Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2012, 20:37
Verwijderd
Ik wil graag een tampon gebruiken maar het wil niet, ik heb zelf al eens gekeken toen ik ongesteld was (en heel erg bloedde) waar het bloed uitkwam en toen wou een tampon inbrengen nog niet. en ook als ik met mijn vriendje vrij en hij probeert bij mij naar binnen te gaan met zijn vinger lukt dat ook niet. ik word een beetje bang en weet niet wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 18:55
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ten eerste moet je noujuist niet bang zijn en ontspannen, als je teveel samentrekt wil het ook niet ;o
en dan moetje je vinger natmaken met spuug, en dan op je hurken zitten (volgensmij is dit de makkelijkste manier) en hem dan gewoon zo ver mogelijk naar binnen drukken
zelfde geldt voor je vriendje, je kunt anders ook wat glijmiddel gebruiken, gewoon vaak proberen en uiteindelijk lukt het wel, als het maar geen pijn doet en je niet iets doet wat je niet wil..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:23
Verwijderd
Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Ook ik kreeg mijn tampons nooit in en vrijen lukte ook niet, zelfs geen vinger, net wat jij zegt.

Wat je kunt proberen, is eens te ontspannen tijdens het vrijen. Dit kun je doen door eens te vrijen met de afspraak: deze keer geen vinger of penis in mijn vagina. En geloof me, dit kan ook best lekker zijn. Tijdens het vrijen is het heel belangrijk dat je je ontspannen voelt. Als je gespannen bent, trekken namelijk de spiertjes rond je baarmoeder en vagina zich aan, zodat het inbrengen van een vinger/penis/tampon erg moeilijk gaat.
En wat betreft die tampons: heb je al eens minitampons geprobeerd? En doet het inbrengen pijn, of krijg je hem er helemaal niet in?

En het wil niet zeggen dat het nooit gaat lukken allemaal, omdat het nu niet lukt. Je hoeft niet bang te zijn. Het komt allemaal goed!

Laatst gewijzigd op 12-01-2013 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 16:18
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik had laatst ook een verhaal gelezen over een te kleine vagina hebben, dat komt echt bijna niet voor maar het is dus wel mogelijk ;o
en dat wordt opgelost met een operatie..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 12:45
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
ik had laatst ook een verhaal gelezen over een te kleine vagina hebben, dat komt echt bijna niet voor maar het is dus wel mogelijk ;o
en dat wordt opgelost met een operatie..
Maak dit meisje nou niet bang, dat is nergens voor nodig. Zoals je al zegt, dit komt amper voor en het is erg onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is voor haar problemen. Veel waarschijnlijker is wat Nardin zegt, dat ze gewoon te zenuwachtig is/te gespannen is, allicht zonder dat ze het zelf doorheeft.

@TS: Probeer inderdaad eens de minitampons, voor hele lichte ongesteldheid. Sommige meisjes vinden tampons met inbrenghulzen prettig, dat zou je ook kunnen proberen. Probeer alleen een tampon in te brengen op het moment dat je erg ongesteld bent, dan "glijdt" het wat gemakkelijker. Soms helpt het om bijv. één been op de wc/op het bad te zetten, zodat je gemakkelijker toegang tot de vagina-opening hebt, en de hoek wat handiger is voor inbrengen. Probeer goed te ontspannen als je de tampon inbrengt, en adem uit op het moment dat je druk zet.
Maak je geen zorgen als het je nog steeds niet lukt, dan probeer je het op een ander moment gewoon weer een keer.

Wat betreft je vriendje: Nardin geeft een hele goede tip, ga gewoon eens vrijen zonder vinger in te brengen. Dan mag hij overal rondom je vagina zitten, maar gewoon niet met zijn vinger erin. Vind je het wel fijn als hij je vingert?
Verder is zo'n vinger ook wel een lastige vorm voor in je vagina, het is heel anders dan een penis. Natuurlijk is het smaller en kleiner enzo, maar de vorm is een beetje onnatuurlijk, en daarnaast is die nagel natuurlijk ook onpraktisch en zo.

Eigenlijk is geen enkele (op de uitzondering na die DaichiDechu noemt, maar er is geen enkele reden voor jou om aan te nemen dat dat het geval is) vagina te klein voor het inbrengen van een tampon, vinger of penetratie. Het probleem is eigenlijk vrijwel altijd dat het meisje te gespannen is. Probeer dus gewoon niets te forceren en maak je geen zorgen als het (weer) niet lukt (en ook niet als het daarna weer niet lukt, en daarna, en daarna...), want eens zal het je heus wel lukken!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 10:51
swimmer98
swimmer98 is offline
Hey, doordat ik zoveel zwem moet ik ook tampons gebruiken.
Eerst vond ik het maar ambetant, maar nu gebruik ik enkel nog dat.
Je moet eens wanneer je alleen bent de handleiding lezen. Duw de tampon steeds schuin naar achter. Dat werkt het best.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Hey, doordat ik zoveel zwem moet ik ook tampons gebruiken.
Eerst vond ik het maar ambetant, maar nu gebruik ik enkel nog dat.
Je moet eens wanneer je alleen bent de handleiding lezen. Duw de tampon steeds schuin naar achter. Dat werkt het best.
Denk niet meer dat topic opener er nog wat aan heeft xd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten