Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2002, 22:34
gothicje
gothicje is offline
ik zie hier zoveel topics over eeuwige liefde enzovoort. maar wat is eeuwig dan??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2002, 22:45
McCaine
McCaine is offline
Geen idee. Maar wat ik wel weet, is dat jij de regels es moet doorlezen, m.n. als het over uppen gaat.
Oud 17-08-2002, 00:07
Kirk22
Kirk22 is offline
eeuwig = oneindig = zover als het kan
Bij liefde dus zover als het kan = tot de dood lijkt me en als je in een hiernamaals of hemel of-wat-dan-ook gelooft ook daar. Eeuwig is niet 'zoveel eeuwen' ofzow. Vind ik dan.
Oud 17-08-2002, 09:40
Isa
Isa is offline
als iets niet ophoud
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 10:04
Just Johan
Just Johan is offline
iets dat er altijd is (eventueel vanaf een beginpunt) als/zolang tijd bestaat of iets dat 'is' waar het geen tijd ervaart.

denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 10:57
Verwijderd
Eeuwig lijkt me niet hetzelfde als oneindig.
Persoonlijk heb ik het idee dat het heelal eindig is, maar toch eeuwig doorgaat...dat als je in een ruimteschip zit en alsmaar rechtdoor gaat je op een gegeven moment weer op dezelfde plek uitkomt.
Eeuwig zou ik denk ik omschrijven als: wat nooit ophoudt te bestaan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 12:52
lady_x
lady_x is offline
Wat is dat nou voor een vage vraag? Alsof ik zou vragen: wat betekent een boom van 5 meter?
Eeuwig betekent toch nog altijd: dat er voor u geen eind aan komt, dat het zodanig mooi is bijvoorbeeld dat je geen einde ziet. En eeuwig is dus synoniem van oneindig. De dood is hierbij dan het einde van dat eeuwige zou ik zo bedenken hoewel ik de dood buiten kwestie zou laten als ik zeg dat liefde eeuwig is, maar ik geloof niet dat iets eeuwigs kàn zijn.
Citaat:
KontraDix schreef:
Persoonlijk heb ik het idee dat het heelal eindig is, maar toch eeuwig doorgaat...
Dus jij denkt dat het heelal ergens een einde heeft?
Oud 17-08-2002, 13:16
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Dus jij denkt dat het heelal ergens een einde heeft?
http://www.urania.be/sterrenkunde/ko...e/oneindig.php
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 14:06
gothicje
gothicje is offline
iedereen denkt gewoon anders over eeuwig daarom heb ik deze topic opgezet om dat duidelijk te maken, dat niet iedereen dus het zelfde denkt en daarom tegen dingen die met eeuwig te maken anders aankijken
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 16:07
L Boksha
L Boksha is offline
Citaat:
gothicje schreef:
iedereen denkt gewoon anders over eeuwig daarom heb ik deze topic opgezet om dat duidelijk te maken, dat niet iedereen dus het zelfde denkt en daarom tegen dingen die met eeuwig te maken anders aankijken
Nee. Iedereen denkt hetzelfde over eeuwig, eeuwig heeft echter verschillende betekenissen in verschillende contexten.
Eeuwig van tijd is dat iets nooit ophoudt te bestaan.
Eeuwig van plaats is misschien wat discussie over mogelijk, maar dat valt in een discussie gauw genoeg te vereffenen.
Oud 17-08-2002, 17:18
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
De Big Bang theorie is sterk gebaseerd op de algemene relativiteitstheorie van Einstein, die het verband beschrijft tussen ruimte, tijd en zwaartekracht.
Einstein dacht dat het heelal, net als de domheid van de mens, oneindig was, alleen was hij er niet zeker van.

Ik denk iig niet dat je weer bij het begin uitkomt als je 'oneindig' door het heelal reist.
Oud 17-08-2002, 19:09
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:

Einstein dacht dat het heelal, net als de domheid van de mens, oneindig was, alleen was hij er niet zeker van.

Ik denk iig niet dat je weer bij het begin uitkomt als je 'oneindig' door het heelal reist.
mij leek het ook een beetje een te computerspelletjesachtig idee maar volgens die link blijkt het toch niet zo'n heel vreemde gedachte te zijn.

("Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." to be exact )
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:46
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

("Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." to be exact )
sprak hij engels dan?
Ik heb de site niet helemaal gelezen, ga ik toch maar es doen...
Reageren

Regels voor berichten