Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2012, 07:32
avivabing
avivabing is offline
Hai guys,

Laatst hoorde ik iemand vertellen over deze studie. Eigenlijk wilde ik naar een kunstacademie gaan, maar dit leek me wel heel erg interessant (en nuttiger/leerzamer). Heeft iemand van jullie ervaring met deze studie? Is het erg moeilijk? Leuk? Alleen maar theorie of ook wat praktijk? Beetje kans met banen daarna?

Ik moet natuurlijk nog naar de open dag. Maar het leek me wel erg handig om al wat meer persoonlijke ervaringen te horen van studenten.

Groet,
Aviva
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2012, 12:18
Tink*
Tink* is offline
Ik ken redelijk wat mensen die die studie doen of hebben gedaan. Ik kan je over de inhoud niets meer vertellen dan de informatieboekjes doen. Het is volgens mij voornamelijk theorie (want WO), maar je kunt wel een stage doen. Die stage is wel optioneel. Mijns inziens is het een leuke studie, alleen wat kan je er nou mee. Je kunt afstudeerrichtingen als film, muziek, literatuur etc. kiezen, maar volgens mij ben je dan altijd minder gekwalificeerd dan iemand die de 'echte' studie heeft gedaan. Of dit echt zo is in het werkveld weet ik niet, omdat de banenmarkt vrij karig is op dit moment. De afgestudeerde KCM'ers die ik ken zijn in principe werkloos (althans die werken in een winkel en hebben geen baan die aansluit bij hun studie). Degenen die bijna afstuderen vrezen voor de banenmarkt. Ik wil je hiermee niet demotiveren, maar zorg zeker tijdens de open dag dat je hier ook realistisch naar kijkt. Jij kan natuurlijk net de uitzondering zijn die een goede baan vindt of misschien is de banenmarkt dan ook weer wat bijgetrokken als je afstudeert. Maar let erop dat die zogenaamde wervers tijdens de open dag natuurlijk niet teveel ingaan hierop/er nog vrij weinig van weten/het liever niet zo realistisch mogelijk presenteren. Maar je moet natuurlijk iets kiezen wat je vooral erg leuk vindt zodat je gemotiveerd bent!
Oud 29-01-2013, 07:47
iles
iles is offline
Kunstacademie is best een leuke opleiding en je leert er veel over kunst.
Alleen wat je als kunstenaar nodig hebt en wat velen niet hebben is een stukje ondernemerschap.
Naast mooie kunst maken, zul je ook een manier moeten zien te vinden dat mensen van jou willen kopen. Helaas zijn er maar weinig kunstenaars die deze 2 zaken weten te combineren en hebben daardoor een armoedig bestaan.
Als je een zeker inkomen wil hebben, dan zou ik een specifiekere opleiding volgen en kunst als vrijetijds besteding uitoefenen en eventueel losse cursussen doen en wellicht kom je alsnog als kunstenaar aan de bak... Ligt eraan hoe graag je dat wil doen natuurlijk...

-------------------------------------------------------------------
Als scholier zou je nog geen last van aambeien mogen hebben :-)

Laatst gewijzigd op 17-02-2013 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 17:28
Tink*
Tink* is offline
Eh, het gaat over de universitaire studie Kunst, Cultuur en Media. Niet over de kunstacademie.
Reageren

Regels voor berichten