Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2013, 14:39
FreeLizxx
FreeLizxx is offline
heey
ik heb voor de eerste keer seks gehad met mijn vriendje maar ik ben een beetje bang, want ik neem de pil nu voor 2weken en ben niet begonnen in mijn menstruatie en ik neem m best onregelmatig maar wel binnen 36 uur, dacht ik.. misschien een keertje niet.. en we hebben het gedaan zonder condoom, zou het nu kunnen dat ik zwanger ben!?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 14:43
Verwijderd
Als je de gebruiksaanwijzing niet volgt is de kans aanwezig ja.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 16:02
Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Citaat:
Als je de gebruiksaanwijzing niet volgt is de kans aanwezig ja.
Mee eens, Je kan beter niet afwijken van een gebruiksaanwijzing.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 16:21
bloodyb
bloodyb is offline
Als je binnen 72 uur seks hebt gehad moet je NU naar een apotheek gaan met weekenddienst en de Moning After Pil halen!
Oud 17-02-2013, 16:59
FreeLizxx
FreeLizxx is offline
okee ik ben 15 kan ik die dan zomaar halen?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 17:03
bierkoning
bierkoning is offline
Dat kan. En ik dacht ook gewoon anoniem. Vragen over zwangerschap mogen op lichaam en gezondheid. Dus ik verplaatst hem even. Als je wil vertrouwen op de pil moet je hem wel serieus op de juiste tijden slikken en niet vergeten of je hem nou wel of niet hebt ingenomen.
Oud 17-02-2013, 19:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Morningafterpil kan je gewoon zonder recept halen bij apotheek of drogist maar wacht daar niet mee! Hoe sneller je die neemt hoe beter.
Oud 17-02-2013, 19:35
Martiño
Martiño is offline
Inderdaad rap naar de apotheek gaan voor de Morning After Pil! Je kunt bij elke drogist en (dienst)apotheek terecht, zonder recept. Ga daar inderdaad niet mee treuzelen want ieder uur telt, hoe langer je wacht, hoe onbetrouwbaarder de pil. Je wil niet voor je 16e al moeder worden neem ik aan.

En de volgende keer dat jij en je vriendje seks hebben, neem dan alsjeblieft goede voorzorgsmaatregelen! Als jullie elkaar oud genoeg vinden om seks te hebben, dan moet je ook verantwoordelijk genoeg zijn om de risico's van SOA en zwangerschap te vermijden! Daar zijn jullie allebei (je vriendje dus ook) verantwoordelijk voor.

Lees de bijsluiter van de pil, zodat je weet wanneer de pil veilig is en niet (en wat je moet doen als je eens een keer de pil vergeet). Het is ook verstandig om de pil heel gestructureerd in te nemen, iedere dag op hetzelfde tijdstip. Dat vergroot de betrouwbaarheid en verkleint de kans dat je de pil vergeet.
Wat sommige meisjes doen is bijv. de pilstrip vastbinden aan de tandenborstel, kam of tandpasta met een elastiekje, of een dagelijks terugkerend alarm in de telefoon zetten.

En misschien is het wel verstandig om in ieder geval het neuken 'double dutch' te doen, dus condoom én pil, zeker zo lang jullie nog allebei jong zijn en nog niet toe zijn aan het hebben van een kind. Probeer dat niet te ontwijken door hem niet in jou klaar te laten komen, als een jongen geil is heeft hij ook voorvocht, en daar zitten ook zaadcellen in waar je zwanger van kunt worden.

Laatst gewijzigd op 17-02-2013 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 11:23
Duvelke_024
Duvelke_024 is offline
Meis er is een kans dat je zwanger bent. Want je hebt de strip van een pil je moet de andere pil binnen 24 geslikt hebben. Daarnaast werkt je pil pas na een maand of 2/3 heel goed. Dus ga naar de appotheek en haal de morning after!
Oud 18-02-2013, 12:15
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Meis er is een kans dat je zwanger bent. Want je hebt de strip van een pil je moet de andere pil binnen 24 geslikt hebben. Daarnaast werkt je pil pas na een maand of 2/3 heel goed. Dus ga naar de appotheek en haal de morning after!
nou das ook niet helemaal waar. Als je hem netjes slikt ben je vanaf pil 1, maand 1 beschermd, maar dan moet je hem inderdaad wel regelmatig slikken. Dat van die 2-3 maand is dus een beetje onzinnig.
is dat jouw zwangere buik in je avatar?
Oud 18-02-2013, 19:34
Duvelke_024
Duvelke_024 is offline
Citaat:
is dat jouw zwangere buik in je avatar?
Inderdaad dat is mijn buik. Ik ben nu 31 weken zwanger. Nou het ligt ook per pil..hoe snel je beschermt bent.
Oud 19-02-2013, 07:42
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Inderdaad dat is mijn buik. Ik ben nu 31 weken zwanger. Nou het ligt ook per pil..hoe snel je beschermt bent.
Ook dat is onzin: als je de pil volgens voorschriften gebruikt (en dus op dag 1 van je menstruatie begint en je steeds rond dezelfde tijd de pil neemt) is de pil vanaf dag een betrouwbaar.

Als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint, moet je nog een week condooms gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 09:52
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Het antwoord is denk ik gegeven. Wil toch even zeggen dat het kan dat er ook niets aan de hand is/was. Veel meisjes schieten in de stres rond die leeftijd als ze seks hebben gehad. Die stres zorgt ervoor dat ze (veel) later ongesteld worden, wat alleen de stres nog maar weer vergroot.

Neemt niet weg dat het eerder genoemde advies het beste op te volgen is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 12:04
Martiño
Martiño is offline
Ze was niet te laat met ongesteld worden, ze heeft het over "niet begonnen [met de pil] in de menstruatie" (wat de correcte manier is om met de pil te starten), niet over "niet begonnen met de menstruatie". Het risico is dus daadwerkelijk aanwezig, en ze moet het advies zeker opvolgen.
Oud 19-02-2013, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ze was niet te laat met ongesteld worden, ze heeft het over "niet begonnen [met de pil] in de menstruatie" (wat de correcte manier is om met de pil te starten), niet over "niet begonnen met de menstruatie". Het risico is dus daadwerkelijk aanwezig, en ze moet het advies zeker opvolgen.
Ik hoop dat ze dan ook daadwerkelijk het advies heeft opgevolgd, ze laat namelijk niets meer horen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 22:55
Martiño
Martiño is offline
Tja, komt wel vaker voor dat mensen na het ontvangen van advies niks meer laten horen is ook geen verplichting natuurlijk!
Oud 19-02-2013, 23:08
tripster
tripster is offline
Citaat:
okee ik ben 15 kan ik die dan zomaar halen?
Natuurlijk, wat nodig is is nodig.

Laatst gewijzigd op 19-02-2013 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 23:09
Martiño
Martiño is offline
Het is een normale vraag hoor, je krijgt bij de apotheek niet zomaar alles mee, ook al is het 'nodig'. Facepalmen is daarentegen niet nodig.
Oud 19-02-2013, 23:18
aniN
aniN is offline
Ik snap niet waarom mensen het risico nemen

onveilige seks is altijd een nee
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 16:44
FreeLizxx
FreeLizxx is offline
allemaal bedankt voor de reacties! ik had de morning after pil gehaalt en paar dagen daarna seks gehad mét condoom!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 17:36
Martiño
Martiño is offline
Je moet tijdens de hele eerste strip condooms gebruiken! Je moet er echt voorzichtig mee omgaan! Als je jezelf oud genoeg vindt om seks te hebben, moet je je echt goed verdiepen in voorbehoedsmiddelen.

En de pil is niet 100% betrouwbaar, zéker als je hem op onregelmatige tijdstippen neemt (zoals jij zegt), maar ook als je de pil heel netjes op hetzelfde tijdstip neemt is er een kans op zwangerschap. Het is beter om wanneer het kan een condoom te gebruiken. En zorg ook dat jullie allebei gecheckt zijn op SOA.

Laatst gewijzigd op 23-02-2013 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 19:34
Em.
Em. is offline
Er zijn geloof ik ook pillen waarbij de pilstrip doorloopt in de stopweek (dan neem je wel een pil in, alleen ééntje zonder werking) zodat je écht altijd een pil slikt, met het idee dat je het dan ook beter onthoud. En je kunt ook de prikpil overwegen, als je het vaker vergeet, dan moet je ééns in de drie maanden langs de huisarts om die te laten zetten (of hoe zeg je dat?) en dan kun je de andere dagen niets vergeten en ben je tóch beschermd. Of er een gewoonte van te maken om én condooms én pil te gebruiken, dat is sowieso veiliger.
Oud 25-02-2013, 19:08
Verwijderd
Zet je wekker, zodat je de pil niet kan vergeten. En als je zo onregelmatig leeft dat een wekkertje zetten niet werkt; ga dan met je huisarts overleggen of er een andere vorm van anticonceptie bestaat die beter bij jou past. Bijvoorbeeld de pleisterpil (1x per week een nieuwe pleister opplakken), Implanon (staafje in je arm), of Nuvaring (ring die je in je vagina draagt). En er zijn nog veel meer opties.

Verder is de gewoonte condoom + pil (of andere hormonale anticonceptie) inderdaad een erg goed idee!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 16:51
pinkmaster
pinkmaster is offline
Ik denkdat je zwangr bent
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 18:30
MiBe
MiBe is offline
Lekker nuttige reactie; een maand na dato.
Oud 19-03-2013, 18:32
Martiño
Martiño is offline
Reacties zoals "lekker nuttige reactie" etc. zijn anders ook niet zo nuttig
Oud 20-03-2013, 00:51
MiBe
MiBe is offline
En erop wijzen dat die reactie niet nuttig is is op zijn beurt ook weer niet heel nuttig, de vicieuze cirkel is een feit
Oud 20-03-2013, 06:26
pinkmaster
pinkmaster is offline
Heb jebal een test gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 10:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En erop wijzen dat die reactie niet nuttig is is op zijn beurt ook weer niet heel nuttig, de vicieuze cirkel is een feit
Met het verschil dat ik het zeg als moderator en jou aanspreek met de boodschap dat je moet kappen met reacties als "lekker nuttige up" etc. Dit is een nieuw lid dat nog niet zo goed weet hoe het werkt, daarnaast vervuilen dit soort offtopic reacties het topic alleen maar, geef het gewoon een kans en anders zakt het topic vanzelf wel weg, of gebruik de rapporteerknop.

Citaat:
Heb jebal een test gedaan
FreeLizxx is al een maand niet meer online geweest, dus ik denk dat we lang op het antwoord kunnen wachten maar ik neem aan dat ze verstandig is geweest.

Regels voor berichten