest maar er zit echt GEEN AMD videokaart in.

wat is mijn recht tegenover hp of de winkel waar ik hem gekocht heb?

bvd
Het is inderdaad vreemd dat het op de doos staat, maar het schijnt dat in de G6-en inderdaad met veel verschillende grafische kaarten worden geleverd:
AMD Radeon HD 6470M,
AMD Radeon HD 6480G,
AMD Radeon HD 6480G + HD 7450M Dual Graphics,
AMD Radeon HD 6520G,
AMD Radeon HD 6620G + HD 7450M Dual Graphics,
AMD Radeon HD 7520G,
AMD Radeon HD 7520G + HD 7670M Dual Graphics,
AMD Radeon HD 7660G,
AMD Radeon HD 7660G + HD 7670M Dual Graphics,
AMD Radeon HD 7670M,
Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 4500MHD,
Intel Graphics Media Accelerator (GMA) HD Graphics,
Intel HD Graphics 3000,
NVIDIA GeForce GT 520M,
NVIDIA GeForce GT 630M
en blijkbaar ook jouw Intel HD Graphics 3000

Of jij er bekaaid afkomt met een 2e rangs kaartje valt nog te bezien, kijk eens hier voordat je terugstormt naar de winkel.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 18:10
Axel11
Axel11 is offline
De winkel waar je hem gekocht hebt moet je een laptop leveren die wel aan de specificaties voldoet of moet je je geld terug geven. Je moet hierover z.s.m. klagen bij de winkel.

Als je tenminste de andere videokaart wil
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 19:20
Verwijderd
wat nog raarder is, is dat er zelfs een sticker op de laptop zit met radeom graphics, maarja als ik dat zo zie denk ik niet dat het zo'n groot probleem is. ik blijf het raar vinden maar ik ga niet al die zooi opnieuw downloaden enzo. maar als ik het zo zie is de intel hd graphics 4000 net iets beter dan amd radeon 7670M?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 12:49
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
De winkel waar je hem gekocht hebt moet je een laptop leveren die wel aan de specificaties voldoet of moet je je geld terug geven. Je moet hierover z.s.m. klagen bij de winkel.

Als je tenminste de andere videokaart wil
Ja, ik weet niet wat de algemene voorwaarden zijn van die winkel. Is er recht op retour??

Er is een bepaalde klachttermijn. Er is aan gekoppeld dat je ook een onderzoeksplicht heb. Mijn vraag; zag je direct dat het foute boel was of was het onduidelijk?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 14:26
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, ik weet niet wat de algemene voorwaarden zijn van die winkel. Is er recht op retour??

Er is een bepaalde klachttermijn. Er is aan gekoppeld dat je ook een onderzoeksplicht heb. Mijn vraag; zag je direct dat het foute boel was of was het onduidelijk?
Ik ga uit van een non-conformiteit bij een consumentenkoop, dus lak aan algemene voorwaarden

Twee maanden na constatering.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:59
Verwijderd
Citaat:

Het lijkt me dat je die onderzoeksplicht al hebt voldaan op het moment dat je de stickers op de doos en laptop hebt gezien. Het lijkt mij enigszins onredelijk om van de gemiddelde consument te verwachten dat deze na aankoop van een pc meteen gaat kijken wat apparaatbeheer zegt dat er in die pc zit. De gemiddelde consument zal waarschijnlijk niet eens weten dat apparaatbeheer bestaat
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:47
Verwijderd
ik denk dat ik het er maar bij laat zoals de link van hookee al zegt de kracht van de kaart hangt enigszins af van de kracht van de cpu (die een i7 is dus dat gaat wel) ook kan ik de spellen die ik verwachtte te spelen gewoon normaal spelen dus het is goed met ze
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:59
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
ik denk dat ik het er maar bij laat zoals de link van hookee al zegt de kracht van de kaart hangt enigszins af van de kracht van de cpu (die een i7 is dus dat gaat wel) ook kan ik de spellen die ik verwachtte te spelen gewoon normaal spelen dus het is goed met ze
Trouwens, de AMD-kaart is wel een stukje rapper dan de Intel-graphics, scheelt echter niet veel
Oud 12-01-2013, 10:16
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Ik ga uit van een non-conformiteit bij een consumentenkoop, dus lak aan algemene voorwaarden

Twee maanden na constatering.
Jaaaaa oke. Maar meestal staan die in de algeme voorwaarde. Er zijn bedrijven die een vorm van exoneratiebeding hebben, zoals beperken van de non conform. We weten dat het niet mag, maar veel bedrijven doen dat. Daarom stel ik deze vraag.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 16:21
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Jaaaaa oke. Maar meestal staan die in de algeme voorwaarde. Er zijn bedrijven die een vorm van exoneratiebeding hebben, zoals beperken van de non conform. We weten dat het niet mag, maar veel bedrijven doen dat. Daarom stel ik deze vraag.
Jah lol, ken een kroeg en daar staat "Wet bestuursrecht artikel XXX is bij ons niet van toepassing op in ontvangst genomen goederen" bij de gaderobe (oid).

Hilaritiek alom, kan ook niet echt roepen dat wet niet op mij van toepassing is en er met al hun bier vandoor gaan na de halve tent omzeep geholpen te hebben. Al zou dat volgens hun eigen logica blijkbaar wel kunnen : ).
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 17:47
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Jah lol, ken een kroeg en daar staat "Wet bestuursrecht artikel XXX is bij ons niet van toepassing op in ontvangst genomen goederen" bij de gaderobe (oid).

Hilaritiek alom, kan ook niet echt roepen dat wet niet op mij van toepassing is en er met al hun bier vandoor gaan na de halve tent omzeep geholpen te hebben. Al zou dat volgens hun eigen logica blijkbaar wel kunnen : ).
Xd gekke mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten