![]() |
|
![]() |
Hallo iedereen, nu Beatrix bekendmaakt dat ze gaat aftreden (zie: http://www.rtl.nl/components/actueel...k-1900-uur.xml ) ben ik eigenlijk best benieuwd naar jullie mening over deze vragen: Wat vinden jullie eigenlijk van het koningshuis? En zal Alexander een betere koning zijn dan Beatrix?
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Het zou awesome zijn als Prins Friso de troonopvolger zou zijn maar dankzij zijn situatie Alexander de kroon kreeg. En dat op de dag van zijn kroning Frisco ontwaakt en er een hele strijd om de kroon volgde. Het programma Blauw Bloed zou dan een stuk boeiender zijn in elk geval.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik weet niet hoe W.A. dit gaat doen, maar ik denk dat het het eerste jaar misschien een beetje moeizaam gaat en daarna is het gewoon het symbool van Nederland, zoals Bea het was.
Verder ben ik voor het voorstbestaan van het koningshuis. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de voormalige en toekomstige koningen/koninginnen (voor zover nu reeds geboren natuurlijk) zijn wel allemaal allochtoon. Dus ik snap niet waarom Maxima nu opeens een probleem zou zijn. ![]() Citaat:
Ik heb niets met en niets tegen ons koningshuis maar brallen over oerhollands slaat echt nergens op. Er is maar heel weinig hollands aan. Voor een nationalist ben je slecht op de hoogte. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie. [1] Willem Alexander heeft een Duitse vader, Beatrix ook, Juliana ook, Wilhelmina had een Duitse moeder, de eigenlijke troonopvolger destijds, Willem IV, had een Russische moeder die trouwens ook de nicht van z'n vader Willem III was. Snap je? |
![]() |
|
Ik vind het wel keitof van de koninging dat ze na zo veel jaren hard werken voor het volk van datzelfde volk geen cadeau hoeft voor haar afscheid, toch fijn dat die lieve meid zo meedenkt in crisistijd.
En de vrijheid van meningsuiting in nederland houdt op bij de koninging dus verder vind ik niks!
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-01-2013 om 22:26. |
![]() |
||
Citaat:
|
wimlex heeft met zijn huidige functies een prima aanzien in het buitenland het lijkt me een uitstekende tijd voor een troonwisseling.
||
Citaat:
Laat het niet de juiste woordkeus geweest zijn; hebben jullie begrepen wat ik bedoel? Waarom werden Claus en Bernhard geen koning maar wordt Maxima wel koningin? Omdat C & B mannen waren, hun vrouw in de kelder zou kunnen gooien en zelf de scepter gaan zwaaien? Iemand? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wth
![]() ![]() De reden dat titel Koning bij de partner van de troonopvolgster niet gevoerd wordt is omdat er bias richting het mannelijk geslacht is waardoor de perceptie zou kunnen zijn dat de koning belangrijker is dan de daadwerkelijke koningin terwijl zij het staatshoofd is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je wilt nu zeggen dat je de tweede betekenis bedoelde? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Omdat Koningin Beatrix staatsrechtelijk gezien de Koning is (ook al noemen we haar koningin) en je kunt niet twee koningen hebben. Zo simpel is het. Alle vrouwen van de eerdere koningen werden ook koningin genoemd. Voor Maxima is 'Koningin' puur een aanspreektitel. Ze zal niet regeren en kan er geen enkel recht aan ontlenen. Ze heeft de functie alleen maar via haar man. Als Willem Alexander aftreedt, verliest zij dus de titel koningin en wordt ze weer 'gewoon' prinses (ik weet niet of zij de (overigens niet meer gebruikte) titel koningin-moeder kan voeren). De enige mogelijkheid voor Maxima om te kunnen regeren is dat Amalia voor haar 18e de troon erft van Willem Alexander, dan zou ze (maar dat hoeft niet, dat mag ook een ander zijn) als regent (of dus eigenlijk regentes) kunnen worden aangesteld. Dan wordt ze waarschijnlijk 'regentes' of 'koningin-regentes' genoemd (niet koningin dus) en is regeert ze alleen maar in naam van haar dochter, de vermoedelijke troonopvolger. Zodra die oud genoeg is, of (samen met haar zussen) afstand doet van de troon is het afgelopen voor Maxima.
Laatst gewijzigd op 31-01-2013 om 10:53. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Voorspel 3 gebeurtenissen voor 2004 Verwijderd | 122 | 16-01-2005 16:25 | |
Algemene schoolzaken |
Leraar-anekdotes-citaten ArieP | 37 | 29-07-2003 22:21 |