Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2013, 13:18
Erkel
Erkel is offline
Hallo! Mijn naam is Rolf, en op het moment zit ik in V6.

Ik heb een vakkenpakket vol met exacte vakken, maar ik ben tegen een probleem aangestuit, namelijk het leren voor klassieke talen. Mijn vertalingen zijn nogal "sloppy", maar het grootste probleem bevindt zich in de vragen over al gelezen teksten

Ik haal hier namelijk altijd ondergemiddelde scores voor. Ik weet het over het algemeen wel enigszins, maar ik krijg soms het idee dat men wilt dat ik harder leer. Dit is voor mij een enige moeite, want ik weet niet hoe ik effectief het beste de teksten leren kan. Heeft er iemand een idee?

Bij voorbaat dank!
~Erkel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2013, 17:45
Tink*
Tink* is offline
Het lijkt mij dat je teksten beter gaan naarmate je een grotere woordenschat ontwikkelt. Dit kan je doen met stampen, artikelen lezen en begrijpen etc. Ook zou ik veel oefenen met grammatica aangezien het om een vertaling gaat. Dus oefeningetjes invullen.
Oud 14-02-2013, 22:08
Axel11
Axel11 is offline
Elke dag een stuk al (correct) vertaalde tekst lezen met het Latijn/Grieks ernaast. Dan gaat wel in je hoofd zitten waar je het antwoord op een gestelde vraag kunt vinden wanneer dat stuk tekst op het CSE/SE komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten