Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
b) Het vergroot je kans wel degelijk Met full-time baan bedoelde ik dus dat je school serieus moet nemen. Dat je gewoon huiswerk op tijd af krijgt en vroeg begint met leren zodat die toets een makkie wordt. Als je vroeg begint heb je later meer vrije tijd. Dus waar je 90 uur per week vandaan haalt weet ik niet. Er zijn daarbij zat mensen die school serieus nemen - zoals ik het bedoelde - en daarnaast gewoon uitgaan, hobbies hebben e.d. Het vergroot je kans wel omdat elk bedrijf wel staat te wachten op iemand die veel van zijn vak af weet. Als jij als manager een gesprek aangaat met 2 personen en de 1 is heel erg lui en heeft middelmatige cijfers en de ander is gemotiveerd en heeft goede cijfers, dan neem je uiteraard diegene aan die je geld waard is. natuurlijke spelen factoren als sociale omgang met mensen, uitstraling e.d. een belangrijke rol, maar als je gewoon serieus met school omgaat hoef je dat dus niet te laten wegzakken, helemaal niet zelfs. Dat van 'school behandelen als full-time baan' had ik van een professor uit Amerika. |
![]() |
|||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Echt waar, is dit je tip? School serieus nemen en een baan is gegarandeerd? ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Daarnaast koppel je middelmatige cijfers aan lui en goede cijfers aan gemotiveerd. Dat is natuurlijk pure onzin. Intelligentie is geen kwestie van inzet. Alle VMBO'ers zijn dus luie varkens? En alle gymnasiasten keiharde werkers? ![]() Bovendien, als ik je mats en de vreemde koppeling aan cijfers loslaat, is een sollicitatieprocedure veel te kort om te beoordelen of iemand lui is of gemotiveerd. Het minste wat je mag verwachten van een sollicitant is dat deze gemotiveerd overkomt. Of hij daadwerkelijk gemotiveerd is, is weer de volgende vraag natuurlijk...Hoe stel jij je voor dat werkgevers checken of iemand lui is of juist gemotiveerd? Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Hunterlife, je schopt een hoop open deuren in en hebt duidelijk geen verstand van het onderwerp. Je helpt de TS niet met je geblaat, integendeel. Laat ik duidelijk zijn: je tip van het even checken bij zijn school of er een fonds is voor armlastige leerlingen, is natuurlijk een goede. Daar geef ik niet op af. Maar dat je daarna meent te weten hoe de wereld werkt is nogal jammer. Misschien handiger om dit soort zaken in het vervolg over te laten aan mensen met relevante ervaring. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is gewoon advies, niets meer. Als je verder over mijn advies wilt discussiëren, kan dat zeker, maar we dwalen af van het helpen van TS met haar/zijn vraag. Dus graag via pm of een ander topic op studiezaken/AS waarin we discussieren waarom het serieus nemen van school goed resultaat boekt, of helemaal niet (zoals jij vermoedt?). Laatst gewijzigd op 01-02-2013 om 09:19. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|