Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2013, 20:38
Nalian
Nalian is offline
Hallo allemaal,

Al mijn leven heb ik een enorme interesse in geld, cijfers ect.
Ik heb alleen in alle haast een pakket gekozen zonder economie..

Ik doe op dit moment 5HAVO, N&G.
Ik zou graag volgend jaar willen beginnen met mijn studie, maar heb geen idee hoe ik dit zal doen. Ik heb gehoord dat je in de zomervakantie(?) bijgewerkt kan worden, maar ik heb niks op internet kunnen vinden.

Daarnaast is het grote probleem de kans dat het sociale leenstelsel volgend jaar in zou kunnen gaan. Om deze reden zou ik geen tussenjaar willen nemen.

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Ik heb ook lopen denken aan vwo, met als extra vak economie, maar daar heb ik mijn twijfels bij.

Alvast bedankt,

Emile
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2013, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alleen in alle haast een pakket gekozen zonder economie.
"In alle haast"? Haha hoe krijg je dat nu weer voor elkaar. Vooral als je dit zegt

Citaat:
Al mijn leven heb ik een enorme interesse in geld, cijfers ect.
Sorry, maar dat is gewoon ronduit dom

Citaat:
Wat zijn mijn mogelijkheden?
Ik ben niet zo thuis in HBO-opleidingkjes, maar toen ik naar de universiteit ging, was vooral wiskunde een voorwaarde om een economische studie te mogen gaan doen, aan de economievakken die je op de middelbare school kreeg, had je niet zo veel op de universiteit. Weet je zeker dat economie een vereiste is voor de studie die je wilt gaan volgen?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 15:28
Nalian
Nalian is offline
Bedankt voor je reactie!

Ik ben naar verschillende opendagen gegaan. Hier heb ik dit nagevraagd en ook in studiekeuze gids staat dit aangegeven. Op vwo is economie geen vereiste, havo wel. Als ik natuurkunde had, zou het wel mogelijk zijn (ze konden me de reden niet geven waarom dan wel).

Ook is het mogelijk met wiskunde B te doen, dus daar zit ik goed in.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 15:57
Verwijderd
Ah, dat had je al bekeken. Goed zo

Ik vind het lastig in te schatten voor de specifieke situatie natuurlijk, maar als de opleidingen genoegen nemen met wiskunde B, waarom dan niet op die basis de studie gaan volgen? Ben je bang dat je iets "mist"? Je zult wellicht bij enkele vakken wat harder moeten werken het eerste jaar, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit echt schokkend zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 16:08
Nalian
Nalian is offline
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen.

Ik kan de studie ook met wiskunde doen, maar ik MOET economie hebben..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 16:19
Verwijderd
Ooooh ok dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Ik weet niet precies wat de opties dan zijn, ik vrees dat je nogal aan de late kant bent in ieder geval... Sterkte/succes
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 17:08
christi-uit
christi-uit is offline
Ik had bij mij op school gehoord dat je in de meeste gevallen een vak als economie als een soort van vooropleiding kan doen of iets in die richting
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 18:51
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Weet je zeker dat je economie moet hebben?
Ik ging ooit is bij een studie kijken waar wiskunde b verplicht was en ik had alleen wiskunde a. Toen ik verder ging informeren of er echt geen mogelijkheid was zonder wiskunde b, zeiden ze dat wiskunde b niet verplicht was, maar het er om ging dat je geen hekel aan wiskunde moest hebben.
Dus ik zou dat eens persoonlijk gaan informeren. en als dat niet kan, kun je vragen of er toch een manier is om in september toegelaten te worden, zonder dat je nu eindexamen in economie doet. (door middel van een toelatingstest ofzo)
Oud 26-02-2013, 18:52
Nalian
Nalian is offline
Citaat:
Weet je zeker dat je economie moet hebben?
Ik ging ooit is bij een studie kijken waar wiskunde b verplicht was en ik had alleen wiskunde a. Toen ik verder ging informeren of er echt geen mogelijkheid was zonder wiskunde b, zeiden ze dat wiskunde b niet verplicht was, maar het er om ging dat je geen hekel aan wiskunde moest hebben.
Dus ik zou dat eens persoonlijk gaan informeren. en als dat niet kan, kun je vragen of er toch een manier is om in september toegelaten te worden, zonder dat je nu eindexamen in economie doet.
Dank je voor je reactie. Ik zal een mail sturen aan de hogeschool. Heb je misschien een idee of het landelijk geregeld is of per school?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Dank je voor je reactie. Ik zal een mail sturen aan de hogeschool. Heb je misschien een idee of het landelijk geregeld is of per school?
Het lijkt me dat de toelatingseisen (en het afwijken daarvan) per instelling geregeld is. Je zou dus best verschillende antwoorden van verschillende hogescholen kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 21:29
Nalian
Nalian is offline
bedankt!

ik zal laten horen wat er uit gekomen is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten