Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2013, 18:00
Verwijderd
Ik heb dus 2 dingen :
-ik heb 2 witte bultjes op mijn huis, ongeveer in het midden , dus niet op de eikel
Wat is dit en wat kan je er tegen doen?
-Ik kan mijn voorhuid niet over de eikel krijgen ;ik kan wel normaal aftrekken en het doet geen pijn , alleen komt de huid niet over de eikel.
Ik heb wel wat dingen gelezen over toompjes die loslaten , gedeeltelijke besnijdenis maar ik wil het toch wat duidelijker uitgelegt hebben.
Voor de zekerheid : ik ben 15 jaar.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 19:53
bloodyb
bloodyb is offline
Op je huis? Oh, op je huid! dat zijn waarschijnlijk pigmentvlekjes, niks om je druk over te maken. En wt je voorhuid betreft, krijg je de voorhuid wel over de eikel als je slap bent? Je kunt het volgend doen: ga in een warm bad zitten en trek je voorhuid een stukje over de eikel. Niet helemaal er over! Ong. 1 minuut lang en weer terug. Dat een paar keer herhalen. Als je merkt dat ie niet meer zo strak zit iets verder er over heen. Als je dat een paar maanden volhoudt zou je voorhuid wat ruimer moeten worden. Je kunt ook naar je huisarts gaan en vragen om Dermovate. Dat is een créme die je er op smeert om je voorhuid soepeler te maken. En als dat allemaal niet helpt kan je een (gedeeltelijke) besnijdenis overwegen.

Laatst gewijzigd op 09-01-2013 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Op je huis?
Neem aan dat je huid bedoelt
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 21:58
Martiño
Martiño is offline
Die witte bultjes lijken me op een talgkliertje/haarzakje. Niet te veel druk om maken, tenzij ze echt pijn gaan doen of gaan ontsteken.

En je voorhuid die niet helemaal over de eikel gaat, bedoel je dat hij te strak is, of te kort (dus dat je de eikel niet helemaal kunt bedekken, maar de voorhuid niet strak zit). Als hij te strak zit kun je oprekoefeningen proberen, bijvoorbeeld in bad of met crème van de huisarts, en als je er echt heel veel last van hebt kun je een besnijdenis overwegen, dat kun je eens bespreken met je huisarts. Het hoeft verder niet zo'n enorm probleem te zijn, behalve als je niet goed kunt schoonmaken onder de voorhuid, want dan verzamelt zich daar allemaal vuil en dat is niet zo fris.
Oud 10-01-2013, 10:16
108934RS
108934RS is offline
Citaat:
Op je huis? Oh, op je huid! dat zijn waarschijnlijk pigmentvlekjes, niks om je druk over te maken
pigment is donker en niet wit, dus waarschijnlijk geen pigmentvlekken
en trouwens pigmentvlekken zijn ook geen bultjes
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 10:18
108934RS
108934RS is offline
Citaat:
Ik heb dus 2 dingen :
-ik heb 2 witte bultjes op mijn huis, ongeveer in het midden , dus niet op de eikel
Wat is dit en wat kan je er tegen doen?
zouden steenpuistjes kunnen zijn of talgbultjes, geen van beiden zijn schadelijk, maar als het talgbultjes zijn gaan ze waarschijnlijk niet meer weg

ps. als het steenpuistjes zijn probeer ze dan niet open te breken, dit kan zorgen voor meer steenpuistjes
pps. doet het pijn
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 17:33
Verwijderd
Allemaal bedankt voor het reageren.
Ik heb talgkliertjes is opgezocht, maar het zijn 2 dikke bultjes , dus ik denk dat dat het niet is.
Wat het oprekken betreft ; we hebben geen bad dus zal ik de crème maar is proberen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Neem aan dat je huid bedoelt
Inderdaad , was typfout die ik blijkbaar niet gezien heb
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten