Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2013, 14:29
Debiologievraag
Hey, ik ben nu mijn huiswerk biologie aan het maken en ik krijg dus de vraag:
Voor een bepaalde zenuwcel duren zowal de actiefase als de herstelfase 2 miliseconde
Hoe groot is de impulsfrequentie in deze zenuwcel? Nu heb ik er lang naar gekeken en snapte ik het niet dus keek ik in de antwoorden en bleek het antwoord dat de maximale impulsfrequentie 250 impulsen per seconde is. Dat is allemaal leuk en aardig maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe je op dit antwoord komt?
Alvast bedankt want dit helpt me enorm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2013, 14:32
Verwijderd
Ten eerste, weet je wat een impulsfrequentie is? Probeer eens of je weet hoe lang het duurt voordat er weer een actiepotentiaal kan ontstaan na het begin van de eerste actiepotentiaal. Dit is dus de tijd die één actiepotentiaal nodig heeft. Hoe vaak kan dit nu gebeuren in één seconde?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 14:46
Debiologievraag
Ehm, ik weet dat een impulsfrequentie het aantal impulsen dat per tijdseenheid door een zenuw kan gaan.
Maar snap de rest eigenlijk niet goed
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 14:56
Verwijderd
Als je dat weet, dan ben je al iets dichter bij je antwoord. Je wilt dus weten hoeveel impulsen in één seconde door het neuron kunnen gaan.

Zowel de actiefase en herstelfase duren 2 ms, wat betekent de actiefase en de herstelfase eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 15:04
Debiologievraag
Citaat:
Als je dat weet, dan ben je al iets dichter bij je antwoord. Je wilt dus weten hoeveel impulsen in één seconde door het neuron kunnen gaan.

Zowel de actiefase en herstelfase duren 2 ms, wat betekent de actiefase en de herstelfase eigenlijk?
De actie fase is dat als het celmembraan korte tijd een positieve lading krijgt ten opzichte van de buitenkant en bij de herstelfase kan het celmembraan korte tijd geen impulsen voortgeleiden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 15:07
Verwijderd
Prima! Als je deze informatie bij elkaar telt, dan zie je dat één actiepotentiaal 2 + 2 = 4 ms nodig heeft om helemaal afgelopen te zijn. Hoeveel actiepotentialen kun je dan in één seconde maken?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 15:12
Debiologievraag
Ah tof bedankt 4x 250= 1000 ms oftewel 1 seconde als ik het nu zo zie is het eigenlijk best simpel bedankt voor je geduld je hebt me echt geholpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten