Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2013, 18:34
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als jullie iemand op het oog hebben in het café of ergens anders, wachten jullie dan een bepaald moment af, (bijvoorbeeld als ze alleen is) en zoja waar wachten jullie dan op? Houden jullie haar dan steeds in de gaten om dat af te wachten of zoek je dan gewoon een ander waar de kansmomenten zich wel voordoen? of lopen jullie gewoon meteen aan en wist je al wat je ging zeggen voordat je dat meisje zag of kende? Oftewel gebruik je dan iets standaards of iets wat bij die situatie hoort zoals iets over de muziek?

Ik ben er zelf meestal erg rustig in en praat grotendeels met mensen die ik al ergens van ken en die mij al voldoende vertrouwen om naar mij toe te komen als ik niet zou komen. Maar ik vind het ook belangrijk dat ik zelf beter contacten kan leggen ipv dat ik mensen via via moet leren kennen bijvoorbeeld omdat het de vriendin is van de vriendin van een vriend van mij. Ik heb wel ooit iemand aangesproken maar ik wil dat gewoon wat vaker doen en wil daarom wat meer horen wat de normen, waarden do's en dont's zijn. Ik ben achttien dus liever geen kindertrucjes
Waarschijnlijk is dat voor meer mensen wel interessant?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2013, 18:45
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Je moet niet wachten tot het ''goede'' moment maar er gewoon meteen op af gaan.
En wat je zegt als opening boeit ook niet zoveel, zolang je maar vertrouwen uitstraald.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 18:51
Heer Wil
Heer Wil is offline
nee oke, dat wachten tot het goede moment is echt typisch iets voor mij Hele avond wachten en dan nie in de gaten hebben dat ze al naar huis is... openingszin ben ik zelf ook wel tegen maar schijnt soms toch te werken?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 19:53
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
nee oke, dat wachten tot het goede moment is echt typisch iets voor mij Hele avond wachten en dan nie in de gaten hebben dat ze al naar huis is... openingszin ben ik zelf ook wel tegen maar schijnt soms toch te werken?
Het kan, maar de meeste meisjes hebben al zat openingszinnen gehoord, waardoor jij weer zo'n jongen bent die niet origineel is en net als alle andere jongens is.
Als ik uitga praat ik met zoveel meisjes en soms ook jongens, gewoon om sociaal bezig te zijn. Als je de hele avond met je biertje aan de kant staat ga je nooit iemand aanspreken omdat je niet in het ''ritme'' ervan zit. Het eerste meisje dat ik aanspreek blijft het ook vaak alleen bij praten, maar nadat ik meerdere mensen heb aangesproken gaat het allemaal makkelijker. Een soort warming up eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 19:55
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
Als jullie iemand op het oog hebben in het café of ergens anders, wachten jullie dan een bepaald moment af, (bijvoorbeeld als ze alleen is) en zoja waar wachten jullie dan op? Houden jullie haar dan steeds in de gaten om dat af te wachten of zoek je dan gewoon een ander waar de kansmomenten zich wel voordoen?
Hier zijn twee problemen. Ten eerste gaat zij het hoogstwaarschijnlijk door hebben dat er iemand haar heel de tijd aan het bekijken is (vrouwen zijn hier goed in) en dat gaat erg creepy overkomen. Ten tweede maak je het jezelf lastig, omdat je te hard gaat zoeken naar de allerbeste openingszin om haar te aan te spreken en omdat je te veel gaat nadenken over wat je allemaal kan zeggen. Hierdoor wordt je zo zenuwachtig dat je na een tijdje moeite gaat hebben met het te doen. Het allerbeste blijft gewoon er meteen voorgaan. Maar dat is inderdaad niet gemakkelijk, geloof mij het is voor iedereen spannend hoor.

Je kan natuurlijk wel wachten op een moment dat ze alleen is, maar laat dat niet het doel van je avond zijn. Maak gewoon plezier met je vrienden, want dat pikken vrouwen gemakkelijk op en zorg er gewoon voor dat alles spontaan overkomt.

Citaat:
Oftewel gebruik je dan iets standaards of iets wat bij die situatie hoort zoals iets over de muziek?
De belachelijke cliché openingszinnen werken echt niet! Mooie vrouwen hebben die meer dan genoeg gehoord. Daarmee maak je jezelf alleen maar belachelijk. Zoals Eind-baas al zei is wat je als eerste zegt helemaal niet zo belangrijk, je lichaamstaal, stem tonaliteit enz ... is veel belangrijker. Mensen communiceren grotendeels met hun lichaamstaal en dat moet je hier gaan gebruiken, dat wil kortweg zeggen: een zelfzekere houding hebben, op een rustige manier praten en goed oogcontact houden. Om te openen kan je inderdaad iets situationeels vragen. Maar je kan ook even goed zeggen: "Hey, ik ben ...? Wie ben jij?" dat werkt even goed.

Je moet ook niet lang bij haar blijven staan als je dat niet wilt, je kan even goed kort iets tegen haar zeggen, terug weggaan en na een tijdje nog iets tegen haar gaan zeggen en terug weg enz ... zo maak je het telkens spannend en moet je dus niet inzitten met wat je allemaal kan zeggen. Je zal zien dat op een gegeven moment het gesprek spontaan op gang komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten