Advertentie | |
|
![]() |
|
Huisartsen geven sinds enkele jaren inderdaad geen doktersverklaringen meer af (ik moest het ook even opzoeken). Als je universiteit/hogeschool een doktersverklaring nodig heeft zullen ze een schriftelijk verzoek moeten indienen (waarin jij de huisarts machtigt om informatie uit jouw dossier vrij te geven), of een onafhankelijke arts inschakelen (bijv. een keuringsarts), die een oordeel velt (en eventueel informatie inwint bij je huisarts.
Hier is een weigeringsbriefje met informatie dat huisartsen gebruiken als er om een verklaring wordt gevraagd, dat kun je ook aan de excie laten zien. Maar als jij niet bij je huisarts bent geweest toen je ziek thuis zat dan kan je huisarts ook helemaal niks verklaren, dus dan is het sowieso zinloos. Verder vind ik het an sich niet zo'n vreemde vraag van de excie, waarschijnlijk doen ze dat om te voorkomen dat studenten die slecht of niet geleerd hebben (of door onverantwoordelijk te zijn en twee dagen voor een tentamen veel te feesten...) hun tentamen nog een paar weken/maanden willen uitstellen. De vraag of het daadwerkelijk mag is een andere... Als het in het examenreglement (of het equivalent daarvan staat) dat je een verklaring nodig hebt als je je ziek meldt voor een tentamen, dan staan ze denk ik wel in hun recht om het te vragen. Wel lastig voor hun om het in de praktijk te regelen dan.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |