Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2013, 19:56
Sheilaa
Sheilaa is offline
Hallo,

Ik heb een vraag over welke wiskunde ik moet kiezen, ik zit nu in 3vwo en moet dus een vakkenpakket kiezen, ik wil heel graag geneeskunde gaan studeren maar dan heb je wiskunde B nodig.. En ik vind wiskunde best wel moeilijk.

Weet iemand misschien als het dan wel slim is als ik het kies??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2013, 03:39
Verwijderd
Hey! Ik heb precies hetzelfde eigenlijk, op dat geneeskunde willen na dan. Even dat je het weet: tegenwoordig kan geneeskunde ook met wiskunde A. En mijn broer, die geneeskunde succesvol heeft gedaan, zegt dat je eigenlijk ook weinig tot geen wiskunde B-dingen nodig hebt bij de studie zelf

Hoe ziet de rest van je profiel eruit? Als het een N-profiel is zou ik toch wiskunde B proberen, tenzij je het kan opbrengen om N&G met wiskunde A te doen, wat iets zwaarder is voor bij natuurkunde en scheikunde. Ik zelf heb E&M gekozen met wiskunde B, gewoon om B geprobeerd te hebben, maar ik sluit niet uit dat ik snel naar A switch. Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 06:08
Sheilaa
Sheilaa is offline
Oke dankje
Maar ik wil in Amerika studeren en volgensmij heb je dan wel wiskunde B nodig...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 10:25
Verwijderd
Oh dan wil je probably ook in Amerika aan de slag als dokter of iets in die richting?

Ik weet dan niet wat je daar nodig voor hebt.. Vooral omdat t middelbare schoolsysteem er ook zo anders is. Ik zou er even met de decaan op je school over praten.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Oh dan wil je probably ook in Amerika aan de slag als dokter of iets in die richting?

Ik weet dan niet wat je daar nodig voor hebt.. Vooral omdat t middelbare schoolsysteem er ook zo anders is. Ik zou er even met de decaan op je school over praten.
Goed advies. Doe dat vooral. Ik was ook bizar slecht in wiskunde, maar heb uiteindelijk toch wiskunde B gekozen en wel mijn vwo diploma gehaald. Ik heb wiskunde alleen wel afgesloten met een 4 (2,9 voor mijn eindexamen ), wat vanaf dit jaar niet meer kan omdat je volgens de nieuwe regeling maar één 5 mag halen binnen de vakken wiskunde, Nederlands en Engels (al weet je natuurlijk niet wat voor idiote nieuwe regeltjes de overheid er over 3 jaar weer bij heeft bedacht).

Denk er dus goed over na! Als je denkt dat je het echt niet gaat kunnen is het misschien verstandig het niet te kiezen, dat kan je een hoop (misschien tevergeefse) moeite besparen. Kijk ook eens op deze website (klik) en dan vooral bij de onderdelen die bij wiskunde B aan bod gaan komen (wat je gaat krijgen kun je vinden op pagina 4 van de wiskunde B eindexamen syllabus, klik) Dan kun je alvast zien wat er van je verwacht wordt en of je het moeilijk vindt.

Maar zoals T78 al zei, bespreek eerst eens met je decaan wat de mogelijkheden zijn zonder wiskunde B.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 18:11
Sheilaa
Sheilaa is offline
Ik heb (als ik de toets die ik vandaag goed gemaakt heb) alleen eennegatief advies voor wiskunde B
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 22:00
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Oke dankje
Maar ik wil in Amerika studeren en volgensmij heb je dan wel wiskunde B nodig...
Heb je al een beetje nagedacht hoe je dat allemaal waar wilt maken in Amerika? Daar studeren is namelijk heel erg duur. Als je dat al allemaal hebt uitgedacht en je gaat ervoor dan zul je wiskunde B moeten doen en 3 jaar bikkelen, maar anders zou ik toch voor wiskunde A gaan als dat in Nederland geen probleem is.
Oud 05-04-2013, 17:46
Cods
Cods is offline
Als ik jou was zou ik het proberen, als het dan niet lukt kan in de 5de alsnog naar wiskunde A.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2013, 21:29
Sheilaa
Sheilaa is offline
Citaat:
Als ik jou was zou ik het proberen, als het dan niet lukt kan in de 5de alsnog naar wiskunde A.
Ja das waar, ik denkt dat ik het maar gewoon doe thanks
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 10:19
Verwijderd
Ik had in de 3e klas hetzelfde probleem als jij. Ik heb er heel lang overna gedacht om wiskunde A te gaan doen, ik dacht zeker te weten dat ik geneeskunde wilde doen en daar had je toch geen wiskunde B voor nodig. Ik heb uiteindelijk toch voor wiskunde B gekozen, met de gedachte dat ik waarschijnlijk toch binnen een jaar wiskunde A zou gaan doen omdat t te moeilijk zou worden. Nu zit ik in de 6e en ben ik dolblij dat ik wiskunde B heb, omdat ik nu weet dat ik scheikunde ga studeren, bovendien bleek ik het wel aan te kunnen (ga waarschijnlijk slagen met een 8). Ik zou zeggen probeer het gewoon, kijk of je het wat vindt of niet. Je kan altijd nog wisk A gaan doen maar andersom gaat lastiger.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:50
Cods
Cods is offline
Citaat:
Ja das waar, ik denkt dat ik het maar gewoon doe thanks
Echt doen, ik twijfelde ook heb uiteindelijk voor Wiskunde A gekozen en ik kan je vertellen ik heb er echt heel veel spijt van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten