Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 16:32
addictive
addictive is offline
wat hoorde ik nou krijgt beatrix onze lieve koningin 4 miljoen per jaar?om alleen ff een paar dingen te doen en derest alleen maar op der luie duure stoel te zitten?
tsssssssss terwijl wij 'normale'mensen meer moeten inleveren
en ons kapot moeten werken omdat alles duurder is geworden nou ik vin et flauwekul!!!!!
is dit nou waar ofnie?
-xxx-sabien
Oud 17-09-2002, 16:35
eztah
eztah is offline
Ik weet niet precies hoeveel onze lieve Bea per jaar verdiend, maar het is iig ontzettend veel geld, ik denk eigenlijk wel meer dan 4 miljoen.
En ja dat betalen wij.

En vergeet niet: de bruiloft.
Tis een beetje een uitgekauwd onderwerp, maar het blijft een schande.

Bea uit de bijstand!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 16:37
REIE
REIE is offline
hmz, één miljoen vind ik al veel.

REIE
Oud 17-09-2002, 16:58
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
veel teveel
Oud 17-09-2002, 17:31
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
die maakt echt wel werkweken van meer dan 40 uur, maak je daar maar niet druk om iig.

wel teveel overigens
Oud 17-09-2002, 18:55
Blisz
Blisz is offline
tering zoveel???? en wat doet ze nou eigenlijk helemaal niks toch??
ze ken het beter aan mij geven

KuzZzZz............
Oud 17-09-2002, 19:04
Joostje
Joostje is offline
vraag me af wie nou eigelijk wel voor de monarchie is?

KuUUUuuuUZzZzzZ
Oud 17-09-2002, 19:25
Verwijderd
Ach nou ja, op de totale begroting is het niets... Maarja, als de regering een staatssymbool zo belangrijk vindt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:36
NN
NN is offline
Het koninklijk huis met alle onkosten daarom heen kost ruim een half miljard gulden per jaar, plm. 250.000 euro.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:57
NN
NN is offline
Ik heb het even opgezocht. Ze krijgt dit jaar vier miljoen meer dan anders.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:26
Unexplained
Unexplained is offline
Ik vind vier miljoen niet zoveel voor wat ze doet.

Alleen vind ik het volledig onnodig, omdat ze zelf een privévermogen heeft van 6,5 miljard Euro.
Oud 17-09-2002, 20:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ik stel voor om de wapenen op te nemen en het koningshuis omver te werpen. De verlichte despoten! Het geld komt het proletariaat ten goede!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:55
Verwijderd
mwah een koningin met weinig macht is beter dan een president met teveel macht, maar ok dat wij mee betalen aan de bruiloft &caviaar
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:11
D@mien
D@mien is offline
Et is idd walgelijk veel geld...veel teveel...en als we nou een walgelijk rijk land waren..
Oud 17-09-2002, 21:29
UnknoWn EntiTy
Citaat:
D@mien schreef:
Et is idd walgelijk veel geld...veel teveel...en als we nou een walgelijk rijk land waren..
dat zijn we ook
Oud 17-09-2002, 21:42
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
dat zijn we ook
merk ik persoonlijk anders weinig van...dr is nooit geld ergens voor....maar ik bedoelde dat we niet in een land wonen waarin iedereen walgelijk rijk is...en niet zoals nu waarin de elite onze belastingen innen....geef dat mens de helft van wat ze u verdient, en verdeel et es onder de mensen...of geef et aan een goed doel...
Oud 17-09-2002, 22:00
UnknoWn EntiTy
Citaat:
D@mien schreef:
merk ik persoonlijk anders weinig van...dr is nooit geld ergens voor....maar ik bedoelde dat we niet in een land wonen waarin iedereen walgelijk rijk is...en niet zoals nu waarin de elite onze belastingen innen....geef dat mens de helft van wat ze u verdient, en verdeel et es onder de mensen...of geef et aan een goed doel...

15 miljoen mensen: een van de landen met weinig inwoners.
1 van de kleinste landen in oppervlakte ter wereld.

10e economie van de wereld. Zoek maar eens op in je bosatlas.

werkelijk, je klinkt als een verwend kind.....
Oud 17-09-2002, 22:00
LostProphetX
LostProphetX is offline
Ze doet relatief NIKS!
En ze krijgt ervoor betaald, en niet alleen zij, maar ook andere leden van het huis...Waarom? Omdat ze jaren geleden iets betekenden?

Standbeeldje maken en get over it zou ik zeggen...

Mj
Oud 17-09-2002, 22:20
UnknoWn EntiTy
Citaat:
LostProphetX schreef:
Ze doet relatief NIKS!
En ze krijgt ervoor betaald, en niet alleen zij, maar ook andere leden van het huis...Waarom? Omdat ze jaren geleden iets betekenden?
Mj
nee, omdat ze dat voor een hele hoop mensen nog steeds doet
Oud 17-09-2002, 22:33
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

15 miljoen mensen: een van de landen met weinig inwoners.
1 van de kleinste landen in oppervlakte ter wereld.

10e economie van de wereld. Zoek maar eens op in je bosatlas.

werkelijk, je klinkt als een verwend kind.....
Ik zeg et misschein wat crappy, maar ik bedoel gewoon dat ze dat geld beter aan mensen moeten geven die daar wat aan hebbben...(4 Miljoen per jaar aan de kankerbestrijding is meer dan welkom lijkt me)Dat mens heeft een paar miljard aan kapitaal, en krijgt nogsteeds te veel poen per jaar in vergelijkiing met wat ze doet...
Steek et in de welvaart ipv in de overvolle portemonnee van de koningin...
Oud 18-09-2002, 09:58
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik heb het even opgezocht. Ze krijgt dit jaar vier miljoen meer dan anders.
Waar heb je dat opgezocht?

Citaat:
(uit De Telegraaf van vanochtend)
DEN HAAG, woensdag
De jaarlijkse kosten voor het Koninklijk Huis lopen volgend jaar op tot in totaal ruim dertig miljoen euro, bijna vier miljoen meer dan dit jaar.
In deze kosten zijn de uitkeringen begrepen aan koningin Beatrix, prins Claus, prins Willem-Alexander, prinses Máxima, prinses Juliana en prins Bernhard. Van de rest van het geld worden het personeel, de huisvesting en de overige kosten betaald.
Koningin Beatrix krijgt met € 746.000 de hoogste uitkering. Prins Claus ontvangt € 290.000. Willem-Alexander kan volgend jaar rekenen op € 221.000, terwijl Máxima een even groot bedrag ontvangt.
Aan prinses Juliana wordt in 2003 € 422.000 uitgekeerd en aan prins Bernhard € 203.000.
Ik vind 746.000 euro niet eens zo belachelijk veel, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 14:33
Verwijderd
Citaat:
LostProphetX schreef:
Ze doet relatief NIKS!

Standbeeldje maken en get over it zou ik zeggen...

Mj
Maar ze heeft geen privacy! Ze is het mooi wel ff!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 17:20
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Ik vind 746.000 euro niet eens zo belachelijk veel, eigenlijk.
Dit las ik ook in de metro vandaag, ik had het gelijk uit moeten zoeken.... maarja, luiheid he

maar idd, 746.000 euro is al best redelijk.
Oud 18-09-2002, 18:46
NN
NN is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Uit een krant. (Metro.) Maar bij mijn weten stond het gisteren of vandaag in alle kranten.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 13:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ook dat later genoemde bedrag vind ik nog veel te veel (ze krijgt overigens wél 4 miljoen, alleen is een groot deel hier van bestemd voor reizen, huishouding enz). Bovendien moet je nog mee nemen in deze overweging dat haar inkomen belastingvrij is, wat de helft scheelt.
Oud 19-09-2002, 14:49
respecTina
respecTina is offline
dat is niet waar de koningin betaalt gewoon net zoals alle nederlanders belasting.
Oud 19-09-2002, 18:31
Joostje
Joostje is offline
en daarnaast laat de koninklijke familie zich ook nog geld betalen voor de opening van niewe ing kantoren... Tenminste, mij lijkt dat WA er wel geld voor krijgt :/
Oud 19-09-2002, 18:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
respecTina schreef:
dat is niet waar de koningin betaalt gewoon net zoals alle nederlanders belasting.

Daarom staat dat natuurlijk in boeken constitutioneel recht en in onze grondwet:

Art 40 lid 2 GW

Citaat:
De door hen ontvangen uitkeringen ten laste van het Rijk, alsmede de vermogensbestanddelen welke dienstbaar zijn aan de uitoefening van hun functie, zijn vrij van persoonlijke belastingen. Voorts is hetgeen de Koning of zijn vermoedelijke opvolger krachtens erfrecht of door schenking verkrijgt van een lid van het koninklijk huis vrij van de rechten van successie, overgang en schenking. Verdere vrijdom van belasting kan bij de wet worden verleend (Statuut 2 lid 1)

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 22:37
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
addictive schreef:
wat hoorde ik nou krijgt beatrix onze lieve koningin 4 miljoen per jaar?om alleen ff een paar dingen te doen en derest alleen maar op der luie duure stoel te zitten?
tsssssssss terwijl wij 'normale'mensen meer moeten inleveren
en ons kapot moeten werken omdat alles duurder is geworden nou ik vin et flauwekul!!!!!
is dit nou waar ofnie?
-xxx-sabien
Vier miljoen ? Een schijntje van de miljarden per jaar die onze samenleving jaarlijks NETTO kwijt is aan het fenomeen "multiculturele samenleving".
Of dacht jij nou werkelijk dat de import van bijna 3 miljoen allochtonen sinds de jaren '60-'70 dit land ook maar enige "verrijking" heeft gebracht ?
En dan heb ik het nog alleen maar over geld.
Meer daarover kun je lezen in het boek van de econoom Pieter Lakeman (Binnen zonder kloppen) maar dat boek zal wel nooit behandeld worden in het vak Maatschappijleer.......
Tóch een aanrader.

En tenslotte: ik zou beslist niet met Bea willen ruilen. Ondanks die 4 miljoen waarvan ze dan ook nog haar personeel moet betalen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 23:06
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Joepie schreef:
Vier miljoen ? Een schijntje van de miljarden per jaar die onze samenleving jaarlijks NETTO kwijt is aan het fenomeen "multiculturele samenleving".
Of dacht jij nou werkelijk dat de import van bijna 3 miljoen allochtonen sinds de jaren '60-'70 dit land ook maar enige "verrijking" heeft gebracht ?
Meer daarover kun je lezen in het boek van de econoom Pieter Lakeman (Binnen zonder kloppen) maar dat boek zal wel nooit behandeld worden in het vak Maatschappijleer.......
Tóch een aanrader.
[edit]laat ook maar....[/edit]

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 23:17
twiety
twiety is offline
Citaat:
respecTina schreef:
http://www.republiek.myweb.nl/belastin.htm
"Belastingaanslag voor het koninklijk huis"
Interessant artikel!

Verder over de rijkdom van het koningshuis:

http://home.deds.nl/~quip/culturenl.html
"Volgens Forbes magazine herbergt Nederland de rijkste monarchie ter wereld. Het merendeel van haar 3,2 miljard dollar fortuin bestaat uit Shell aandelen. Een deel van haar onroerend goed (paleizen) is verkocht aan de Nederlandse Staat voor een jaarlijks (letterlijk en figuurlijk) vorstelijk belastingvrij salaris aan een aantal koninklijke leden (in 2000 Beatrix ontving $3,1 miljoen), terwijl deze rijkaards blijvend gebruik mogen maken van hun ex-bezittingen. De jaarlijkse totale kosten voor het koninklijk huis bedragen ruim 15 miljoen dollar, dit is zonder de beveiligingskosten. "

http://www.forbes.com/people/2001/06/26/0626queens.html
"Across the Channel, in the Netherlands, Queen Beatrix, 63, and the rest of the royal House of Orange share a much more respectable fortune of $3.2 billion. Most of the wealth comes from the family's longstanding stake in the U.K. and Netherlands-based oil company, the Royal Dutch/Shell Group. At one time, the royals reportedly owned as much as 25% of the oil company; their stake is now estimated at a minimum of 2%, worth $2.7 billion on the May 21 cutoff date for the Billionaires issue. The family also has an estimated 1% stake in financial services firm ABN-AMRO.

While the royal family transfered its palaces to the Dutch state in 1969 in exchange for an annual tax-free salary (Beatrix received $3.1 million last year), the Orange family still holds some personal real estate, jewels and antiques."
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Joepie schreef:
T�ch een aanrader.

En tenslotte: ik zou beslist niet met Bea willen ruilen. Ondanks die 4 miljoen waarvan ze dan ook nog haar personeel moet betalen.
Zwak argument. We zijn zelf begonnen met buitenlanders importeren om ze vieze werkjes op te laten knappen voor een paar rotcenten, dan moeten we nu ook niet zeuren dat de familie er8eraan komt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 15:42
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Joepie schreef:
slap gelul
...zucht
Oud 20-09-2002, 19:01
NN
NN is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Tóch een aanrader.

Joepie, die miljarden per jaar worden besteed aan tienduizenden hulpbehoevenden. Niet aan de rijkste vorstin van de wereld!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten