Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2013, 18:58
SietskeStudent
SietskeStudent is offline
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik woon op kamers en ga over een maandje verhuizen naar een studio.
Nu heb ik dus mijn huur opgezegd van mijn studentenkamer en komt deze in september vrij.
Ik ben me best wel bewust van het feit dat mijn huisbaas een nieuwe huurder moet vinden voor mijn kamer, maar weet iemand of het toegestaan is dat ze potentiële huurders zomaar binnen laat zonder mij eerst in te lichten dat ze komen?
Mijn huisbaas zegt dat ze de eigenaar van het pand is en dus mag doen wat ze wil, maar voor zover ik weet is wat ze doet nu huisvredebreuk? Ookal heb ik mijn huur opgezegd,
Ik ben deze maand gewoon nog huurder en ze moet dan toch een afspraak maken?

Groetjes,
Sietske
Oud 12-08-2013, 19:13
Verwijderd
Het mag niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 20:57
bloodyb
bloodyb is offline
Zolang jij er nog woont mag hij er alleen in met jouw toestemming (tenzij hij een heel dringende reden heeft en een nieuwe huurder de kamer laten zien is dat niet). Bovendien is het ook zéér onbeschoft!
Oud 13-08-2013, 22:16
Pluis
Pluis is offline
dat is huisvredebreuk en dat mag je huisbaas dus niet.
Oud 14-08-2013, 07:44
Verwijderd
Dat mag niet. Dat gezegd hebbende, ik heb een paar keer meegemaakt dat de huiseigenaar mij belde om te vragen of het goed was dat hij potentiele nieuwe huurders de kamer/het appartement zou laten zien. Alhoewel je nergens toe verplicht bent, is het natuurlijk wel gewoon zo schappelijk om dit toe te staan. Verplaats je in een kamerzoekende; het is toch fijn als je een kamer kan bekijken?

Heeft ze het je eerst gevraagd? En wat heb je toen geantwoord?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 20:42
Ivo
Ivo is offline
Je huisbaas mag in geen enkel geval zomaar zonder aankondiging vooraf jouw woning (kamer) binnen, tenzij er in jouw woning een situatie is ontstaan die direct opgelost moet worden om verdere schade te voorkomen. Bijvoorbeeld een lekkende waterleiding in jou keuken waar de onderburen last van hebben.

Maar je moet wél toestemming geven om na aankondiging/afspraak de woning binnen te gaan voor het plegen van onderhoud én ook voor bezichtigingen door potentiële nieuwe huurders (of kopers als de huisbaas het pand wil verkopen) moet je toegang geven tot jouw woning. Het is hierbij wel zo dat je als huurder een eerste voorstel voor een afspraak mag weigeren als het je niet uitkomt, maar dan moet je wel een aantal redelijke alternatieven bieden.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 15:56
thesombrero
thesombrero is offline
Je baas denkt dat ie alles kan maken.. maak dat ff goed aan hem duidelijk door dit wat hierboven staat als argument te gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten