Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2013, 13:32
foreveryoung16
foreveryoung16 is offline
Heee,

Binnenkort is het carnaval en ik moet dan net ongesteld worden..
Niet dat ik dan seks wil hebben ofzo want zo'n iemand ben ik niet, maar het is gewoon heel rottig met de kleding, de rokjes enzo..
Mijn vraag is dus.. Weten jullie misschien hoe je een menstruatie uitstelt of opwekt zonder daar de pil voor nodig te hebben of andere rotzooi van de huisarts, op de natuurlijke manier dus?

xx
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 14:22
Verwijderd
Nog nooit van gehoord en ik vrees dat als je geen pil wilt nemen of iets anders van de huisarts, dat je dan pech hebt.

http://www.trouwplaza.be/praktische-...rschuiven.html
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 14:22
Verwijderd
Je kan je mensturatie niet uitstellen of opwekken zonder de pil

Laatst gewijzigd op 27-01-2013 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 14:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan de pil slikken of vragen of je Primolut tabletjes kan krijgen van de huisarts. Daar moet je er drie van per dag slikken en dan kan je maximaal tien dagen je menstruatie uitstellen. Zonder pillen of dingen van de huisarts zal het je waarschijnlijk niet lukken zonder heel veel stress, ondergewicht of zwangerschap en daar zit je waarschijnlijk al helemaal niet op te wachten
Oud 27-01-2013, 14:40
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Je kan de pil slikken of vragen of je Primolut tabletjes kan krijgen van de huisarts. Daar moet je er drie van per dag slikken en dan kan je maximaal tien dagen je menstruatie uitstellen. Zonder pillen of dingen van de huisarts zal het je waarschijnlijk niet lukken zonder heel veel stress, ondergewicht of zwangerschap en daar zit je waarschijnlijk al helemaal niet op te wachten
En ik denk dat de huisarts geen pilletjes gaat voorschrijven om menstruatie uit te stellen omdat het carnaval is .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 14:46
Verwijderd
Citaat:
En ik denk dat de huisarts geen pilletjes gaat voorschrijven om menstruatie uit te stellen omdat het carnaval is .
och, vast wel. Pilletjes om de menstruatie uit te stellen worden ook wel eens voorgeschreven als mensen net dan op vakantie gaan, dus waarom dan niet met carnaval.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Vast wel, ik ben met de pil begonnen omdat ik op vakantie zou gaan en net die week ongesteld zou worden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 15:41
Verwijderd
Precies. Ik ken ook iemand die ze kreeg omdat we op werkweek gingen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 15:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik kreeg ze ook omdat ik met school moest gaan zwemmen of omdat ik op vakantie ging dus waarom dan niet voor carnaval? Verschilt misschien ook wel een beetje per huisarts. Niet lang daarna ben ik gewoon de pil gaan slikken omdat dat praktischer was.
Oud 27-01-2013, 17:07
Verwijderd
Ik had ze voor vakanatie alleen het werkte niet -.-
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 17:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je er maar genoeg over stresst komt het ook zonder pillen goed.
Oud 27-01-2013, 21:43
Elin3
Elin3 is offline
Genoeg stress idd, of stoppen met eten. Maar das beide geen goed idee.
Gewoon een tampon gebruiken + inlegkruisje en de kans dat er iets mis gaat is echt niet zo enorm.
Oud 28-01-2013, 13:01
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
och, vast wel. Pilletjes om de menstruatie uit te stellen worden ook wel eens voorgeschreven als mensen net dan op vakantie gaan, dus waarom dan niet met carnaval.
Citaat:
Vast wel, ik ben met de pil begonnen omdat ik op vakantie zou gaan en net die week ongesteld zou worden.
Citaat:
Precies. Ik ken ook iemand die ze kreeg omdat we op werkweek gingen
Citaat:
Ik kreeg ze ook omdat ik met school moest gaan zwemmen of omdat ik op vakantie ging dus waarom dan niet voor carnaval? Verschilt misschien ook wel een beetje per huisarts. Niet lang daarna ben ik gewoon de pil gaan slikken omdat dat praktischer was.
Echt?!? Wat vreemd
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 14:25
Verwijderd
Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Echt?!? Wat vreemd
Waarom zou het vreemd zijn??
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 15:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Omdat het best een opvallende ontwikkeling is dat mensen alles zelf in de hand willen hebben, ook precies wanneer ze ongesteld worden, en dat ze bereid zijn om daarvoor pillen vol hormonen en potentiële bijwerkingen te slikken enkel vanwege een feestdag of vakantie.

Niet dat ik 100% tegen ben of zo, ik heb ze zelf ook geslikt voor ik ging trouwen. Maar daar had ik achteraf wel spijt van, want mijn hele lichaam raakte er totaal van slag van.
Oud 28-01-2013, 15:50
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Omdat het best een opvallende ontwikkeling is dat mensen alles zelf in de hand willen hebben, ook precies wanneer ze ongesteld worden, en dat ze bereid zijn om daarvoor pillen vol hormonen en potentiële bijwerkingen te slikken enkel vanwege een feestdag of vakantie.
Precies dit. Plus dat een arts daar dan aan meewerkt terwijl het best grote impact op je lichaam heeft. Dat vind ik vreemd.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat niet vreemd of opvallend. Waarom zou je moeten afzien om iets dat niet noodzakelijk is als de mogelijkheid bestaat om het uit te stellen of zelfs helemaal weg te laten blijven?
Voor mij was ongesteld zijn zo afschuwelijk (en niet eens om de pijn of moodswings), ik heb het nooit willen hebben, het moment dat ik hoorde over implanon en dat het daarmee kon wegblijven, ben ik naar de dokter gestapt om het te eisen. Na overleg besloten we de prikpil te proberen en omdat die goed genoeg beviel, ben ik nooit meer naar implanon overgestapt.

Overigens wil de ts dat juist niet, zij wil liever geen hormonen nemen. Ik daarentegen heb besloten dat alle bijwerkingen het meer dan waard zijn om nevertenooit meer ongesteld te worden (gezien een baarmoeder weg laten halen me wel te ver gaat ). Dan heb je nog de mensen die er tussenin zitten en vinden dat je voor een keer best wat vals mag spelen.

Citaat:
Precies dit. Plus dat een arts daar dan aan meewerkt terwijl het best grote impact op je lichaam heeft. Dat vind ik vreemd.
Voor mij was die vakantie een aanleiding om verder te gaan met het nemen van die pil, ik geloof dat ik 15 was en de eerste vriendjes begonnen zich aan te dienen, dus het was niet zo'n heel vreemde beslissing.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 17:04
Verwijderd
Oh en nog iets, 'enkel vanwege een vakantie' vind ik ook een beetje kort door de bocht. Sommige mensen gaan niet echt heel vaak op vakantie (ik ben zelf al 10 jaar nergens meer geweest denk ik) en sparen daar behoorlijk lang voor. Als je dan een vakantie op een tropisch eiland of ergens aan de zee hebt geboekt en je menstruatie zou dan 5 van de 7 dagen roet in het eten komen gooien, dan zou ik toch ook geen 2 keer nadenken over wat die pil met mijn lichaam doet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ik had het voor vakantie had niks geholpen en snap nog steeds waarom het niet werkte deed alles wat ik moest doen -.-'Ik merkte verder niks hoor dat het grote inpact heeft op je lichaam
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ik had het voor vakantie had niks geholpen en snap nog steeds waarom het niet werkte deed alles wat ik moest doen -.-'Ik merkte verder niks hoor dat het grote inpact heeft op je lichaam
Niet alles wat in je lichaam gebeurt is iets dat jij zelf kunt merken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten