Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2011, 23:19
Diamera
Diamera is offline
Hallo iedereen, ik zoek een goedkope manier om te bellen naar het buitenland met mijn mobiel en hoop dat iemand kan helpen. Sorry als ik geen merknamen of websites mag noemen trouwens. Heb ze maar in de spoiler gezet, als dat uitmaakt.

Spoiler

Nu vroeg ik me af, is er nog iemand die na dit alles een echt goedkope optie weet, uit ervaring of toevallig gevonden ofzo? Voor mobiel bellen naar het buitenland dus. Ik zou het erg waarderen. Alvast bedankt!

Edit: O ja het betreft Slovenië. Het maakt ook nog uit in welke zone je land zit dus misschien ook even handig om te melden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2011, 08:32
M@rco
M@rco is offline
En het is geen optie om Skype of iets dergelijks te gebruiken?

Er zijn in Nederland maar drie mobiele netwerken: KPN, Vodafone en T-Mobile. Alle providers maken gebruik van één van deze netwerken, dus de ontvangst is eigenlijk overal wel in orde. Lebara bijvoorbeeld maakt gebruik van het KPN-netwerk.

Overigens mag je gewoon merknamen of websites noemen hoor
Oud 05-09-2011, 08:39
Verwijderd
Heb je wel eens gekeken naar Aldi talk? Volgens mij heet het zo en anders moet je het even opzoeken op google. Het loopt via het KPN netwerk en ik ben er heel tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 15:57
Verwijderd
Vodafone met een buitenland-blox?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 20:47
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
En het is geen optie om Skype of iets dergelijks te gebruiken?

Er zijn in Nederland maar drie mobiele netwerken: KPN, Vodafone en T-Mobile. Alle providers maken gebruik van één van deze netwerken, dus de ontvangst is eigenlijk overal wel in orde. Lebara bijvoorbeeld maakt gebruik van het KPN-netwerk.

Overigens mag je gewoon merknamen of websites noemen hoor
Oh okee dan! Skypen doe ik ook regelmatig maar ja dan moet je toch weer achter de computer terwijl een belletje zo gedaan is. En ik bel niet zo lang meestal.

Citaat:
Heb je wel eens gekeken naar Aldi talk? Volgens mij heet het zo en anders moet je het even opzoeken op google. Het loopt via het KPN netwerk en ik ben er heel tevreden over.
Nee nog niet eigenlijk, bedankt voor je suggestie! Ik kijk net even, en voor EU naar EU betaal je volgens de site €0,39. Maar weet jij, of iemand, toevallig of een sim van Aldi Talk dan ook in een Hi telefoon past? Hi is ook van KPN. Ik weet niet of mijn mobiel gesimlockt is. Dit lijkt me heel aardig, ook de nationale tarieven zijn goedkoper dan ik nu heb.

Citaat:
Vodafone met een buitenland-blox?
Dank je, zou kunnen! Maar ik bel maar ongeveer wekelijks, en ook niet zo lang, dus €9,50 per maand en dat bovenop de gewone kosten is niet zo voordelig denk ik.

Thanks voor de suggesties in ieder geval! Ik ga Aldi Talk eens verder uitpluizen. Elke andere suggestie is natuurlijk ook welkom!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 21:53
M@rco
M@rco is offline
Als je je telefoon via Hi hebt dan kun je er vanuit gaan dat die gesimlockt is, ja. Als je hem langer dan een jaar hebt kun je gratis een unlockcode aanvragen via de website zodat je ook SIM-kaarten van andere providers kunt gebruiken.
Oud 06-09-2011, 08:42
hookee
hookee is offline
Ik bel naar het buitenland via 1649 of 1609
Je kunt daar een account aanmaken en je moet daar je telefoonnummer opgeven van waar je belt (jouw mobiele nummer dus).
Daarna kun je inbellen op een 010 nummer (in NL dus; gratis als je nog belminuten hebt) en krijg je een vriendelijke damesstem te horen die vertelt dat je het nummer moet intoetsen en afsluiten met #.
Je wordt dan doorverbonden en betaalt per maand per bank de tarieven, vermeld op de site.
Ik doe het al jaren, je belt voor een prikkie vanuit NL mobiel naar het buitenland.
Het enige omslachtige is het steeds moeten intoetsen van het (lange, buitenlandse) nummer, maar dat nemen de zuunige Hollanders graag op de koop toe.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 20:14
Verwijderd
Dat van de Aldi past in een Hi telefoon. Mijn broertje heeft dat ook gedaan en het werkt goed.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:37
Mayel
Mayel is offline
Met Lyca of lebara!
Oud 13-09-2011, 18:36
Lauwemens
Lauwemens is offline
Lebera!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 20:11
Danielsan
Danielsan is offline
Een goede optie voor Android smartphones (binnenkort ook iPhones geloof ik) is om de app credit call te downloaden. Lijkt heel erg op skype, maar het gaat gewoon via een telecomprovider ipv het internet, dus de gesprekskwaliteit is hetzelfde als wanneer je normaal belt.

http://www.creditcallapp.com/nl

https://play.google.com/store/apps/d...nal.creditcall

Misschien heb je er wat aan
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 16:35
Maaike89
Maaike89 is offline
Bellen via skype is gratis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten