Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2013, 18:08
lifeisgood
lifeisgood is offline
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik lees wel al een tijdje mee. Ik had een vraag over Engels. Ik zit nu in 4 vwo en ik haal over het algemeen goede cijfers. Maar voor het vak engels hebben we nu drie brieven moeten schrijven en alle drie had ik een onvoldoende. Terwijl ik voor andere toetsen bij Engels wel goede cijfers haal. Hoe zou ik kunnen oefenen met het schrijven van brieven? Mijn Engels docente kan ik het niet vragen want die geeft alleen extra uitleg aan mensen die een onvoldoende staan raar mens is dat. Maar goed, heeft er iemand tips?

Groetjes,

lifeisgood
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2013, 18:16
Elin3
Elin3 is offline
Loop naar je teamleider/ leerlingenbegeleider/ mentor (geen idee hoe dat bij jullie op school heet) en geef aan dat jij een probleem hebt met Engels schrijven. School is vast wel in staat op een of andere manier bijles te regelen.
Als je er zelf iets aan wilt doen kan het helpen om veel boeken te lezen in het Engels, daar pik je best veel van op.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 18:52
Verwijderd
Schrijven is iets dat je vooral veel moet oefenen. Oefen een brief, laat hem nakijken, kijk of je de fouten begrijpt en herschrijf de brief. Vooral het nagaan wat je fouten zijn en waarom het fout is, is belangrijk. Je kunt deze fouten op een apart blaadje noteren, en dan kun je zien of je de meeste fouten maakt op een bepaald grammaticaonderdeel, woordenschat of zinsbouw en kun je daar de volgende keer weer op letten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 16:34
lifeisgood
lifeisgood is offline
Hoi,

Bedankt voor de tips! Ik heb inmiddels een gesprek gehad met m'n mentor (standaardgesprekje op de helft van het jaar) en het toen gelijk gevraagd. Hij is docent Duits en zei dat hij leerlingen altijd aanraadde om een dagboek bij te gaan houden in het Duits. Dit ga ik nu dus maar proberen met Engels, moet ik alleen nog iemand vinden die me wil en kan verbeteren. En dan hopen dat het lukt om de discipline op te brengen....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 20:51
anjer1000
anjer1000 is offline
Wij schrijven nu ook brieven, ik zit in 4 VMBO. Het verschilt weinig met dat van jou alleen jij hebt lastigere onderwerpen en misschien moeilijkere zinnen die verplicht in de brieven moeten. Als je onze writing skills wilt gebruiken vind ik dat prima.

Mail even naar: julianijkamp@hotmail.com, dan zal ik even het document in een bijlage naar je sturen. Je hebt er echt super veel aan!!!!!

XX
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten