![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint, moet je nog een week condooms gebruiken. |
![]() |
|
![]() |
Het antwoord is denk ik gegeven. Wil toch even zeggen dat het kan dat er ook niets aan de hand is/was. Veel meisjes schieten in de stres rond die leeftijd als ze seks hebben gehad. Die stres zorgt ervoor dat ze (veel) later ongesteld worden, wat alleen de stres nog maar weer vergroot.
Neemt niet weg dat het eerder genoemde advies het beste op te volgen is. |
![]() |
|
Ze was niet te laat met ongesteld worden, ze heeft het over "niet begonnen [met de pil] in de menstruatie" (wat de correcte manier is om met de pil te starten), niet over "niet begonnen met de menstruatie". Het risico is dus daadwerkelijk aanwezig, en ze moet het advies zeker opvolgen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je moet tijdens de hele eerste strip condooms gebruiken! Je moet er echt voorzichtig mee omgaan! Als je jezelf oud genoeg vindt om seks te hebben, moet je je echt goed verdiepen in voorbehoedsmiddelen.
En de pil is niet 100% betrouwbaar, zéker als je hem op onregelmatige tijdstippen neemt (zoals jij zegt), maar ook als je de pil heel netjes op hetzelfde tijdstip neemt is er een kans op zwangerschap. Het is beter om wanneer het kan een condoom te gebruiken. En zorg ook dat jullie allebei gecheckt zijn op SOA.
Laatst gewijzigd op 23-02-2013 om 17:42. |
![]() |
|
Er zijn geloof ik ook pillen waarbij de pilstrip doorloopt in de stopweek (dan neem je wel een pil in, alleen ééntje zonder werking) zodat je écht altijd een pil slikt, met het idee dat je het dan ook beter onthoud. En je kunt ook de prikpil overwegen, als je het vaker vergeet, dan moet je ééns in de drie maanden langs de huisarts om die te laten zetten (of hoe zeg je dat?) en dan kun je de andere dagen niets vergeten en ben je tóch beschermd. Of er een gewoonte van te maken om én condooms én pil te gebruiken, dat is sowieso veiliger.
|
Verwijderd
|
Zet je wekker, zodat je de pil niet kan vergeten. En als je zo onregelmatig leeft dat een wekkertje zetten niet werkt; ga dan met je huisarts overleggen of er een andere vorm van anticonceptie bestaat die beter bij jou past. Bijvoorbeeld de pleisterpil (1x per week een nieuwe pleister opplakken), Implanon (staafje in je arm), of Nuvaring (ring die je in je vagina draagt). En er zijn nog veel meer opties.
Verder is de gewoonte condoom + pil (of andere hormonale anticonceptie) inderdaad een erg goed idee! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ben ik zwanger of niet? Verwijderd | 21 | 25-04-2012 10:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil en zwanger? zo0tjuh | 1 | 02-02-2004 11:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Berekening over zwanger raken GimmeMath | 11 | 04-12-2003 12:37 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 | |
Seksualiteit |
Zwanger Zuccherino | 16 | 10-01-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
stel je voor... je raakt zwanger... en dan??? Luvlytallie | 26 | 18-05-2002 14:28 |