Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2013, 20:10
Saithrone
Saithrone is offline
Hallo lezers,

Ik zit op het MBO en doe de opleiding Mode en Wonen.
Het is een leuke opleiding alleen het is anders dan ik had verwacht.
De leraren leren je namelijk niets, ze laten je informatie opzoeken op internet en daar moet je vervolgens een verslag of toets van maken.
Ook laten ze je toetsen maken (zonder een uitleg te geven) in plaats van opdrachten maken,
maar daar leer je toch niks van?
En als leraar zijnde hoor je toch de leerlingen / studenten dingen te leren?

Hiermee wil ik duidelijk maken dat als je een vervolgopleiding kiest het anders kan zijn dan dat je had verwacht, of dan ze hebben laten zien op een open dag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2013, 20:21
Verwijderd
Ja, dat is jammergenoeg vaak zo. Ze willen dan het beste van de opleiding laten zien. Een betere indicator zou zijn om zelf nauwkeurig onderzoek te doen naar wat voor een opleiding jou leuk lijkt. Stel dat je monteur zijn leuk vindt; ga dan sites bezoeken of boeken lezen over monteurs. Of beter zelfs; zoek een monteur op en vraag of je een dag mag meelopen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 13:25
Ket
Ket is offline
Het klopt inderdaad dat het anders is dan verwacht. Op de opendagen doen ze extra hun best om ze te 'lokken'. Hier kunnen we niks aan doen en meestal word er ook geadviseerd om mee te lopen op een meeloopdag, dit heb ik toen gedaan en het is niet zo dat ik toen wat anders heb gezien maar de manier van lesgeven is anders wanneer je eenmaal op de school zelf zit.

Of er echt een oplossing hiervoor is, daar heb ik mijn twijfels bij maar het is zeker niet on nodig om andere leerlingen te informeren. Succes met de opleiding
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 09:07
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik leer ook geen fuck bij mijn studie (HBO). Daarom: zelfstudie. Kan je ook nog eens zelf bepalen wat je wilt leren. Dus ik ga dan alle afleveringen van 'Durf te denken' bekijken. Kijk ik samen met studiegenoten documentaires die ons interessant lijken. Boeken lezen die een bepaalde studiegenoot dan ook heeft gelezen en dan ga je het daar samen over hebben. En dan heb ik ook nog eigen projectjes. Bijvoorbeeld dat ik elke keer iets anders kook volgens een recept als ik ga koken voor huisgenoten. En dat bouw ik dan uit met ook nog zelf het toetje maken. Bij colleges of lezingen gaan zitten van een andere studie kan ook leuk zijn. Ik vind mijn eigen studie nog steeds heel tof, maar het had wel wat uitdagender gemogen. Hoe uitdagend een studie is weet je niet van te voren.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 12:50
Verwijderd
Uiteraard is een vervolgopleiding anders dan op de open dag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten