Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2013, 19:11
ralph94
ralph94 is offline
Hee allemaal,

Ik heb nog nooit een star wars film gezien, en nu wil ik er eigenlijk wel aan beginnen haha.

Ik weet dat 4, 5 en 6 eerder zijn opgenomen als 1, 2 en 3.

Mijn vraag is, welke film (4 of 1) ik als eerste moet bekijken, zodat de beleving het best is?

Groeten, Ralph.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2013, 19:13
WolterB
WolterB is offline
Als je voor een chronologisch verhaal wilt gaan 1-2-3-4-5-6.
Als je voor de beleving wilt gaan zou ik 4-5-6-1-2-3 gaan doen, want na deel 3 vallen de special effects van deel 4 behoorlijk tegen
Oud 24-03-2013, 19:15
ralph94
ralph94 is offline
Ja ik had ook al de trailers van 1 en 4 gezien en dat verschilde inderdaad behoorlijk haha. Thanks! Dan ga ik voor 4 denk ik.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 22:14
Carn
Carn is offline
4-5-6 en de rest ooit een keer kijken als je echt niets beters hebt te doen.
Oud 24-03-2013, 23:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
4-5-6 en dan stoppen, of inderdaad kijken als je echt niks beters te doen hebt.
Oud 25-03-2013, 15:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Persoonlijk vond ik Revenge of the Sith de enige deugdelijke film in de hele serie. Maar daar sta ik ongetwijfeld alleen in.
Oud 25-03-2013, 17:34
Verwijderd
1, 2 en 3 gewoon helemaal overslaan. Vooral revenge of the sith vermijden. Attack of the clones was als enige enigszins kijkbaar, zolang je Anakin maar blijft wegdenken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 17:59
Turk February
Turk February is offline
Vier, vijf en zes zijn van belang, de prequels niet. Vijf is trouwens het enige deel dat ik zelf nog weleens op wil zetten.
Oud 25-03-2013, 23:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
want na deel 3 vallen de special effects van deel 4 behoorlijk tegen
Dat durf ik te bestrijden ja, natuurlijk zijn de effecten minder talrijk en eenvoudiger, maar stiekem vind ik die klassieke effecten veel realistischer dan CGI. De mate waarin CGI in de prequels wordt toegepast is echt enorm storend en overdadig.

Ik heb toevallig dit weekend deel 2 en 3 nog een keer gezien en naast het acteerwerk (tenenkrommend) is vooral de CGI in deel 2 enorm storend en totaal niet overtuigend, alsof je naar een tekenfilm kijkt.
Oud 26-03-2013, 00:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Overigens wel de originele 4 kijken. Han shot first!
Oud 26-03-2013, 00:40
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat durf ik te bestrijden ja, natuurlijk zijn de effecten minder talrijk en eenvoudiger, maar stiekem vind ik die klassieke effecten veel realistischer dan CGI. De mate waarin CGI in de prequels wordt toegepast is echt enorm storend en overdadig.

Ik heb toevallig dit weekend deel 2 en 3 nog een keer gezien en naast het acteerwerk (tenenkrommend) is vooral de CGI in deel 2 enorm storend en totaal niet overtuigend, alsof je naar een tekenfilm kijkt.
Nou, de poppen in deel 4 vind ik wel een behoorlijk muppets-in-space-gehalte hebben.

Maar ik ben het met je eens, als het aankomt op ruimteschepen e.d. zijn de praktische effecten van de originele serie veel overtuigender.
Oud 26-03-2013, 05:57
Verwijderd
Stiekem ben ik altijd voor de Sith
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 08:55
*oma*
*oma* is offline
Poppen > computeranimatie
Oud 26-03-2013, 12:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou, de poppen in deel 4 vind ik wel een behoorlijk muppets-in-space-gehalte hebben.
Bedoel je Yoda (deel 5 en 6, in deel 4 zitten dacht ik geen poppen )? Ik vind Yoda juist als een pop enorm overtuigend, echt veel overtuigender dan in de prequels. Het komt veel natuurlijker en tastbaarder over, en de kwaliteit van de pop en de speler is zo goed dat ik echt niet het idee heb dat ik naar een pop zit te kijken.

Citaat:
Poppen > computeranimatie
inderdaad
Oud 26-03-2013, 14:01
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Bedoel je Yoda (deel 5 en 6, in deel 4 zitten dacht ik geen poppen )? Ik vind Yoda juist als een pop enorm overtuigend, echt veel overtuigender dan in de prequels. Het komt veel natuurlijker en tastbaarder over, en de kwaliteit van de pop en de speler is zo goed dat ik echt niet het idee heb dat ik naar een pop zit te kijken.
Ja, Yoda is in de oorspronkelijke deel vijf een stuk beter dan de later toegevoegde versie en dan die uit Sith, maar bijvoorbeeld die kerel waar Han op schiet, dat vind ik geen mooi gezicht.
Oud 26-03-2013, 14:59
Martiño
Martiño is offline
Oh, Greedo. Dat is een masker en make-up, geen pop, maar daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Tegenwoordig worden make-up en gezichtsprotheses ook steeds vaker vervangen door CGI, maar ook in dat geval vind ik de maskers vaak natuurlijker en overtuigender, ook al biedt CGI meer mogelijkheden om meer buitenaards ogende buitenaardsen te creëren.
Oud 26-03-2013, 15:03
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh, Greedo. Dat is een masker en make-up, geen pop, maar daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Tegenwoordig worden make-up en gezichtsprotheses ook steeds vaker vervangen door CGI, maar ook in dat geval vind ik de maskers vaak natuurlijker en overtuigender, ook al biedt CGI meer mogelijkheden om meer buitenaards ogende buitenaardsen te creëren.
Het probleem van die maskers is vooral dat ze nauwelijks bewegen. En verder vind ik ze in deel 4 ook niet van bijzonder hoog niveau.

Ik heb het hier alleen over Star Wars hè, niet over praktische effecten in het algemeen. Natuurlijk is CGI als het op menselijke wezens aankomt nog lang niet op het niveau van de beste praktische effecten, zowel qua realisme als qua esthetiek.
Reageren

Regels voor berichten