Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2013, 21:25
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe het zit met de a en e in Engelse namen ; Anna word uitgesproken als Enna En Linda is gewoon Linda, dus wanneer is het een en en wanneer een a??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2013, 00:15
DAH
DAH is offline
Andrew=Endrew, Ben Affleck=Effleck. Ik denk dat het iets is wat je voornamelijk op gevoel moet doen. Kijk vooral veel engelstalige zenders, zoals bbc. Daar kun je erg veel van leren.
Oud 21-02-2013, 19:47
Verwijderd
Dat is ook zo met attack de eerste a is een a andere een e, why?

bcc is saai.. beetje zoals Nl 1 en 2 wat ik ook nooit kijk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 20:25
tripster
tripster is offline
BBC heeft ook een zender die meer vergelijkbaar is met Nederland3 hoor

En er zijn best wat goede programma's ook op BBC One

Verder denk ik dat er in het Engels wel heel veel wordt uitgesproken op gevoel.
"Rihanna'' wordt door heel veel mensen als 'Riënna' uitgesproken, maar heel veel mensen zeggen ook Rihanna, gewoon met de a-klank.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 22:53
Verwijderd
Uhmm ik snap het niet wat je allemaal zegt, is er iemand die me het kan uitleggen veder?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 10:33
DAH
DAH is offline
Qua uitspraak gaat heel veel op gevoel. Ik betwijfel of er simpele regels over zijn. En de enige manier om dat te leren is door veel engels te horen. BBC heeft wel leuke series (vind ik): Live at the Apollo, Russel Howard's Good News, Have I got News for You, Nevermind the Buzzcocks, QI, Some Girls, en nog veel meer. Het enige probleem is wel dat ze soms vrij plat engels praten, maar da's ook Engels.
Oud 22-02-2013, 10:54
Verwijderd
Is er dus geen antwoord op me vraag?

Ik zat te denken en dacht dat het een a is als het aan het einde van een naam/woord zoals : Anna , Linda , bij woorden ervoor Attack

Het is wel makkelijk als de naam eindigd op een A
Maar hoe weet je nou of het een a of e is als die midden in de naam/woord staat voorbeeld Horan
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 18:13
DAH
DAH is offline
Citaat:
Is er dus geen antwoord op me vraag?

Ik zat te denken en dacht dat het een a is als het aan het einde van een naam/woord zoals : Anna , Linda , bij woorden ervoor Attack

Het is wel makkelijk als de naam eindigd op een A
Maar hoe weet je nou of het een a of e is als die midden in de naam/woord staat voorbeeld Horan

Gevoel, vooral. En een h na de a maakt het een a, zoals Oprah. Verder is het bijna altijd een e-klank, dat ik zo even kan bedenken. Horan is een naam die ik niet ken, dus ik durf er niets over te zeggen. Ik spreek 'm uit als Horčn.
Oud 25-02-2013, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Gevoel, vooral. En een h na de a maakt het een a, zoals Oprah. Verder is het bijna altijd een e-klank, dat ik zo even kan bedenken. Horan is een naam die ik niet ken, dus ik durf er niets over te zeggen. Ik spreek 'm uit als Horčn.
Horan is Ierse achternaam , spreek je uit als ja weet niet hoe je het uitlegt als je typt kan zijn wat jij typt of Horen, heb anders wel een link waar je kan horen hoe je het uit spreekt maar goed, dan denk ik toch als het aan einde van naam staat het een a is en voor of er in e ;p

Maar Malik spreek je de a wel uit als a

Laatst gewijzigd op 25-02-2013 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 13:23
DAH
DAH is offline
Citaat:
Horan is Ierse achternaam , spreek je uit als ja weet niet hoe je het uitlegt als je typt kan zijn wat jij typt of Horen, heb anders wel een link waar je kan horen hoe je het uit spreekt maar goed, dan denk ik toch als het aan einde van naam staat het een a is en voor of er in e ;p

Maar Malik spreek je de a wel uit als a
Als je de uitspraak hoort, door wie wordt het uitgesproken? De uitspraak verschilt heel erg in GB en Ierland. Sommigen spreken altijd een 'a' uit als een nederlandse a, anderen 50/50.

Malik zou ik uitspreken als 'Melk/Mellik', maar volgens mij is het geen britse naam, dus dan heb ik de neiging om het als 'Malík' uit te spreken.

Als ik het niet vergeet vraag ik t morgen wel even aan m'n engels docent, of er een formule achter zit.
Reageren

Regels voor berichten