Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2013, 15:50
ShiftyZ
ShiftyZ is offline
Hallo Allemaal,

Ik loop al een paar maanden rond over het feit dat ik stapelverliefd ben op een meisje in mijn klas. Maar mijn vraag is of het zo is dat zij mij ook leuk vind. We doen best veel dingen samen (Zoals Engels,Nederlands), praten best veel in de pauzes etc.

Groetjes,
Kevin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2013, 15:55
bierkoning
bierkoning is offline
De makkelijkste manier om erachter te komen is door met haar te praten. Als je al goed contact met haar hebt kun je haar is uitnodigen voor een drankje, of een wandeling, of samen schaatsen ofzo. Dan kun je op date, en haar een beetje beter leren kennen. En kom je er snel genoeg achter of ze jou ook leuk vindt.
Oud 15-02-2013, 15:58
Padzorz
Padzorz is offline
Met de weinig informatie die je geeft gaat echt niemand ooit kunnen bepalen of zij verliefd is op jou of niet. Het is niet omdat je af en toe met haar praat ze geinteresseerd is in jou. Als je wilt weten of ze interesse heeft begin dan al eens met haar uit te vragen ...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 16:01
ShiftyZ
ShiftyZ is offline
Citaat:
Met de weinig informatie die je geeft gaat echt niemand ooit kunnen bepalen of zij verliefd is op jou of niet. Het is niet omdat je af en toe met haar praat ze geinteresseerd is in jou. Als je wilt weten of ze interesse heeft begin dan al eens met haar uit te vragen ...
Zijn er enkele kenmerken of iemand je leuk vind? Misschien kan ik daar beter antwoord op geven..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 16:19
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
Zijn er enkele kenmerken of iemand je leuk vind? Misschien kan ik daar beter antwoord op geven..
Er zijn zeker zo'n 'kenmerken'. Het probleem is dat vrouwen beter dan mannen zijn in zo'n dingen, een vrouw heeft dikwijls heel snel door of een man haar wilt of niet. De meeste mannen hebben daar iets meer moeite mee. Je moet niet verwachten dat er ergens een lijst is van '100 dingen die vrouwen doen/zeggen als ze een man leuk vinden', maar er zijn wel enkele kleine dingetjes waar je op kan letten.

Ten eerste vind ik het belangrijk om op een vrouw haar acties te letten i.p.v wat ze allemaal zegt. Het is niet moeilijk om tegen iemand te zeggen "Ik zie je graag, ik vind je leuk, ...", maar het is wel moeilijk om te tonen dat je iemand leuk vindt terwijl je die persoon niet zo leuk vindt.

Als je haar dus uitvraagt en ze zegt: "Neen.", maar tegelijkertijd raakt ze jou wel constant aan (aanraken is interesse) dan wilt dat gewoon zeggen dat ze jou gewoon aan het testen is en dat ze eigenlijk graag met jou uitwilt.

Dit is misschien een ver gezocht voorbeeld, maar dat is gewoon omdat het verschil goed duidelijk te maken.

Algemene interessefactors zijn: kijkt ze jou diep in de ogen als ze met jou praat of kijkt ze eerder constant weg, raakt ze jou veel aan, komt ze dikwijls in je buurt staan, ......

Maar eigenlijk is en blijft gewoon het belangrijkste: "Is ze vriendelijk tegen jou?" Als ze dit (gemeend) is dan zit het wel goed. Dit wil niet per se zeggen dat ze dan interesse heeft, maar dan staat ze zeker wel open voor contact.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 16:24
Verwijderd
Als een meisje vriendelijk tegen je is, dan is het een vriendelijk meisje. Dan staat ze open voor contact, maar zover was je al. Het ging je nu om romantisch contact. Als een meisje nee zegt op de vraag of ze met je uit wil, dan wil ze niet met je uit. Laat haar in dat opzicht dan ook in godsnaam met rust.

Wat je wél moet doen is meer met haar praten, proberen gewoon wat tijd met elkaar door te brengen. Meisjes zijn namelijk verschillend (en dus ook in hoe ze reageren of zich gedragen), maar tijd met elkaar doorbrengen is toch bij de meesten wel vereist om te zien of er meer in zit.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 22:37
ShiftyZ
ShiftyZ is offline
Ze zit niet echt vaak aan me ofzo (Het is op school) over het aankijken doet ze wel redelijk vaak en dan met een glimlach ofzo.

Mijn probleem over haar mee uit vrageb is haar dan gelijk het gevoel te geven van 'Hij wilt mij' of zoiets...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 08:00
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Als een meisje vriendelijk tegen je is, dan is het een vriendelijk meisje. Dan staat ze open voor contact, maar zover was je al. Het ging je nu om romantisch contact. Als een meisje nee zegt op de vraag of ze met je uit wil, dan wil ze niet met je uit. Laat haar in dat opzicht dan ook in godsnaam met rust.
Dit inderdaad.

En @TS: het is inderdaad vrij onmogelijk om iemand uit te vragen zonder dat die persoon er dan dingen bij gaat denken. Tenzij je al jaren vrienden bent en zoiets regelmatig doet. Wellicht moet je gewoon meer tijd met haar doorbrengen, zoals Lusi zegt en dan kom je er langzaamaan wel achter of zij er interesse in heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 22:33
ShiftyZ
ShiftyZ is offline
Zoals jullie misschien wel weten is het nu vakantie, Ik zal haar nu 2 weken moeten missen (Na de vakantie stage voor een week) is het misschien een goed idee om haar een berichtje te sturen via facebook dat niet gelijk overkomt als 'Hij wil iets met me' maar meer zoiets als: Oke we kijken wel.

Nu zat ik te denken om haar een berichtje te sturen zoals 'Ik verveel me, heb jij misschien is te doen?' zal dit goed overkomen zonder ook maar een gevoel te geven dat 'Hij wilt me' ik moet er nog een beetje achterkomen of ze mij ook leuk vindt natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 07:25
Vowel
Vowel is offline
Ik snap niet zo goed waarom je niet wil dat ze weet dat je haar leuk vindt. Zo krijg je namelijk nooit zekerheid. Als jij heel casual gaat doen denkt zij wellicht dat je gewoon als vrienden iets wil doen en zal ze misschien positief reageren terwijl dat verder niets betekent.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 11:24
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
Nu zat ik te denken om haar een berichtje te sturen zoals 'Ik verveel me, heb jij misschien is te doen?' .
Als je het zo stuurt lijkt het nogal of zij is gewoon een oplossing wanneer jij je verveelt. Je mag laten zien dat je graag met haar wilt afspreken. Dan zou ik eerder iets sturen als: "Hey, heb je zin om iets leuks te gaan doen in de vakantie?". Als je dit stuurt moet je daarna zelf ook wel met wat voorstellen afkomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten