Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2013, 22:10
mads817a
mads817a is offline
Beste allemaal,

Mijn computer heb ik na twee weken weer eens opgestart en ik merkte dat het erg sloom is geworden. Dagen achter elkaar bleef het zo sloom, toeheb ik een backup van mijn computer gemaakt en gereset naar de fabrieksinstellingen. Maar nog steeds is mijn computer heel langzaam. Heeft iemand misschien er raad mee?
Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Mads
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2013, 23:26
nigelgein
nigelgein is offline
alle zware spellen verwijderen, prullenbak compleet leeg maken.
alle bestanden die je nog wel wil naar online opslag/dataopslag (hardeschijf, usb)

en de beste is natuurlijk : tijd voor een nieuwe computer/laptop
Oud 09-01-2013, 01:59
freyk
freyk is offline
naast wat nigelgein zegt, oude programma, onnodig automatische zelfopstartende processen en services verwijderen. Dit kan allemaal met ccleaner.

zie ook mijn andere posts over dit topic.

Laatst gewijzigd op 09-01-2013 om 02:06.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 20:11
Spenk
Spenk is offline
het ligt eraan wat je bedoelt met fabrieks instellingen, als je windows opnieuw hebt geinstalleerd dan is de hardware misschien beschadigd zo niet kan het een virus zijn op je comuter.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 22:36
Naimin
Naimin is offline
pc specs?
Oud 04-02-2013, 22:29
TheHighLife
TheHighLife is offline
Als een reset naar de factory settings geen effect heeft, heb je gewoon een te oude k PC.

Tijd voor een nieuwe dus
Oud 05-02-2013, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Als een reset naar de factory settings geen effect heeft, heb je gewoon een te oude k PC.

Tijd voor een nieuwe dus
Oh mijn hemel het is hier ook vechten tegen de bierkaai. Is het niet een of andere gast die de wijsheid in pacht meent te hebben omdat hij het niveau buurtnerd net ontstegen is dan zijn het wel dit soort bijnatrollen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 19:11
Logic3
Logic3 is offline
Welke pc heb je??? Eventueel eens wat meer eigenschappen geven?

Probeer eens "systeemherstel" en hiermee je pc naar enkele weken voordien te herstellen.

Een probleem dat ik vaak tegenkom zijn de zogenaamde "updates" van Windows.
In sommige updates zit er soms NOG een klein foutje waardoor het systeem kan vertragen.
Update verwijderen of wachten op een andere update die het probleem verhelpt is dan de boodschap.

Zelf merk ik regelmatig dat mijn pc trager wordt na het installeren van updates, vandaar ik er nu geen meer installeer, tenzij blijkt dat ze écht nodig zijn voor de veiligheid van je systeem.

Tevens: Heb je windows 7? Misschien is er plots het Service pack 1 op terecht gekomen (ook een update )
Van vele pc's maakt deze update echt een slak. Enkel bij de nieuwe systemen (Lees: extreem moderne pc's) wordt je pc beter van deze update, en denk dan maar vanaf een dikke I5/I7 processor hoor

Een leuk tooltje om je pc lekker "fit" en "in conditie" te houden is het alomgekende CCleaner.
Laat dit tooltje ongeveel 1x per week op je pc los (en ook laten scannen op registerfouten) en je zult merken dat je pc ook een pakje vlotter zal gaan werken.

Laat je tevens ook niets wijsmaken over andere programma's die beweren je pc sneller te maken.
Ze doen enkel het omgekeerde enkel CCleaner doorstaat alle testen

En als laatste tip: controleer eens of er niet teveel andere programma's met je pc opstarten.
Dit vertraagt ook je systeem. Eigenlijk hoeft enkel je Antivirus mee op te starten en eventueel misschien je beeld-, en geluidsdriver. Maar een update controle hoeft echt niet mee op starten (wordt toch gekontroleerd als het programma start dusja ...)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 20:06
Verwijderd
Oh jezus Heb je het bericht van de TS wel gelezen? De machine is teruggezet naar fabrieksdefault.

Updates zijn zelden de oorzaak van 'vertragen' van je PC. Willekeurig updates gaan verwijderen of uitstellen brengt veiligheidsrisico's met zich mee, doe dat dus gewoon niet.

Waar baseer je op dat alleen i5's en/of i7's beter worden van updates?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 14:01
Logic3
Logic3 is offline
Net als ieder mens kan ook ik mij wel eens vergissen en indien ik fout ben, wil ik mij daar gerust voor verexcuseren, maar ik heb me wél gebasseerd op eigen ervaringen (en die van anderen). Echter blijf ik wél bij mijn mening, maar ook ik kan eens mis zijn hé .

Toch merk ik wel bij al mijn systemen (en bij de systemen van heel wat kennissen) dat ook hun systemen vertragen na het installeren van updates hoor. Ikzelf raad trouwens niet aan om ze uit te schakelen, enkel maar om ze (eventueel) TIJDELIJK te verwijderen en aan de kant te laten liggen tot er een nieuwe beschikbaar is die je pc NIET vertraagt.

Citaat:
Waar baseer je op dat alleen i5's en/of i7's beter worden van updates?
Ik had het hier niet over de updates, maar over de Service Packs waarvan al vele mensen vertragingsproblemen gehad hebben.

ik nam gewoon i5's en i7's omdat deze (naar mijn mening) toch snel genoeg zijn en of daar nu een update of niet tussen zit, dat het hier toch wel meevalt hoor
verder was het opnieuw gewoon mijn eigen mening
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 12:18
Veloso
Veloso is offline
cCleaner is een goed programma die je computer snel opschoont naar jou voorkeuren.
Oud 17-02-2013, 14:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Als je CC cleaner wekelijks moet gebruiken, doe je wat mij betreft iets grandioos fout met je pc.
Reageren

Regels voor berichten