Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2013, 17:55
Izaahization
Izaahization is offline
Hallo allemaal!

Ik ging maandag middag paardrijden en oefenen voor mn wedstrijd die gaat komen. Mijn paard Billy was erg opgewonden om dat zijn zus LA oo de manege is gekomen en dus de heletijd naar elkaar gingen hinneken. Het ging gewoom goed enzo en toen ineen werd hij helemaal gek, hij ging bokken en ja gewoon rodeo rijden zeg maar. Maar ik viel er niet af want het was niet echt heftig. Daarna deed hij nog gekker en bokte hij gigantisch hoog, en ja je raad het al. Ik viel er af! Ik viel vol op mn rug maae ik weet niet meer of ik mijn holfd had gestoten aan de grond. Ik kreeg kort daarna geen adem meer door de klap maar vrij snel kreeg ik al weer adem. Ik stapte weer op het paard en ging gewoon rustig stappen. Toen ik naar huis ging had ik gewoon pijn wat logisch is en ik nam een extra hete douche. De dag daarna had ik vreselijke pijn aan mn ribben & mn rug. Het lijkt net als of er een steen in mn rug zit ofzo ! Ik had die avond ook hoofdpijn. Die dag daarna (vandaag dus) voelde ik me s'ochtens gewoon goed, maar in de avond werd ik licht in mn hoofd, duizelig, misselijk en gewoon een raar gevoel. Wat kan dit zijn!? En wat is er met mn rug aan de hand?
Ik ga waarschijnlijk wel naar de dokter maar ik wou graag nog even zelf kijken wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen.

Groetjes isis x
Oud 08-01-2013, 18:16
Izaahization
Izaahization is offline
Iemand?
Oud 08-01-2013, 18:21
Verwijderd
Ik zal gewoon rustig afwachten op de dokter.
Verder kan ik nog niks zeggen.
Ieder geval succes.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:31
Verwijderd
Je hoeft niet na 1 dag al naar de dokter gewoon afwachten.. straks kom je daar en zegt de dokter gewoon af wachten
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:33
bloodyb
bloodyb is offline
Ga naar de huisarts. Je hebt waarschijnlijk een hersenschudding.
Oud 08-01-2013, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Hmm ze kan ook niks hebben misschien gewoon rust en opgelost
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:41
bloodyb
bloodyb is offline
Als je na een harde val die klachten heb is het bijna 100 % zeker!
Oud 08-01-2013, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Als je na een harde val die klachten heb is het bijna 100 % zeker!
Uhmmm ja als sws week last van heb je weet na een dag toch niet of het heel erg is..

En niet altijd bij alles wat pijn doet of bij elke duizeligheidje of wat dan ook hoef je dokter bij te halen ..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Iemand?
We zijn geen chatbox en geen huisartsenpost als je vraag spoedeisend is, dan moet je naar de huisarts of de huisartsenpost!

Citaat:
Je hoeft niet na 1 dag al naar de dokter gewoon afwachten.. straks kom je daar en zegt de dokter gewoon af wachten
Citaat:
Citaat:
Hmm ze kan ook niks hebben misschien gewoon rust en opgelost
Het komt er op neer dat wij dit onmogelijk kunnen bepalen op afstand, hoewel misselijkheid en hoofdpijn inderdaad signalen zijn die je beter niet negeert.

@ Izaahization, als jij je zorgen maakt of twijfelt, ga dan zeker naar de huisarts, of bel ten minste even naar de huisartsenpost. Je hebt wel een flinke klap gemaakt, dus het kan nooit kwaad om even te checken of je nog in orde bent, en het kan nooit kwaad de huisarts te bellen, zeker met concrete klachten.
In het gunstigste geval stelt de huisarts inderdaad vast dat er niks aan de hand is (en krijg je misschien nog een pijnstiller), daar is hij immers voor: om te kijken of je probleem aandacht nodig heeft of niet.
Oud 08-01-2013, 18:47
Pluis
Pluis is offline
Duizeligheid en hoofpijn na een harde val op je rug is wel echt een reden om even naar een arts te gaan winter.
Dat met die pijn zal wel bij kneuzingen horen, maar duizeligheid past er niet bij.
Oud 08-01-2013, 18:48
Verwijderd
Ik snap niet dat bij sommige dingen zoals dit er meestal gereageerd .. je kn beter naar dokter gaan ..
je hoeft niet voor alles naar de dokter .. en na 1 dag of 2 kan je nog niet eens weten of het erg genog is om echt dokter bij te halen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:49
Verwijderd
Het is haar keus , of ze wacht of ze gaat .. ben benieuwd wat die zegt
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:57
Pluis
Pluis is offline
Je hoeft inderdaad niet voor alles naar de dokter, maar ik bén dokter, en ik weet dat als mensen na een val (mogelijk op het hoofd) last hebben van duizeligheid, dat een reden is voor een bezoekje aan de dokter. Maar ze moet het inderdaad zelf weten, want ik kan vanaf mijn computer niet zien hoe ze zich voelt.
Oud 08-01-2013, 18:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik snap niet dat bij sommige dingen zoals dit er meestal gereageerd .. je kn beter naar dokter gaan ..
je hoeft niet voor alles naar de dokter .. en na 1 dag of 2 kan je nog niet eens weten of het erg genog is om echt dokter bij te halen
Je kunt beter naar de dokter gaan omdat wij hier absoluut geen vervanging zijn voor een echt bezoek aan een dokter. Alles wat wij hier weten van iemand met een klacht weten we alleen maar van de tekst, dat kan een echt consult nooit vervangen.

En nee, je hoeft niet voor alles naar de dokter, maar aangezien wij niet kunnen zien hoe ernstig het wel of niet is, is het advies altijd: als je je écht zorgen maakt of je hebt symptoom x en y écht, dan is het verstandig om even te gaan. En als je denkt dat je een hersenschudding hebt moet je gewoon naar de huisarts, en geen twee dagen wachten want dat kan te laat zijn.

Daarnaast kan een telefoontje of bezoek aan de huisarts nooit kwaad, dus bij twijfel altijd doen. Ook al is het niks, een huisarts is er juist om het onderscheid te maken tussen ernstige en niet-ernstige problemen, dat is een van de belangrijkste taken van een huisarts.
Oud 08-01-2013, 19:00
Verwijderd
Maa goed veel advies kunnen wij niet geven .. en ze weet zelf ook wel dat ze dan naar huisarts moet ..toch?

Maar ik hoop en beetje dat die dokter zegt dat er niks aan de hand is
1. is fijner voor haar
2. dan heb ik gelijk

Laatst gewijzigd op 08-01-2013 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 19:17
Izaahization
Izaahization is offline
Dankje wel voor jullie tips!
Maar wat kan er dan gebeuren als je een hersenschudding hebt en je gaat niet naar de dokter !?
Oud 08-01-2013, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Maar wat kan er dan gebeuren als je een hersenschudding hebt en je gaat niet naar de dokter !?
Denk dat het niet over gaat tenzij je dingen doet om hersenschudding over te laten gaan zonder dat je weet dat je ht heb
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 19:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maa goed veel advies kunnen wij niet geven .. en ze weet zelf ook wel dat ze dan naar huisarts moet ..toch?
Wij kunnen wel advies geven, maar we zijn geen vervanging van de huisarts. En soms hebben mensen blijkbaar toch die bevestiging nodig. Verder ben je ook niet verplicht om advies te geven hoor... je hoeft niet te reageren als je dat niet nuttig vindt.

Citaat:
Maar ik hoop en beetje dat die dokter zegt dat er niks aan de hand is
1. is fijner voor haar
2. dan heb ik gelijk
... Laten we inderdaad vooral hopen dat jij gelijk hebt!
Oud 08-01-2013, 19:35
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik weet het niet precies, maar ik zou het sowieso niet afwachten als ik jou was! Dus als je je zorgen maakt, naar de huisarts. Die gaat geen rare dingen doen, daar hoef je je niet druk om te maken. Meer kunnen wij ook niet voor je betekenen!
Oud 08-01-2013, 19:43
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid na een harde val is echt wel een goede reden om even langs de huisarts te gaan hoor. Als het inderdaad een hersenschudding is, kun je er verder niet heel veel aan doen, maar dan maak je je misschien wel een stuk minder zorgen.
Toen ik een hersenschudding had, kwam ik daar pas na een dag of 4 achter, overigens. Ik was voornamelijk erg misselijk en moe, naast de hoofdpijn. De huisarts zei dat ik gewoon rustig aan moest doen en pijnstillers moest slikken als dat nodig was. Ik heb er uiteindelijk nog wel erg lang last van gehad, maar volgens haar had dat niets te maken met dat ik pas na 4 dagen was gekomen.. was gewoon een kwestie van domme pech.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 20:06
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
De dokter doet niets aan een hersenschudding, maar kan wel een inschatting maken tussen of het alleen een hersenschudding is of dat er misschien meer aan de hand kan zijn (zoals in het vervelendste geval een kleine bloeding). Ik wil je niet bang maken want dat soort enge dingen verwacht ik helemaal niet, maar dat is een inschatting die gemaakt moet worden door je huisarts, en niet door mensen op het internet (zeker niet door meisjes van 18 die er net zo weinig van weten als jij)
Oud 08-01-2013, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Wij kunnen wel advies geven, maar we zijn geen vervanging van de huisarts. En soms hebben mensen blijkbaar toch die bevestiging nodig. Verder ben je ook niet verplicht om advies te geven hoor... je hoeft niet te reageren als je dat niet nuttig vindt.

... Laten we inderdaad vooral hopen dat jij gelijk hebt!
Iknow
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 20:25
Izaahization
Izaahization is offline
Dankjee wel ! Mn vader gaat morgen de dokter bellen. Ik denk dat ik morgen maar thuis blijf...
Oud 10-01-2013, 22:00
bloodyb
bloodyb is offline
En hoe is het nou?
Oud 10-01-2013, 22:14
Verwijderd
Sarcasme: Je valt van een op hol geslagen beest af en je wacht voordat je naar het ziekenhuis gaat?

Serious mode: Go to the doctor please.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten