Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2013, 15:55
ricey
ricey is offline
Ik zit in 3 vwo en ik wil graag economie in mijn vakkenpakket kiezen. Nu zit ik te twijfelen tussen wiskunde A en B. Ik kan B wel aan, maar ik werk er ontzettend hard voor en ik ben bang dat het in de bovenbouw heel lastig wordt. Sommige onderdelen zoals meetkunde zijn toch niet van belang bij economie? Ook bevat A meer procenten en statistiek, waar economie meer over gaat. Omdat ik hoge cijfers haal, raadt iedereen mij wiskunde B aan. Echter vind ik al die figuren weer vervelend.

Ook zit ik te twijfelen of ik management en organisatie zal kiezen. Nou heb ik niet bepaald veel verstand van economie, en ik volg het nieuws niet vaak... Is dit vak nuttig? Het lijkt me namelijk wel interessant, maar ik heb geen flauw idee of ik dit aankan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2013, 15:59
Verwijderd
Met wiskunde b kun je meer studies gaan doen en het is denk ik handiger voor het vak economie zelf omdat dan de wiskunde die je terugvindt in economie makkelijker gaat vinden. Maar met wiskunde a is het ook prima te doen.

Vraag anders wat je wiskunde docent ervan vindt?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 16:30
Silvano08
Silvano08 is offline
M&O gaat meer over de micro-economie, dus de economie in bedrijven. Het is ietwat exacter en met wat meer rekenwerk dan het vak economie. Het hangt er een klein beetje vanaf wat je later wil gaan doen of het goed is om dit vak te kiezen...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 19:22
Endorsed
Endorsed is offline
Voor Economie is Wi B zeker heel handig. Economie op de universiteit is een uitermate wiskundig vak in vergelijking met andere gamma(?) studies. Mensen met Wiskunde B doen het dan ook structureel beter bij Economie.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 17:52
ricey
ricey is offline
Op welke manier helpt wiskunde B met economie? En is het echt heel moeilijk of kan het nog makkelijker zijn dan wiskunde A?

Wat houdt M&O eigenlijk in en vereist dat veel algemene kennis? Wat zijn de moeilijkheden?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 18:18
Endorsed
Endorsed is offline
Citaat:
Op welke manier helpt wiskunde B met economie? En is het echt heel moeilijk of kan het nog makkelijker zijn dan wiskunde A?

Wat houdt M&O eigenlijk in en vereist dat veel algemene kennis? Wat zijn de moeilijkheden?
Het is ietsje lastiger. Maar iedereen op VWO kan er gewoon een voldoende voor halen op het eindexamen. Bij Economie komt gewoon redelijk veel wiskunde bij kijken op de universiteit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten