Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2013, 02:41
Eclipse12
Eclipse12 is offline
Hallo mensen,

Ik heb echt enorm last van slapeloze nachten de afgelopen paar maanden.
Ik ben 16 jaar en heb sinds een tijdje een klein webshop ( zo kun je het noemen )
Elke avond denk ik telkens of ik nog iets moet opsturen of dat er klanten zijn die problemen hebben OF ik maak me zorgen dat ik misschien geen klanten meer krijg en dus zit ik tot heel laat in de nacht me hotmail te checken.

Ik weet niet of jullie wat tips hebben ?
Slaappillen heb ik al aan gedacht maar ik wil liever niet aan die rotzooi beginnen.

dank
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 06:53
Businessguy
Businessguy is offline
Tot in de nacht je e-mail checken is niet nodig aangezien je de volgende dag toch ook gewoon je mail kan opentrekken?
Aangezien je een webshop hebt lopen is het voldoende om 3x over de dag verspreid je e-mail na te trekken en eventueel een mail te beantwoorden.

Gaat je slapeloosheid alleen in combinatie met het denken dat je elk moment een e-mail hebt binnengekregen of ook dat je misschien je geïnvesteerde geld niet terugziet omdat er geen klanten zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 12:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Aangezien dit over slapeloosheid gaat kan dit denk ik beter naar L&G...
Oud 10-03-2013, 12:45
Elin3
Elin3 is offline
Wees reëel, je shop gaat niet beter lopen door 20x te kijken. Ga naar bed en laat je de volgende morgen verrassen. Spreek voor jezelf af dat je op bepaalde vaste tijdstippen met je shop bezig ben. De momenten daarbuiten hoef je er dan totaal niet mee bezig te zijn. In het begin is dat lastig, maar zorg dat je er een ritme in krijgt. Zet op een normale tijd je pc en je mobiel uit (als je mail ook op je mobiel komt) en gun jezelf rust!
Oud 10-03-2013, 13:51
Verwijderd
Je bent dus vooral aan het piekeren. Slaappillen zijn daar op termijn geen oplossing voor en ik denk dat je huisarts ze hiervoor ook niet voor zou schrijven.

Doe minstens een uur voordat je gaat slapen iets dat je leuk vindt en dat vooral helemaal niets met je webshop te maken heeft. Liefst iets waarbij je ook niet in een fel licht kijkt, maar als je niets kunt bedenken dat je leuk vindt is tv kijken of gamen ook goed, omdat het probleem bij jou toch vooral het piekeren is. Hierdoor vul je je hoofd met gedachtes die niets met je webshop te maken hebben, zodat je in bed minder geneigd bent er nog over na te denken.

Probeer ook of het helpt als je de dingen waar je over piekert opschrijft, voordat je aan dat uur leuke-dingen-doen begint, zodat het een to-do-lijstje voor de volgende dag wordt en je het beter van je af kunt zetten.

Om te voorkomen dat je tot diep in de nacht je hotmail zit te refreshen: Maak gewoon duidelijke afspraken voor jezelf. Check je email op een aantal vaste tijdstippen (bv 7 uur 's ochtends, 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds) en verder niet, bij een kleine webshop is dat waarschijnlijk wel genoeg. Als het kan, zet dan daarna je computer ook uit (maar ik weet niet of die ook als server functioneert).

Staat je computer bij je op de slaapkamer? Zo ja, overleg met je ouders of je 'm ergens anders mag zetten, dat slaapt relaxter, zeker als hij 's nachts aan moet blijven staan.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 19:35
loveyou123
loveyou123 is offline
drink: slaap lekker thee van pickwick!!! dat helpt echt ik sliep ook nooit maar sinds ik dat iedere avond drink slaap ik echt stukke beterrr. je moet voor dat je gaat slapen een kop slaap lekker thee drinken en dan slaap je vanzelf wel!
succes
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 23:51
otacilio
otacilio is offline
Besef dat er geen klant is die van jou verwacht dat je diep in de nacht nog reageert op mail. Begin niet meteen aan slaappillen. Ik kan me goed vinden in de bovenstaande tip over thee, heeft mij ook geholpen. Thee zorgt ervoor dat je in een soort relaxhouding komt. Probeer ook vanaf een uur voor je gaat slapen geen beeldschermen te gebruiken, dit gaat namelijk ten kosten van een goede nachtrust

Regels voor berichten