Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2013, 17:45
Verwijderd
Ik heb soms, dat ik last krijg van me voeten ofzo bij het lopen, en laast ging ik bukken om iets te pakken, en heb sinds vorige week woensdag beetje last van me rug.

Wie heeft er nog wel vaker last zijn van dagelijkse pijntjes en wat doen jullie er tegen?

Laatst gewijzigd op 05-04-2013 om 12:25. Reden: aangepast, kan nuttig zijn voor anderen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 17:57
Verwijderd
Rugpijn hebben best veel mensen last van, ik persoonlijk meer als ik ongesteld ben.
Heb je de laatste tijd een bepaalde sport gedaan dat het toen is ontstaan?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 18:13
Verwijderd
Maar ik heb vaker wel pijn of last van iets en dan hoef ik niet eens een sport te doen, vandaag ook beetje af en toe last van me schouders en ik deed niks,,
nee heb geen sport gedaan hele week niet..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 19:39
Pluis
Pluis is offline
iedereen heeft wel eens pijntjes in zijn/haar spieren. en daar is niet altijd een duidelijke oorzaak voor.
Oud 03-04-2013, 19:42
Verwijderd
Gelukkig, want het lijkt net alsof ik de enige ben, hoor niemand er over ofzo, behalve dat ik elke dag iets te zeggen heb
in 1 week last van me voet, vinger, schouders, schoudersblad en rug
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 20:30
Pluis
Pluis is offline
Dat komt doordat de meeste mensen dat soort dingen gewoon voor zich houden omdat ze het niet zo boeiend vinden.
Oud 03-04-2013, 20:55
Verwijderd
Zou kunnen of ze hebben er geen last van ;p

in iedergeval is me rug 'pijn' niet 1 die 1 dag duurde maximaal,
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 00:45
DAH
DAH is offline
Zeker als je zwaardere dingen pakt, moet je je rug recht houden en je knieën buigen, niet je rug buigen. Ik kreeg soms last van mijn rug als ik het 'fout' deed. Dan is de rug een beetje overbelast.
Verder denk ik dat vrij veel mensen hier em.daar pijn(tjes) hebben, maar er niet over spreken. Ik hou meestal mijn mond over de pijn die ik heb, tenzij het ongebruikelijke/relatief hevige pijn is.

Je zei trouwens dat je niets hebt gedaan. Heb je vrij veel geschreven/gecomputerd?
Oud 04-04-2013, 16:50
Ieke
Ieke is offline
Iedereen heeft elke week wel wat. Het meeste valt geen naam op te plakken, is onschuldig en gaat vanzelf weer over. Verder hebben veel mensen een zwakkere plek zeg maar, wat regelmatiger terug komt. Bij de ene is dat de rug, de andere de schouder, de volgende vermoeidheid etc.
Als het raar is, anders dan anders, je maakt je er veel zorgen over etc kan je natuurlijk altijd langs de huisarts.
Oud 04-04-2013, 17:36
Verwijderd
Je wordt oud.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 17:43
Verwijderd
Als je vaak pijn in je rug of schouders hebt, kan dat trouwens ook komen door juist te veel stilzitten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 17:55
Verwijderd
Ik zit niet alleen maar stil ofzo, maar me rug pijn is terug door boodschappen tas, was weg tot ik die tas ging dragen, ik vind het niet waard om voor zoiets naar dokter te gaan het is maar last van me rug niet echt dat het pijn doet, maar bij sommige bewegingen voel ik het..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 18:06
Verwijderd
Nou, als je zelf weet waar het aan ligt, dan is dat ook duidelijk toch. Dat je er niet mee naar de dokter gaat als je een dag een beetje rugpijn hebt is logisch, die kan daar ook niets mee.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 18:20
Verwijderd
Begin ging ik alleen maar bukken nou als dat al iets doet, heb het niet 1 dag, maar het is niet echt lastig ofzo dat ik niet goed kan zitten ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-04-2013, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Dat komt doordat de meeste mensen dat soort dingen gewoon voor zich houden omdat ze het niet zo boeiend vinden.
Dat. Niet om het ee of ander Amor, maar ik zie echt het ene topic na het andere verschijnen van jou over psychische en lichamelijke dingen. Maak je eens niet zo druk over dingen die niet raar of opvallend zijn. Wat pijn hier en daar is normaal in het leven. Als het niet meer weggaat of het wordt ondraaglijk, dan zoek je een dokter op die je gaat onderzoeken en verder sturen als hij denkt dat er iets mis is. Wij zijn geen dokters (nou ja sommigen wel, maar ook die kunnen niet via internet oordelen).

Wat ik doe met dagelijkse pijn?
Ik heb vrij standaard hevige rugpijn als ik iets meer doe dan normaal, komt door hypermobiliteit maar ook door lang in het ziekenhuis liggen en een problematische rug en bekken. Ik ga regelmatig naar een kinesist daarvoor. Als de pijn te erg is, dan ga ik in bed liggen met een verwarmingsdeken aan. Als het ondraaglijk is, dan neem ik een pijnstiller, maar dan kan ik ervoor niks meer en erna ook niks meer omdat ik ko ga. Alle andere pijn verdraag ik gewoon tenzij ik het niet vertrouw en dan moet het al iets heel raar zijn dat ik nog nooit eerder heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 02:31
Verwijderd
ik negeer pijn, als ik eraan denk blijft het me storen en blijf ik ermee bezig. Helaas werkt dit als ik wil slapen niet zo goed als overdag, maargoed als het echt erg is neem ik wel een pijnstiller
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 09:37
Verwijderd
Dan ga je naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 19:43
Nonny
Nonny is offline
Denk in dit geval maar gewoon pijn is fijn. Probeer er niet op te letten idd en doe gewoon dingen die je normaal ook doet. Als je 's nachts als je in bed ligt niet kan slapen van de pijn neem je een paracetamol en is het de volgende dag vaak wel weer over. Zoniet, zoek een dokter
Reageren

Regels voor berichten