Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2013, 22:57
Verwijderd
Ik heb overal op internet gezocht maar ik kan niet vinden hoe het heet. Ik heb veel moeite met slapen omdat ik als ik mijn ogen dicht doe, vlekjes zie. Volgens mij ziet iedereen deze vlekjes, maar ik kan maar niet slapen omdat ik zo bang ben dat ik er iets in ga zien, wat ik meestal wel doe. Die vlekken veranderen in gezichten en voorwerpen, ik verbeeld me vaak dat ze naar me kijken. Ik blijf vaak tot laat op in de hoop dat ik zo moe zal zijn en meteen in slaap val.

Is er iemand die ook zoiets heeft of heeft gehad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2013, 22:59
justin1998
justin1998 is offline
ja ik heb het ook wel is kan ovververmoeid zijn van je ogen teveel of teweinig slaap zijn maar als dat niet zo is zou ik toch even langs huisarts gaan
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 23:01
Verwijderd
heb je misschien tekort aan vitamine-A en/of vitamine-C ?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 23:04
Verwijderd
Nou, volgens mij niet.

Als jullie je ogen dichtdoen of als het donker is zie je toch ook gekleurde vlekken? Het is alleen het probleem dat ik er dingen in zie.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 23:09
justin1998
justin1998 is offline
die zie je niet die denk je erbij het is gwn iets wat je voor de gek houd omdat je eraan gaat denken daar doe je niks aan tenzij je er niet aan denkt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 23:10
Verwijderd
maar ik kan er niet niet aan denken. dat ik eraan denk is juist het probleem.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 23:14
justin1998
justin1998 is offline
jaa daarom zie je het omdat je dat denk omdat je er gelijk aan denkt als je een x onbewust niet eraan denkt houd het ook op
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 23:16
Verwijderd
Citaat:
maar ik kan er niet niet aan denken. dat ik eraan denk is juist het probleem.
Probeer als je je ogen dicht doet aan iets anders te denken.

Als je je ogen dicht doet moet je een 'verhaal' gaan verzinnen. Over 5 jaar ga je je droomhuis bouwen, je wilt hierbij een zwembad. Hoe moet dat zwembad eruit komen te zien, wat moet er in dat zwembad aanwezig zijn. Hoe groot moet het worden, hoe richt je je huis in.. maak een leuk verhaal..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 23:17
Verwijderd
wow, die kon ik niet volgen maar goed, ik heb donderdag een afspraak bij de psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 23:18
justin1998
justin1998 is offline
Citaat:
wow, die kon ik niet volgen maar goed, ik heb donderdag een afspraak bij de psycholoog.
beter veel suc6 daaro
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 18:10
DAH
DAH is offline
Dat had ik vroeger ook. Nu niet meer, of het valt me minder op. Maar vroeger was het een orgie aan kleur en vormen. Dat je er gezichten in ziet is niet verrassend. De mens probeert al dan niet bewust bekende vormen te zien in abstraktere vormen. Ik zie soms een draak, of een ruimteschip als ik naar de wolken kijk. Anderen zien niets of misschien iets heel anders.
Oud 10-04-2013, 18:13
Verwijderd
Waarom moet je daarvoor naar psycholoog??

het is toh meer iets voor de dokter?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 22:16
Verwijderd
nou, het zijn niet gewoon vormen. Maar echt dingen zoals gezichten en meestal dingen waar ik erg bang voor ben. Daardoor durf ik niet te slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 06:45
DAH
DAH is offline
Zoals ik al zei: Mensen proberen (onbewust) bekende vormen en patronen te zien. Ik ken me herinneren dat ik de wekker van m'n vader altijd aanzag voor een monster uit een of andere film, als het licht was in de kamer en kon zien dat het een wekker op een krukje was, dan zag ik er niets anders in. Als het donker was, zag ik alleen contouren en waar de cijfers stonden, zag ik ogen. Ik heb nog steeds dat als ik erg snel ergens naar kijk, ik iets anders kan zien dan dat er is. Hoe ik me voel heeft er ook invloed op.
Reageren

Regels voor berichten