Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2012, 08:35
Karistir
Karistir is offline
Hallo, ik heb een aantal problemen in me leven waar ik echt verdrietig om ben en er graag van af wil maar ik niet weet hoe ik dat kan doen:

- Aambei: ik heb een aambei en durf er met niemand over te praten, ook niet met me moeder. Vaak worden me kleren erdoor vies en beginnen ze te stinken, en moet dus elke dag miss zelfs 2x me kleren verwisselen, moet dus ook telkens weer een smoesje verzinnen waarom ik me kleren heb verwisselt. het stinkt echt behoorlijk erg, ik ben nu ook onzeker hoe ik het met de sex later ga doen, geen enkele vrouw wilt een stinkend man in bed? Hoe kom ik van m'n aambei af zonder operatie's en zonder dat iemand erachter komt? en hoe houd ik me kleren schoon zodat ze niet vies worden en stinken door de bloed van me aambei.

- Behaard: ik ben ook erg behaard terwijl ik pas 13 ben, ik scheer me al, is dit normaal? en het ergste is dat me hele lichaam ook vol zit, me benen, buik, borst, armen, en me schouders beginnen ook al een heeel klein beetje. is dit normaal? ik durf dus ook geen korte broeken aan te doen, of te gaan zwemmen met een groepje vrienden, en ben ook bang voor de mensen die me dan zullen aankijken.

ik ben hier echt niet blij mee en zit er me hele leven al mee (vanaf de dag dat ik er verstand van heb), ik wil graag serieuze antwoorden, dankjulliewel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2012, 09:36
Zeppelin
Zeppelin is offline
Aambeiencreme is gewoon in de drogist te koop zonder recept. Wat jij omschrijft klinkt behoorlijk vervelend. Je kan mij niet wijsmaken dat je moeder niks doorheeft, zij doet jouw was neem ik aan? Misschien moet je haar toch een keer vertellen waarom je kleding zo snel vies wordt en dat je graag van je nare probleem afwilt. Het is wel genant ja, maar jij kan er ook niks aan doen en je wilt er vanaf.

Je beharing : ja dat is normaal. Sommige jongens hebben 3 grassprietjes en andere jongens zitten helemaal onder, wederom ook weer weinig aan te doen. Je kan je eventueel laten harsen (bijv. je schouders/rug) maar dat is maar voor een paar weken. Denk dat je je erbij neer zal moeten leggen of moet sparen voor laserbehandelingen.

Ik vind dit best een sneu topic, sneu in de zin dat jij je zo schaamt voor dingen waar je (in eerste instantie) weinig aan kan doen en het vervolgens met niemand durft te delen. Dat zal wel heel eenzaam zijn.
Die aambeien moet je echt snel onder controle krijgen, dat is toch niet prettig leven zo. Als je het tegen iemand zegt kan diegene je helpen en kom je er vanaf. Ze gaan je echt niet uitlachen.
Oud 14-08-2012, 11:35
Verwijderd
Wat Zeppelin zegt; tien tegen één dat je moeder verdomd goed in de gaten heeft dat er iets aan de hand is. En ik denk ook dat je moeder jouw privacy wil respecteren of je er niet mee wil confronteren omdat ze vast weet dat jij je er niet gemakkelijk bij voelt. Dus doe jezelf een lol en vertel het haar! Het zal zeker voor opluchting zorgen, al is het maar een beetje.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 12:55
Karistir
Karistir is offline
Citaat:
Aambeiencreme is gewoon in de drogist te koop zonder recept.
En waarvoor zorgt die aambeiencreme? zal hij dan voorgoed wegzijn als ik hem vaak gebruik?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 13:12
Pluis
Pluis is offline
aambeien zijn een lastig probleem. Ze worden veroorzaakt doordat je zo hard moet persen op je ontlasting dat het slijmvlies met de bloedvaatjes daarin gaat uitpuilen. En tijdens poepen gaan ze dan kapot en dan bloedt het.
De oplossing zit hem niet alleen in cremes, maar ook in het voorkomen van dat je nieuwe krijgt. Daarvoor moet je veel vezels eten en daarbij veel drinken zodat je ontlasting zo zacht mogelijk wordt en blijft. Dan hoef je niet meer zo te persen en is de druk er af. Als je geluk hebt geneest dan de aambei vanzelf. Als het niet vanzelf weggaat dan kan je het beste toch eens naar de huisarts. (en als je ze schaamt hoef je dat niet aan je ouders te vertellen)
In aambeienzalf zit een verdovend middel dat ervoor zorgt dat de pijn en de jeuk weggaan. De aambei zelf raak je er niet van kwijt.
Oud 15-08-2012, 12:56
bloodyb
bloodyb is offline
Ik dacht dat aambeien alleen bloeden maar stinken?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 13:56
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik dacht dat aambeien alleen bloeden maar stinken?
als ze gaan ontsteken dan kan het ook ruiken.
Oud 15-08-2012, 16:36
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
- Behaard: ik ben ook erg behaard terwijl ik pas 13 ben, ik scheer me al, is dit normaal? en het ergste is dat me hele lichaam ook vol zit, me benen, buik, borst, armen, en me schouders beginnen ook al een heeel klein beetje. is dit normaal? ik durf dus ook geen korte broeken aan te doen, of te gaan zwemmen met een groepje vrienden, en ben ook bang voor de mensen die me dan zullen aankijken.
Over je andere problemen hebben andere mensen meer verstand dan ik, zodoende dat ik alleen op bovenstaand stuk reageer. Wat hier al is geopperd is om het te laten harsen, maar dat kun je dan blijven doen tot je een ons weegt, voor langere termijn krijg je het er niet mee weg. En aangezien je pas 13 bent en het nu al op jouw schouders krijgt, zal dit toch pas een beginnetje zijn denk ik.

Tja, je kunt de plekken waar je het vervelend vindt scheren, harsen, waxen (zul je al dan niet met regelmaat moeten herhalen, want het blijft met deze manieren terugkomen). Of, je gaat sparen voor laseren, IPL of SHR. Het zijn allen redelijk dure behandelingen, niet allemaal pijnloos en kun je denk ik beter pas over wat jaren doen (al dan niet wordt je sowieso afgeraden sommige dingen te doen als je nog geen 18 bent). Tot die tijd zul je 't er toch mee moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 16:46
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Over je andere problemen hebben andere mensen meer verstand dan ik, zodoende dat ik alleen op bovenstaand stuk reageer. Wat hier al is geopperd is om het te laten harsen, maar dat kun je dan blijven doen tot je een ons weegt, voor langere termijn krijg je het er niet mee weg. En aangezien je pas 13 bent en het nu al op jouw schouders krijgt, zal dit toch pas een beginnetje zijn denk ik.

Tja, je kunt de plekken waar je het vervelend vindt scheren, harsen, waxen (zul je al dan niet met regelmaat moeten herhalen, want het blijft met deze manieren terugkomen). Of, je gaat sparen voor laseren, IPL of SHR. Het zijn allen redelijk dure behandelingen, niet allemaal pijnloos en kun je denk ik beter pas over wat jaren doen (al dan niet wordt je sowieso afgeraden sommige dingen te doen als je nog geen 18 bent). Tot die tijd zul je 't er toch mee moeten doen.
of je leert er gewoon mee leven want zo heel boeiend is dat echt niet hoor. ik heb zelf ook een best behaard bovenlichaam. en heb er echt nooit problemen mee gehad.
Oud 21-02-2013, 21:49
iles
iles is offline
Citaat:
Hallo, ik heb een aantal problemen in me leven waar ik echt verdrietig om ben en er graag van af wil maar ik niet weet hoe ik dat kan doen:

- Aambei: ik heb een aambei en durf er met niemand over te praten, ook niet met me moeder. Vaak worden me kleren erdoor vies en beginnen ze te stinken, en moet dus elke dag miss zelfs 2x me kleren verwisselen, moet dus ook telkens weer een smoesje verzinnen waarom ik me kleren heb verwisselt. het stinkt echt behoorlijk erg, ik ben nu ook onzeker hoe ik het met de sex later ga doen, geen enkele vrouw wilt een stinkend man in bed? Hoe kom ik van m'n aambei af zonder operatie's en zonder dat iemand erachter komt? en hoe houd ik me kleren schoon zodat ze niet vies worden en stinken door de bloed van me aambei.

ik ben hier echt niet blij mee en zit er me hele leven al mee (vanaf de dag dat ik er verstand van heb), ik wil graag serieuze antwoorden, dankjulliewel.
Ik zou me over die aambeien niet te druk maken. 1 op de 2 mensen heeft wel eens last van aambeien. Ik zou er juist wel met je ma over praten. Misschien kan ze je juist helpen.

Als je nu trouwens gaat harsen en scheren enzo, dan moet je juist nog meer doen om in de toekomst je haar weg te krijgen.

aambeien is een vervelende aandoening. overigens kan het soms ook liggen aan overgewicht en is afvallen vaak ook een goede optie om er vanaf te komen

Laatst gewijzigd op 26-05-2013 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 17:27
Heer Wil
Heer Wil is offline
die aambeien zou ik wel laten behandelen, te beginnen met het tegen je ouders te vertellen. Alsof ze je daarvoor uit huis zouden plaatsen...

Wat betreft die haargroei, wat zou het uitmaken als je er daardoor minder knap uitziet? Wat waarschijnlijk niet uitmaakt zolang je je gezicht maar scheert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten