Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2013, 22:05
joey10076
joey10076 is offline
hallo mensen

ik heb heel vaak last van een vieze adem geur
ik poets me tanden goed en spoel ze na ik denk dat het door de beugel komt maar ja
ik rook niet drink nooit en eet vrei weinig knoflook of uien
wel heb ik meestal wel kauwgom of mondspray bij maar ik wil eigenlijk gewoon lekker ruiken uit me mond omdat het zo is niet omdat ik mondspray gebruik aangezien dat dit spul ook niet egt gezond is heeft iemand tips ik

ik poets trwns 3 minuten en spoel 3 minuten dus 6 minuten aan me tanden zou dit nou egt te weinig zijn
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 22:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Spoelen met Listerine schijnt heel slecht te zijn. Het dood de bacterieen, maar je hebt bacterieen nodig om alles in balans te houden (aldus mijn preventie-assistente).

Verder: weet je zeker dat het zo stinkt? Ik ruik mijn eigen adem eigenlijk verdomd slecht. Soms wel als ik vis heb gehad of een flinke boer moet laten... maar afgezien van dat.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 22:35
Diamera
Diamera is offline
Ten eerste: maak je wel elke dag met zo'n borsteltje tussen je slotjes schoon? Mondhygiëne is niet alleen maar tandenpoetsen, moet je eens kijken wat voor prut er (ook zonder beugel) even na de maaltijd allemaal tussen je tanden vandaan te krijgen is. Als er daar geen etensresten worden weggehaald omdat er nooit iets bij komt, ga je dat na een tijdje wel ruiken ja. Maak een gewoonte van flossen/tandenstoken als je dat nog niet doet, zo kom je ook op plekken waar je met een beetje poetsen niet bij kunt, en misschien maakt het beetje extra tijd dat het kost wel het verschil voor je ademgeur.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 23:19
bloodyb
bloodyb is offline
Da's vervelend Joey. Kijk eens op www.gezondheidsplein.nl. Daar staan meer oorzaken in voor slechte adem, het zou b.v ook nodig kunnen zijn om je tong te schrapen. Kijk maar eens.
Oud 05-03-2013, 09:49
joey10076
joey10076 is offline
Citaat:
Spoelen met Listerine schijnt heel slecht te zijn. Het dood de bacterieen, maar je hebt bacterieen nodig om alles in balans te houden (aldus mijn preventie-assistente).

Verder: weet je zeker dat het zo stinkt? Ik ruik mijn eigen adem eigenlijk verdomd slecht. Soms wel als ik vis heb gehad of een flinke boer moet laten... maar afgezien van dat.
ik spoel niet met listerine ik spoel met iets anders weet niet precies wat maar ik heb ook gen keuze ik moet het van de ortho
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 13:05
Verwijderd
Een nare mondgeur kan kan door tandhygiene komen, maar ook bijvoorbeeld door geuren vanuit je maag. ALs je het idee hebt dat jij al je best doet, ga dan eens langs bij een mondhygienist, via je huisarts of tandarts.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 14:27
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf heel lang laat gehad van een slechte adem wanneer ik langere tijd niets gegeten had, omdat er geen goede afsluiting was tussen mijn slokdarm en maag. Als je al van kleins af aan en slechte adem hebt zou het aan zoiets kunnen liggen. Als het echt iets van de laatste tijd is lift het probleem waarschijnlijk wel bij de bovengenoemde oorzaken.
Oud 05-03-2013, 15:22
Martiño
Martiño is offline
Als de geurtjes vanuit je maag komen kan veel water drinken ook wel eens helpen, dacht ik.
Oud 05-03-2013, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Drink je wel genoeg? Een droge mond vind ik vaak ook niet fris ruiken.
Oud 05-03-2013, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Als de geurtjes vanuit je maag komen kan veel water drinken ook wel eens helpen, dacht ik.
hoax!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 22:36
Verwijderd
ga naar een dokter
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 23:16
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Regelmatig wat water drinken schijt inderdaad te helpen. Ook dacht ik gehoord te hebben dat stank ook vaak van je tong komt, dus je zou altijd zo'n tong-borstel ding kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 06:23
Floor1231998
Floor1231998 is offline
Citaat:
ik spoel niet met listerine ik spoel met iets anders weet niet precies wat maar ik heb ook gen keuze ik moet het van de ortho
Waar jij mee spoelt is denk ik geen water voor een frissere adem . Meer om geen gaatjes te krijgen .
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 10:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
hoax!
Daarom de voorzichtige "dacht ik" er al achteraan! Blijkbaar niet dus!
Oud 08-03-2013, 19:49
tomska
tomska is offline
eigen adem ruiken? schraap met de holle kant eens over je tong en laat het speeksel drogen.. zo ruikt je adem
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 02:01
Eclipse12
Eclipse12 is offline
je moet met je tandenborstel over je achterste gedeelte van je tong heen gaan.
Daar zit al het geur..

Laatst gewijzigd op 10-03-2013 om 02:14.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten