![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
@ Izaahization, als jij je zorgen maakt of twijfelt, ga dan zeker naar de huisarts, of bel ten minste even naar de huisartsenpost. Je hebt wel een flinke klap gemaakt, dus het kan nooit kwaad om even te checken of je nog in orde bent, en het kan nooit kwaad de huisarts te bellen, zeker met concrete klachten. In het gunstigste geval stelt de huisarts inderdaad vast dat er niks aan de hand is (en krijg je misschien nog een pijnstiller), daar is hij immers voor: om te kijken of je probleem aandacht nodig heeft of niet.
|
Je hoeft inderdaad niet voor alles naar de dokter, maar ik bén dokter, en ik weet dat als mensen na een val (mogelijk op het hoofd) last hebben van duizeligheid, dat een reden is voor een bezoekje aan de dokter. Maar ze moet het inderdaad zelf weten, want ik kan vanaf mijn computer niet zien hoe ze zich voelt.
||
Citaat:
En nee, je hoeft niet voor alles naar de dokter, maar aangezien wij niet kunnen zien hoe ernstig het wel of niet is, is het advies altijd: als je je écht zorgen maakt of je hebt symptoom x en y écht, dan is het verstandig om even te gaan. En als je denkt dat je een hersenschudding hebt moet je gewoon naar de huisarts, en geen twee dagen wachten want dat kan te laat zijn. Daarnaast kan een telefoontje of bezoek aan de huisarts nooit kwaad, dus bij twijfel altijd doen. Ook al is het niks, een huisarts is er juist om het onderscheid te maken tussen ernstige en niet-ernstige problemen, dat is een van de belangrijkste taken van een huisarts.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid na een harde val is echt wel een goede reden om even langs de huisarts te gaan hoor. Als het inderdaad een hersenschudding is, kun je er verder niet heel veel aan doen, maar dan maak je je misschien wel een stuk minder zorgen.
Toen ik een hersenschudding had, kwam ik daar pas na een dag of 4 achter, overigens. Ik was voornamelijk erg misselijk en moe, naast de hoofdpijn. De huisarts zei dat ik gewoon rustig aan moest doen en pijnstillers moest slikken als dat nodig was. Ik heb er uiteindelijk nog wel erg lang last van gehad, maar volgens haar had dat niets te maken met dat ik pas na 4 dagen was gekomen.. was gewoon een kwestie van domme pech. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |